Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Aile mi okul mu?

Aile mi okul mu?
 

Herhalde bazılarımıza bu soruyu yönnelttiğimizde değişik cevaplar gelebilir aile mi okul mu?İlk olarak ne demek istediğimi sizlerle paylaşmak isterim demek istediğim çocuğun davranışlarını ailesi mi yoksa okulu mu belirler kısacası şöyle de diyebiliriz kişiliği ailede mi meydana gelebilir yoksa okulda mı?

Bazılarımız aile bazılarımız ise okul demiştir büyük ihtimalle bana göre aile evet şunu kabul ediyorum okulda çok önemli arkadaş çevresi öğretmenleri ama ilk adım aile ve aile çocuğu nasıl yetiştirirse çocuk da öyle olur buna günümüzde bir çok örnek verilebilir.

Maalesef günümüzde aile çok önemli bir sorun haline geldi çevreme baktığımda birçok kişi ailesi için yakınıyor örnek vermem gerekirse çok sevdiğim arkadaşım ailesi ayrılmadan önce gayet iyi yürekli usturuplu biriydi ama ailesi ayrıldıktan sonra kızın davranışlarında bozulmalar oldu ve diğer bir örnek yine bir arkadaşımın aile stili çok üzülerek belirtiyorum ailesi kızı dövüyor bu da psikolojisini etkiliyor kız çok hırçın ve hiç kimseyle konuşmak istemiyor bunlara seyirci olmak ise beni üzüyor çocukların bu duruma düşmesi herçekten acı burdan bana göre aile herşeyi belirleyen ilk basamak.

Ancak bir de okulu düşünüp kararsız kalabiliyorum aile tarafından ii şekilde büyütülen çocuk okula başlayınca terbiyesiz ve ukala bir tip olabiliyor bu da çevresinden geliyor bana göre yani arkadaşlarından.

Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında gerçekten merak ediyorum ama bana göre her ne kadar okul da önemli olsa da sanki aile daha da önemli gibi geldi....

 
Toplam blog
: 46
: 1645
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

Hayatı en güzel şekilde yaşamaya çalışan ve aynı zamanda ailesine de yaşatmaya çalışan biriyim........