Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Deprem tatili de olurmuş!

Anadolu Kağnısı / Deprem tatili de olurmuş!
 

Dağlar başı dumandır...


Son üç günde kimi kaynaklara göre 100, kimine göre 300 kez sallanmış Denizli. Bugün sabah okullarına giden öğrenciler ilk dersten sonra evlerine geri döndüler. Valilik eldeki verileri değerlendirerek böyle bir karar almış.

Hani kar tatili, aşı tatili, 9 günlük eklemeli bayram tatili, 42 derecelik sıcak tatili oluyordu zaman zaman, deprem önü tatilini ilk kez görüyoruz. Allah, bu tatilin uzun süreli olanından bizleri korusun!

Kızım sabah şehre inmişti ve eve geldiğinde "insanlar panik halindeydi, ağlayanlar bile vardı," dedi. Kolay değil o korkuları önceleri çok yaşadım. 5.7'lik depremi gördük. Önceki evimiz fay hattı üzerindeydi ve ağır tonajlı araba geçtiğinde bile sallanıyorduk. Deprem korkusu beni bu dağların başına attı, 4 yıldır iki kez hissettim, onların merkez üssü zaten bizim belde idi.

Denizli birinci derecede deprem bölgesinde, sık sık olduğu için halkı alışık. Fakat böyle bir uygulama ilk kez oluyor.
Şimdiye dek olanlarda yıkım olmadı, hatta kar yağınca daha çok hasar görüyor şehir, çatılar çöküyor, elektrik telleri kırılıyor. Şiddetli esen ve günlerce süren lodos hayatı olumsuz etkiliyor, ağaçlar ve çöp varilleri yıkılıyor.

Dün hava çok sıcaktı, balkonda çay içerken yerde 9-10 adet uğur böceği gördüm, dikkatimi çekti. Bu mevsimde ne alaka, gerçi artık böcekler, kurtçuklar ölmüyorlar, kışın bile sivri sinekler uçuşuyor. Böceklerin ortaya çıkması, deprem habercisi olabilir mi acaba? Karıncalar haber veriyor, onlar neden vermesin?

Bugün bizim güvercinleri izledim, olağandışı bir hareketleri yoktu.

****
Milliyet Blog'da yaprak dökümleri beni üzüyor. "Ne oldu, kime kızdı, niye gitti?" diye merak ettiğimiz, tüm yazılarını silen MB.'nin neşesi, Nasrettin Hoca'sı Ahşapçı lakaplı Ahmet Balcı, bugün müjdeli bir haberle geri dönmüş. Fener'in Sivas'ı yenmesine bile bu kadar çok sevinmemiştim. Dede olmuş bizim Ahşapçı. Biz Fenerlilerin bir
Dede'si vardı zaten, şimdi iki oldu.

Umarım bir daha gitmez, çekirge üç kere zıplarmış, onun iki oldu. Bir daha giderse peşinden davul-zurna çalarız, haberi olsun!

Ahmet Balcı Dede'nin doğum günü bugün, torunu da dün doğmuş. Ne mutlu o aileye! Allah analı-babalı, dedeli-ebeli büyütsün!

Minik Kerem hoş gelmiş, safalar getirmiş! Yolu uzun, düğünü güzün olsun!

Dün farkettim, Mudo arkadaşımız da yazılarını eksiltmiş. sadece yemek tarifleri kalmış, gizli bir mesajı var ya, tam anlayamadım. İnsan sürekli okuduğu isimleri, özellikle güzel yazanları göremeyince üzülüyor. Her gidişin bir sebebi vardır mutlaka, kimi sessizce gidiyor, kimi ortalığı yıkarak. Bu eylemler bile insanın karakteri hakkında ipuçları veriyor bize. Ben yokum, kimseye kalmasın buralar, diyenler de var.

İnsanoğlu işte, beş parmağın beşi de farklı.

****

Benden haberler bu kadar...

Hayat devam ediyor, gidenler gidiyor, yenileri geliyor.

Sevgiyle kalın!

Mutlu yaşlar Kerem'in Dedesi!





 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..