Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '14

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
1544
 

Akrabalık bağları sadece geri kalmış ülkelerde güçlü

Akrabalık bağları sadece geri kalmış ülkelerde güçlü
 

Aileye bağlığın erdem sayıldığı bir dünyada akrabalık bağlarının güçlü olmasının bireyin özgürlük ve bağımsızlığını engelleyip toplum dinamiklerini etkilediğini nasıl söyleriz? Allahtan güçlü akrabalık bağları eski fikirli bazılarının kuvvetle savunmalarına rağmen hayatın içinde pek gerçekleşmiyor. Eskiler direnseler de zaman ve şartlar bizden yana.

Eski yeni önemli değil, konunun aslı şu: Aile bağları güçlü olmalı mı, olmamalı mı? Eski düşünceye sahip kimselerin aile bağlarının güçlü olmasını istemelerinin haklı nedenleri olup olmadığına bakmak lazım. Anne baba neden çocuklarının hep yanı başlarında, yakınlarında, göz önünde, dahası yanlarında olmasını istiyor olabilir? Gidip gelmeyeceklerini, bir yerlerde kalacaklarını, başlarına bir şey gelebileceğini, yitip kaybolacaklarını düşünüp endişe ettikleri içindir her halde. Çocuklarına hiçbir şey olmayacağını bilseler ve yine de böyle hassasiyet taşısalar ben onlara deli derdim gerçekten. Ama şimdi endişelerinde haklılar. Çünkü ülkemizde güvenli bir yaşam ortamı yok.

Peki, bunun çözümü çocukları eve hapsetmek mi? Türkiye’de belki de bir yıl ailesinden uzakta kalmış kimse yoktur. Sizler bakmayın, okuyorsunuz ya da çalışıyorsunuz bu nedenle mecburen anne babanız uzaklara gitmenize izin veriyor; değilse onlardan habersiz evden çıkamazsınız. Peki, yaptıkları doğru mu? 25–30 yaşına gelmiş insanlar iş kuracak, meslek edinecek, evlenecek, kendilerine bir yaşam oluşturacak, belki görmek gezmek için yurt dışına çıkacaklar… Nerede olursa olsun her halde yaptığından ettiğinden haberiniz olacak. Peki, daha ne! Güvenlikle ilgili endişeleriniz varsa çocuklar naspın, devletin kapısını çalacaksınız. 

Beni kandıramazsınız Türkiye’nin Sayın anne babaları; neden bu değil!

Sizler yapı ve karakter olarak böylesiniz. Siz kendiniz özgür değilsiniz ya (ki birileri size özgürlük verse de almazsınız, köleliği benimsemişsiniz çünkü) çocuklarınızı da özgür bırakmıyorsunuz. Ve sizlerin çocukları Türkiye’nin gençleri de sizin gibi. Yani siz izin verseniz, istediğin yere git, istediğin gibi yaşa deseniz de gitmezler. Hepsinin özeti: Henüz geri kalmış bir ülkeyiz.

Buna rağmen yine de hayatın zorlamasıyla içimizden bazıları aile bağlarını gevşetmiş… Sanal sitelerdeki profillerde bu konuda sorulan soruya çokça üye “aile bağlarım zayıf” cevabını veriyor ama bunların da bu sitelere girebildiklerine göre özgür oldukları unutulmamalı.

Ya Allahın Moldovalısı Letonyalısı bırakıp ailesini gidiyor. Aile diyor ki “o artık belli bir yaşa gelmiş aklı başında biri. Yanımızda olmasına gerek yok”  Ama biz böyle diyemiyoruz. Kadınsa zaten gitme şansı hiç yok. Evlense bile kocasıyla gidemiyor. Burada namus saikiyle hareket edildiğini düşünüyorum. Bir yere salmıyoruz, sonra da diyoruz ki “Bana yük, sırtımdan inmiyor”

“Çocuklarımı seviyorum, onlardan ayrılamam”  

“Biz iyi bir aileyiz, bütün aile fertleri toplanmadan yemeğe oturmayız”

“Beni arayıp sormuyor, yanıma gelmiyor; hayırsız evlat ne olacak!”

“Kaç yaşında olursa olsunlar onlar benim gözümde hala çocuk”

Offf… Offff! Bu halkın cehaleti öldürecek beni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazınızın başlığını çok güçlendiren sosyal bir örüntülü sosyolojik nüve içeren bir yazı okuyamadım maalesef çok ulematik içerikli buldum bu sorunu sadece birey basit sosyal ilişki özelliklerine bağlamak yetersiz bir önerme. Bunun sosyolojik tarihsel nedenleri var ama yine de önemli bir konuya temas ettiniz elinize sağlık bu arada biraz sosyoloji okumanızı öneririm. selam ve saygılar

Nizamettin BİBER 
 26.06.2014 9:01
Cevap :
Beni bir yazar gibi düşünmeyin,aklına geleni söyleyen bir deli gibi düşünün...Ama yine de bu yazıyı ben de beğenmedim.Düşünce önemli ama.İşlemeye devam edeceğiz.  27.06.2014 20:38
 

abd gerikalmis mi? x-mas tum aile iki eli kanda olsa bir araya gelir o aksam yemegi birlikte yenilir. thans-given ozel yemek aile fertleri olmadan yenmez. Hani bazen filmlerde gorursun cocuk 18 yasina gelir ev kirasi alinmaya baslar bu para cocugun yuksek tahsili icin fonda birikir ve harcanir. Simdilerde hayat sartlari zorlugundan cocuklar ayrilip ayri yasiyamaz oldu. Sartlar dostum

Newyorker 
 25.06.2014 13:58
Cevap :
Amerika öyle demek,hayret...  25.06.2014 21:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6175
Toplam yorum
: 15177
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster