Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '10

 
Kategori
Kitap
 

Anadolu'dan seçme öyküler

Anadolu'dan seçme öyküler
 

"Bu anı-öyküler kısa da olsa, kocaman hayatları ve yazarlarının hayata bakışını sahiplenmiş içinde."


Dostlarla aynı duyguları paylaşmak, yüreklerde benzeri heyecanları hissetmek ne kadar mutlu ediyor insanı. Köşe yazarı olduğun Birharf Net Sitesinin çok değerli editörü Nur ERSEN Hanımefendi Anadolu’dan Seçme Öyküler isimli ortak kitabımızı okumuş ve yüreğinden geçenleri bakın nasıl paylaşmış okuyucularla?

Ben de blog sayfamda paylaşmak istedim Anadolu’dan Seçme Öyküleri’mizin Nur Hanımın penceresinden nasıl görüldüğünü.

ANADOLU'DAN SEÇME ÖYKÜLER

Bu gün size tanıtacağım kitabın ismi ANADOLU’DAN SEÇME ÖYKÜLER.

Hani dumanı üstünde diye bir tabir vardır ya işte bu kitap da yepyeni, sıcacık, yüreklerden kopup gelmiş duyguların harmanlandığı bir eser. Otuz üç yazarın kaleminden dökülen sevinçler, hüzünler, yürek yangınları, özlemler, itiraflar ve haykırışlar burada birleşmiş ve ANADOLU'DAN SEÇME ÖYKÜLER kitabına can vermiş. Yazarların ortak bir yönü var. Hepsi de MİLLİYET BLOG 'da yazıyor. Bu eserlerini önce Milliyet Blogda yayınlamışlar. Daha sonra kitaplaştırmaya karar vermişler. İyi ki de bu kararı vermişler.

Yayına YURDAGÜL ALKAN hazırlamış. Yayın danışmanı ise KADRİ KANPAK. İKİNCİ ADAM yayınlarından çıkmış. 196 sayfa. Haziran 2010’da yayınlanmış. 1.Baskı. İçinde 33 yazarın gönderdiği 50 eser var. Yazılar çoğunlukla ANI türünde. Bu Anı-Öyküler kısa da olsa, kocaman hayatları ve yazarlarının hayata bakışını sahiplenmiş içinde. Satış noktaları: Dost Kitabevleri, http://www.kitapyurdu.com/ ve D&R'ler.

Ön sözünü Kadri KANPAK yazmış. Son paragrafta şöyle seslenmiş okuyuculara:

"İşte bu Anadolu’da teknolojiden sonra üreyen Milliyet Blog’da yazılan öykülerden seçme 50 öyküyü size kağıtla mürekkeple sunuyoruz.

Bu sunumun da kısa öyküsü, hayır kurumu için başlanan bu çalışma iki hayır kurumu tarafından da gereken ilgiyi görmediği için “madem başlandı o zaman bitirilmeli” diyen Yurdagül Alkan’ın özverili çabasına verdiğim desteğin ve İkinci Adam Yayınevi'nin emeklerinin ürünü olarak size ulaşmıştır.

Her bir öyküyü hissetme tadında okumanız dileğiyle…"

Ben de yeni edindim. Önce ön sözünü okudum. Sonra içindekiler bölümüne göz attım. Hangi yazarların olduğunu merak ettim çünkü. “Bu yazarlar arasında şahsen ve internet ortamında iletişimde olduğum arkadaşlarım var mı, neler yazmışlar?” dedim içimden. Evet yazarlar arasında editörlüğünü yaptığım http://www.birharf.net/ sitemizin köşeyazarı Sibel UNUR ÖZDEMİR, kardeş sitelerimiz arsında bulunan KÜLTÜR BAHÇESİ sitesinin editörü Ayten DİRİER ve Saime Toptan Hanımefendi tarafından Zonguldak’ta düzenlenen Dünya Kadınlar Günü etkinliğinde tanıştığım Söz yazarı-şair Cansın EROL vardı.

Bu arkadaşlarımın bu kitapta eserleri olduğunu zaten biliyordum ama kitap sayfalarında görmek onların isimlerini okumak farklı bir duyguydu.

ANADOLU’DAN SEÇME ÖYKÜLER hakkında birharf.net’e ilk önce değerli köşeyazarımız Sibel UNUR ÖZDEMİR bir tanıtım yazısı göndermişti. Ona kitabı edineceğimi, evde kapağını taratıp güzel bir tanıtımdan sonra KİTAPLARINIZ menümüzde yayınlayacağımı, ayrıca birharf.net kitaplığındaki kayan kitap bandımıza yerleştirceğimi söyledim. Biliyorum, yayınlayacağım günü sabırsızlıkla bekliyor.


Kitabın arka kapağında Yurdagül AKLAN'ın "YASAKTIR BİZE ANNELER GÜNÜ" isimli anısından bir kesit var.

Biliyorsunuz kitaplığımızda buluna kitap tanıtımlarında yazarlarının özgeçmişlerini de yayınlıyorum. Burada kitaptaki 33 yazarın hepsini tanıtamayacağımdan kitabın organizatörü, sponsoru ve yayına hazırlayanı olarak Yurdagül ALKAN'ın ve yayın danışmanı Kadri KANPAK'ın kısa özgeçmişlerini yayınlayacağım.

YURDAGÜL ALKAN VE KADRİ KANPAK HAKKINDAKİ KISA ÖZGEÇMİŞLERİ RESİMLERİN ÜZERİNE TIKLAYARAK OKUYABİLİRSİNİZ

.*****************...
..........KADRİ KANPAK .........................................YURDAGÜL ALKAN........


ANADOLU'DAN SEÇME ÖYKÜLER KİTABINDAKİ YAZARLAR ve ESERLERİ
1- Yasaktır Bizde Anneler Günü- Yurdagül ALKAN
2-Türk Kahvesi- Kadri KANPAK
3-Yolumun Kesistiği Küçük Ama Dev Bir Adamdı- Ata Kemal ŞAHİN
4-Öksüz Yavrunun Annesi- Yurdagül ALKAN
5-Sigara İçenler Artık Ölecekleri Günü Bilecekler- Erol IŞIK
6-İnecek var Son Durakta- Sibel Unur ÖZDEMİR
7-Balkan Şehidimiz Ethem Çavuş'un Mirası- Yurdagül ALKAN
8-Sevgiyle Dindirmek Acıları- Ata Kemal ŞAHİN
9-Kaya- Ali AÇIKÖZ
10-Bizdeki 24 Kasımlar- Yurdagül ALKAN
11-Kanadına Sevgi Yazan Kuş- Cansın EROL
12-Duru'ldu O Gece- Ata Kemal ŞAHİN
13-Hayaller ve Gerçekler- Erol IŞIK
14-Farklı bir Yaşam- Yurdagül ALKAN
15-Can Vermeseydiniz Bana- Sibel Unur ÖZDEMİR
16-Yaşanmış Bir Hikaye- Naile ASLAN
17-Annesinden Nefret eden Kız- Erol IŞIK
18-Mucizevi Bir Olay- Yurdagül ALKAN
19-Anneye bir Gün, Evlada Her Gün- Ali AÇIKÖZ
20-Telepati - Ayten DİRİER
21-Sevgili Kuzenim Mustafa'ya ithafen- Naile ASLAN
22-Göklerde Uçmak- Fahrettin ÇİTİL
23-Çay İkramı- Yurdagül ALKAN
24-Durun, Durun Biraz! - Ayten DİRİER
25-Yüreğime Kor Ateşler Düşürme- Turgut ERBEK
26-Ayşe Bebek- Nurhan ŞAHİN
27-Bir Yakışıklının Hikayesi- Sevilay Gülcek ŞENSÖZLÜ
28-Mutluluk Bakış Açınızda- Sevilay Gülcek ŞENSÖZLÜ
29-Mor Menekşeli Mendil- Tülin AKSOY
30-Asil'in Asaleti- Sema TOPÇU
31-Yağmur- Nilgün AKAD
32-Malatya- Nilgün AKAD
33-Yaşam Sevinci Verebilmek- Hülya GÜLCEK
34-Kavak ağacı ve Kabak - Hülya GÜLCEK
35-Diyen Gitti mi Anne?- Sema ÖZTÜRK
36-Bacak- Emel YEŞİLKAYALI (Sufi-su)
37-Ben de Büyükbaba Oldum- Hakkı UYSAL
38-Hüznü Sevmek- Zühal VOİGT
39-Puslu Yıllar- Işık KAPLAN
40-Geçmişin Dip Akıntıları- Melek ÇORUH
41-Siz Helalleşebildiniz mi?- Talip GİRGİN
42-Mutluluk Öyküsü- Recai ŞAHİN
43-Yine Boza Alıp İçer miyiz Anne?- Sabiha RANA
44-Arnavut Kaldırımları- Selma TAŞDELEN
45-Benim İşim Saymak- Nilüfer VELDET
46-Gülizar Anne- Ruksan İLDAN
47-Her Güzel Şey Sevmekle Başlıyor- Fatma İYİBİLGİN
48-Atatürk, Anıtkabir
49-Halil Ustanın Eşeği- H.Hüseyin Dulun
50-Sevgi Emek İster- Gülgün Karaoğlu

Ayten Dirier arkadaşımız KÜLTÜR BAHÇESİ sitesinde bu konu ile ayrıntılı bir çalışma hazırlamış. Bu çalışmaya aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.aytendirier.com/blog/blog.asp?id=397


Nice yeni kitaplara...

Edebiyatla ilgilenen dostlarımızı sitemize üye olmaya davet ediyorum.

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..