Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '22

 
Kategori
Anneler Günü
 

ANNELER GÜNÜ İÇİN ŞİİRLER

   ANNELER GÜNÜ MÜNASEBETİYLE

 

         ŞAİRLERİMİZDEN ŞİİRLER

 

                                           

 

 

Mayıs’ın 2. Haftasında Anneler Günü kutlanıyor. Milli kültürümüzde Annelerin büyük bir yeri vardır. Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (A.S.):  Cennet anaların ayakları altındadır” diyor.  Cumhuriyetimizin büyük kurucu ise Gazi M. Kemal Atatürk: Beni bir Türk anası doğurmadı mı? derken annelerin nedenli ulvi olduğunu  belirtiyor.

 

Anneler Günü münasebetiyle şairlerimden duygu ve düşüncelerini ifade eden bazı şiirlerinden örnekler sunmak istiyorum. Anneler Günü kutlu ve mutlu olsun, Aramızdan ayrılan annelere Allah’tan rahmet ve yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum. Hasta olanlara da acil şifalar diliyorum.

 

Özellikle yüreği yanık kahraman şehit annelerimizi saygıyla ve hürmetle selamlıyorum. Şimdi sözü fazla eğip bükmeden saygı değer şairlerimizin sözlerine yer veriyor ve sırası gelmişken aramızda olmayanları da rahmetle anıyor, yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum.

 

Ana başa taç imiş

Her derde ilaç imiş

Bir evlat bir olsa da

Anaya muhtaç imiş.  

 

        Niğdeli Hüseyin Nail KÜBALI

 

Mahkûmun anası susar konuşmaz

Suçu kendisinde sanır

 Kaçar insanlardan, aydınlıklardan

Duvarlara bile baksa utanır

          

                  Yavuz Bülent BAKİLER

 

 

 

 

Sen yine evimizde olsaydın,

Yaşlı gözlerinle seccadende odalar,

Yasin-İ Şeriflerle nurlansaydı odalar,

Ben,sıcak göğsüne koyup başımı,

Uzun uzun ağlasaydım.( 1 )

 

Dal bir gün dedi ki tomurcuğuna,

Tenimde bir yara işler gibisin.

Titrerim rüzgârlar keder vermesin.

 

Anneler beşikten der çocuğuna

Acını görmesin gözüm âlemde

Teselli demeksin bana son demde. ( 2 )

 

                      Ahmet Kutsi TECER

 

Dokuz ay koynunda gezdirdi beni

Ne cefalar çekti ne etti anam

Acı tatlı zahmetime katlandı

 Uçurdu yuvadan yürüttü Anam

 

Doğurdu beni Sivas ilinde

Sivralan Köyü’nde tarla yolunda

Azığı ırtında orak elinde

Taşlı tarlalarda avuttu anam. (3)

 

                           Âşık VEYSEL

  

Sensin düşlerimi aralayan el,

Tekmilce duygusun, tekmilce Can’sın

Bir seni yaşamak her şeyden Güzel,

Zamanı tapşıran bir heyecansın

 

Senin aydınlığın, hep senin sevgin,

Yazın sıcağında, kışın karında.

Tanrı sevgisidir gönül verdiğin;

En içten dualar dudaklarında. ( 4 )

                            

                          Feyzi HALICI  

 

 

Ak saçlı başını alıp eline

Kara hülyalara dal anneciğim,

O tuitrek kalbini bahtın yeline

Birince tüy gibi sal anneciğim. ( 5 )

 

                         Necip Fazıl KISAKÜREK

 

 

Dünya varmış meğerse!...

Bu ışık tüm evlere,

Bu ışık tüm köylere girse,

Türkiye’nin oğulları,

Analarına hep ışık ışık götürse. ( 6 )

 

                            M. Kemal YILMAZ

 

 

Ağlarsan yalnızca sen ağlarsan

Yanarsan gönülden yanan sen

Bütün belalara siper olan

Dualarınla kurtaran sen!..

 

                     Şinasi ÖZDENOĞLU  

 

Anne sensizliğin gecelerinde,

Hicran yarası var, kanar derinde,

Gönlüm servi oldu bugün, kabrinde,

Matemle diktiğim taşlar duruyor.

 

Şu beyaz taşların ardında ne var?

Bir garip esiyor başımda rüzgâr.

Burada ufuklar sanki daha dar,

Gamlı gözlerimde yaşlar duruyor. ( 7 )

 

                                 Fikret AKIN

 

Kim bilsin kaç gece uykusuz kaldın,

Umutlar bağladın, hülyaya daldın,

Besledin, büyüttün; gurbete saldın,

Yanık türkülere bestesin ana.

 

Başımı koyardım yorgun dizine,

Bakmaya doymazdım güzel yüzüne,

Karıldın ekmeğin, aşın özüne,

Sarı başaklara destesin ana .( 8 )

 

                                      Lütfü KILIÇ

 

 

Gurbet akşamları çaldı çocukluğumu

Duygularım tarumar

Şakağımı okşayan bahar rüzgârında,

Anamın ellerinin,

Sıcaklığı var.

……………………

Ömrüm geçti gurbette,

Dolaştım diyar diyar,

Candan bir dost aradım

İnan ki; Bulamadım,

 Ana gibi yâr…( 9 )  

 

                    Nedim UÇAR

 

Analar analar şefkat dolusun

Barışta yağmur, savaşta dolusun.

Kimsede bulunmaz sendeki sevgi,

Benim gözlerimde Anadolu’sun…(10)

 

                             Abdülkadir GÜLER

 

 

 

KAYNAKLAR-

 

1-Yavuz Bülent Bakiler’e Armağan, Selçuk Karakılıç, Size dergisi yayınları 13, İstanbul 2006

2-Ahmet Kutsu Tecer, En Güzel Seçme Şiirler, Ajans Türk Yayınları- Necdet Evliyagil,1998- Ankara

3-  Dostlar Beni Hatırlasın, Âşık Veysel, Hazırlayan: Ümit Yaşar Oğuzcan Türkiye İş Banması Yayınları 21, 4,Baskı. İstanbul 1974

4-Feyzi HALICI, (Âşık Fezai)  Dörtlemeler Bütün Şiirleri,

   İstanbul 2005

5-Necip Fazıl KISAKÜREK, Çile Bütün şiirleri, Yapı kredi Yayınları,  İstanbul 2005

6- M. Kemal YILMAZ, Üç Demet Şiir. 3 baskı 2012 Aydın

7-Fkret AKIN,  Eşad 1992 / Eskişehir Şairleri Antoloji Hazırlayan: Halil Gürkan, Eskişehir 2011

8-Lütfü Kılıç, a.g.e. Eşad, Eskişehir 2011

9-Nedim Uçar a.g.e. Eşad, Eskişehir 2011

10-Abdülkadir Güler, Eylül Sonrası, Şiirler Söke 2016

 

   

 ---------------------------------------------------------------------------

 

  NOT: Sökeli Milli Judocu Brezilya’da bronz madalya aldı  / Söke Ekspres  06 Mayıs 2022 

Brezilya'da devam eden 24. İşitme Engelliler Yaz Olimpiyatları'nda Sökeli milli sporcu Yadigar Talayhan bronz madalyanın sahibi oldu.. 24. İşitme Engelliler Yaz Olimpiyatları, Brezilya’nın Caxias do Sul kentinde gerçekleşiyor. Olimpiyatlarda Türk sporcular elde ettikleri başarılar ile adlarından söz ettirirken, bu sporculardan biri de Sökeli Yadigar Talayhan oldu.. Sevgili sporcu kızımız Yadigar Talayhan'ı kutlar, başardılarının deamını diliyorum. ( A.GÜLER )

 

 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

07 Mayıs  2022-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..