Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '19

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Adillar 5

Kişi adılları;

Benden
Senden
Ondan

Bizden
Sizden
Onlardan

Adın 5 durumuna göre adılların çekimi aşağıdaki gibidir.

         Tekil kişi adıllar:
Ben > Beni > Bana > Bende > Benden
Sen > Seni > Sana > Sende > Senden
O > Onu > Sana > Onda > Ondan

       Çoğul kişi adıllar:
Biz > Bizi > Bize > Bizde > Bizden
Siz > Sizi > Size > Sizde > Sizden
Onlar > Onları > Onlara > Onlarda > Onlardan

Benden iyilik bekliyor.
Senden daha bilgilidir.
Ondan başka kimse gelmedi.

Bizden selâm söyle.
Sizden haber bekliyorum.
Onlardan daha zengin mi?

Benden zahmet, Allah’tan rahmet.
Senden hizmet, ondan teşekkür.
Bizden bu kadar.
Sizden ilgi, onlardan takdir beklemek boş yere mi? Değildir.


 Ramazan Gülsen

 

 
Toplam blog
: 205
: 266
Kayıt tarihi
: 10.06.12
 
 

Tekirdağ, 02.01.1961 doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Evli, 3 çocuk bâbâcânıyım. Türkçeci, muha..