Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '07

 
Kategori
Mizah
Okunma Sayısı
666
 

Anlaşılamayan meslekler... Zor valla...

Anlaşılamayan meslekler... Zor valla...
 

Üniversiteyi henüz yeni bitirdiğim bir dönemde çalışmak için özel bir şirkete başvurmuştum. Branşım, Antropoloji , kürsüm ise prehistorya yani tarih öncesi devirleri idi. Türkiye'de çok iyi bilinmemelerine karşın büyük bir keyifle okuduğum bir bilim dalıydı Antropoloji.

İş başvuru formunun - mesleğiniz - hanesine çiçeği burnunda bir mezun olarak gururla , antropoloji yazdım. Şirket, halkla ilişkiler dalında bir eleman arıyordu.Görevli kız formuma şaşkın şaşkın bakıp, daha sonra beni arayacaklarını söyledi. O, elindeki kağıda garip garip bakarken, ben evimin yolunu tuttum.

Böylece hayatımın ilk iş başvurusunun sonucunu sabırsızlıkla beklemeğe başladım. Birkaç gün sonra posta kutusunda, şirketin bana gönderdiği zarfı görünce heyecanla kabimin çarptığını anımsıyorum. Parmaklarım, yırtarcasına zarfı açtı, bir solukda cümleleri geçip sonuç kısmına geldim.

'Başvurunuz için teşekkürler, ancak şirketimizin şu anda ANTRE MEMURU na ihtiyacı olmadığından...vs..vs

??? Başımdan aşağı buz gibi sular dökülüyormuşçasına şok olduğumu anımsıyorum. Antre memurumu??? Nasıll yanii?

Daha sonraları ise benzer durumları yaşaya, yaşaya duruma alışır hale geldim.

Bence bu konuda ilkinden daha gülünç olanı, Isparta Yeşiladaya görevli gittiğimde yaşadığım olaydır. O bölgedeki korunması gerekli sit alanları ve eski evleri saptayan gurupta uzman olarak çalışıyordum ve Turizm bakanlığından uzman arkadaşlara bu görev için orda bulunuyorduk.

Yeşilada' nın o zamanki önde gelen bürokratlarından biri, oraya ayak basar basmaz bizi makamına davet etti ve hemen sıcağı sıcağına, sit alanları hakkında konuşmaya başladık. Bir ara konuşmanın hararetine dalan bürokratımız, heyecanla sesini yükseltmeğe başladı.
-Sittir, sittir hepsi mi sittir kardeşim? Sit olmayan bir alan kalmadıki adada, gelen giden her yere sittir demiş yahu.Hepsimi öyle yani bu adanın?Allah, Allaah!

Anlam farklılıklığından olan gülünçlüğe dudaklarımızı ısısrarak karşı koymağa çalışırken, adamcağız o gece orada yatabilmemiz için bir yer ayarlamak üzere sağa sola telefonlar etmeye başladı.

-Aloo, selamün aleyküm. Bakanlıkdan sitçi arkadaşlar geldi. Onlara Saim' in yerini ayarlayın. Tamammı? bak şimdi sana isimlerini ve mesleklerini okuyorum. Ona göre rahat ettirin haa, misafirim olurlar.

Ahmet Ekinci...Zenaat Tarihçisi (Ahmet'in yüzünün aldığı şekli bugün bile anımsıyorum)
Nermin Çelik... Mimar (şükür herkesin bildiği bir meslek..Nermin çok gururlu..)
Orhan Akay... Şehir Plancı ( ehh bu da barajı aştı)
ve...... ınını nıııııııı....... günün bombası patlamak üzere, adamcağız benim adım ve mesleğimin yazılı olduğu kısma baktı baktı baktı, prehistoryenin ne demek olduğuna karar veremez bir ifadeyle dudağını bükerek okudu.
Sibel Ulusoy... Prestoryen???? Kim bu hanginiz bakiim?

Ben hafifçe elimi kaldırarak gülümsedim. Adam, yüzüme garip bir ifadeyle bakıp konuştu.
-Hiç gerek yoktu ki size yav, yok bizim adamızda pire, mire geçen ay filtre yaptırmıştık zaten..

Yakalandığımız gülme krizini belli etmemek için, herbirimiz ayrı bir evrağı, haritayı yüzlerimize tutarak ve kahkaha larımızı gizlemeğe çalışarak biribirimizi ite kaka odadan çıkmaya çalışırken, o arkamızdan sesleniyordu.
-Geçen yıl da yaptırdıydık ama bir ayda sinek, böcek basmıştı ortalığı yine.Ama onlar eğitimsizdi, aferin aferin, bu kez sizin gelmeniz iyi oldu. Eğitim başka şey doğrusu, medeniyetin gözünü seveyim valla..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

siz bilirsinizki onlar bağımsız çalışırlar,hiç hiç ama hiç torpil yapmazlar,önlerine gelen projeyi tasdiklemek için kendi menfaatlerini düşünmezlerrrrrrr.denetleyicilerin denetlenmeleri ve hatta onlarıda denetleyenlerin denetlenmesi gereken(paket model)ülkemizde tasdikledikleri projeyi uygularken,konyalı taş işciliğinden başka bir yeti geliştirememiş bir ustanın,taş örme oturma grubunu bitirmesi gereken yerde bitirmeyip,kendine göre finish deki eğriliği düzeltmek için(öyle diyordu...abi eğik gözüküyordu demişti)koyduğu 17.5 santimlik(17.5 cm)taş yüzünden,kurul tarafından ağır ceza mahkemesine suç duyurusu yapılıp aylarca yargılandıktan sonra 12 ay ceza alıp hakimin insafıyla cezası ertelenmiş olan ben, kurula hakkaten güveniyorum.işin en komik safhasıda önce keşif,karardan sonrada yıkım sahnesiydi.2 polis bir görevli 2 belediyeci ve ben 3 kiloluk bir çekiçle tek darbede 17.5 cm lik taşı düşürüp hakkı yerine teslim ettiydik.hala düşünüyorum kamera şakasımıydı diye

gececibiri 
 15.07.2010 16:36
 

Yazınız güzeldi, doğunun bir köyüne gelen vizontele filmindeki TRT ekibini hatırladım, teşekkürler

stilwater 
 15.07.2007 23:07
Cevap :
çok teşekkürler,gerçekden film tarzı bir komediydi bence yaşadıklarım .Sevgiyle kalın  15.07.2007 23:52
 

Benim ismimle ilgili yazımı ''çok şeker'' bulmuşsunuz ya, memnun oldum ve ben de sizi tanımak istedim. Bu yazınızı okudum ve gerçekten benim o yazımdan daha şeker. Gülmekten kırıldım. Çok da akıcı bir üslûpla yazmışsınız. Benim evime de ''sittir'' diye çivi çaktırmıyorlar. Bizim mahallede çok ev var böyle, dökülüyorlar. Ama belediyeye gidilince sittir diye sittir ediyorlar gideni:) İzmir'in en önemli problemlerinden biri de bu ''SİT'' konusu. Binalar secdeye varmış vaziyette ama ''SİT'' giriyor devreye. Aslında ben ''SİT'' alanında çalışanları sevmem bu yüzden. Ama sizi ve yazım tarzınızı çok sevdim. Yalnızlığı tarif edişiniz de enfes. Mesleğiniz ne? sorusuna, Allah bilir ya siz ''Antropolog'' diye cevap veriyorsunuzdur. İşiniz zor vallahi. Neden şöyle herkesin anlamını bildiği ''kasap, manav, işportacı, bakkal'' gibi bir meslek tahsili yapmadınız? Bu mesleklerin eğitimi yok ki Türkiye'de. Almanya'da var ama. Orada tahsil edebilirdiniz.:)) Sizi tanıdığıma sevindim. Saygılar.

Mustafa Mumcu 
 15.07.2007 12:38
Cevap :
çok teşekkürler yorumunuza haklısınız . Ben Amerikada da uzun yıllar yaşadım antropolog deyince''vavvv çok şanslısınız harika bir bölüm derlerdi zira bu, orda zorunlu ders. Ama ne yaparsınız ki burası Türkiye..sevgilerle  15.07.2007 13:21
 

Elinize ,yüreğinize ve mesleğinize sağlık:') Keyifli bir yazı olmus.Sevgiler...

Pınar k 
 13.07.2007 13:01
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 38
Toplam yorum
: 218
Toplam mesaj
: 55
Ort. okunma sayısı
: 1546
Kayıt tarihi
: 15.05.07
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Antropoloji bölümü mezunuyum. Farklı sektörle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster