Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Anaokulu öğretmeninden mail'iniz var....

Anaokulu öğretmeninden mail'iniz var....
 

Çocuklarımız ailelerin en büyük hazinesidir. Elimizden geldiği gücümüzün yettiği kadar onların küçük yaşlarından itibaren en iyi eğitimini almalarını ve en iyi okullara gitmesini isteriz. Böyle bir istekte bulunmak ise her ebeveynin ve her çocuğun en doğal hakkıdır.

Anaokulunun çocuklarımızın üzerindeki olumlu etkileri tartışma götürmez. Anaokulu ya da başka bir ifadeyle okul öncesi eğitiminin temel amacı;

Çocuğun doğuştan getirdiği potansiyeli en üst düzeye çıkarmak,

Öğrenmeye ilgi uyandırmak, okuma, yazma olgunluğunu kazandırmak,

Çocuğa en uygun eğitim ortamını sağlayarak, ruhsal, fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimine katkıda bulunmak,

Toplu yaşam kurallarını öğretmek, .

Yardımlaşma ve işbirliği duygusunu geliştirmek,

Kendi haklarını savunmayı öğrenirken başaklarının haklarına da saygı duymayı öğretmek.

Kısaca anaokulu öğretimi önemlidir. Aynı azmanda ana okulu eğitimi çocuğun aynı zamanda enerji boşalımını da sağlar. Dolayısıyla anaokulu eğitimi çocuklar için doğal bir terapidir.

Ne yazık ki her zaman olduğu gibi eğitim ve okul öncesi eğitim konusunda büyük şehirlerde ya da batıda yaşayan çocuklarımızla aynı şansa sahip değiller.

Tüm bunları yazmama neden olan e-postama gelen Batman’da görev yapmakta olan öğretmenin çaresizlik içindeki haykırışıdır. Öğretmenimizin yolladığı ileti aşağıdaki gibidir;

<ı>Merhaba,

<ı>Ben Batman ilinin, Gercüş ilçesinin Koçak köyünde görev yapan bir
anasınıfı öğretmeniyim. 6 aydır bu köyde öğretmenlik yapıyorum.yalnız
okulumuzun koşulları yeterli değil. 10 kişilik bir sınıf mevcudum var.bir
çok yerden okuluma sınıfıma destek aramaya çalıştım. Ancak yeterli ilgi
gösterilmedi.Öğretmen olarak maaşımın elverdiği ölçüde bir şeyler almaya,
yapmaya çalıştım.ancak benim imkanlarımda çok yeterli değil.

Sınıfımın camları kırık, soba yakarak ısınmaya çalışıyoruz.İki kez soba
yakarken yangın çıkma tehlikesi yaşadım.sınıfımda Çocuklarımın oturacağı
bir sandalye bile yok.Çocuklarımın oyuncak, karton, el işi kağıdı gibi
ihtiyaçları var. Ailem ve ben imkanlarımız ölçüsünde bir şeyler aldık.ama
yeterli olmuyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Sizden çocuklarımın eğitimi için
yardım istiyorum.

Çağdaş eğitime verdiğiniz desteğin bir kısmını okuluma sınıfıma
çocuklarıma da vermenizi rica ediyorum.yurdumuzun en ücra köşelerinde bir
çok öğretmen görev yapıyor.Bende işimi yapmaktan gurur duyuyorum.orda
olmak çocuklarıma umut aşılamak beni mutlu ediyor.Ancak daha verimli
çalışmak için ihtiyaçlarımız var. Bu ihtiyaçları karşılamanız benim olumsuz
bütün koşullarla mücadele isteğimi artıracaktır.Lütfen desteğinizi
esirgemeyin.Yapacağınız oyuncak araç gereç desteği beni ve çocuklarımı çok
mutlu edecektir.

Çocuklarımın oyun çağında olmasına rağmen bir bebekleri bile yok.onlarda
bu ülkenin çocukları ve oyun oynama hakları var.Onların küçücük elleri bir
oyuncağa dokunmadan büyümesin.Şanssız doğan bu çocukların geleceğine bir
ışık tutun.yoksulluk içinde yaşayan bu çocukların yüzünü güldürün.Göreve
yeni başlamış bir öğretmene umut, mesleğini yapma isteği arzusunu
aşılayın.Umudum sizden gelecek iyi haberlerde. Sevgiler Saygılar...

Emel Köprü
05057786464

dilek.kopru@hotmail.com

Tüm çocuklar bizim çocuklarımız. Çocuklarımızın yoksunluk içinde büyümemesi ise en büyük dileğimiz. Hiçbir çocuğumuz oyuncaksız ve bebeksiz kalmasın.

Karar sizin

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); try { var pageTracker = _gat._getTracker("UA-7006964-1"); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {}

 
Toplam blog
: 226
: 1337
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Kitap okumayı, yazı yazmayı, resim yapmayı ve yabancı dil'den Türkçe'ye..