Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '18

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneme Mektup

Anneme Mektup
 

 (Anneler Günü kutlu olsun tüm anneler için duygularım armağan olsun)

Sokakta diz boyu koşarken düştüğüm, parçaladığım dizlerim duygularım , duyduğum acı parça parça bir yönelişle sana oldu  canım annem…Seninle geçti…Acılarım, korkularım, endişelerim , seninle geçti…

Özgürce geçen çocukluğum,  mutlu geçen çocukluğum.  Bazen haylaz çocukta  denir ya hani… Koşarak bir yerlere sığmadığım,  oyun oynadığım çocukluğum… Seninle mutlu geçti, seninle özgür geçti canım annem…

Diyordu tarlada tütün kıran Minnaz teyze "al bu çocuğu kızlarım o gelince tütün işlemiyor."  Hani tütün dolaklarından oyun kurduğum o  ekin  ve tütün tarlalarının arasında sevgiyle koştuğum günlerim, sevgiyi sen öğrettin , sevgiyi sen verdin canım annem…

Ben senin  sabah erkenden sepeti alıp yayla yoluna omuzunda yüklerle gidişini anımsıyorum. O  güzelliğinle, o yılların çalışıp didindiğin, koştuğun, bellerinin büküldüğü ,  o günlerini anımsıyorum, gençliğini, güzelliğini, gözlerini, en önemlisi yüreğini . O tertemiz, incecik yüreğini.

Gözlerin, yüreğin hep içimi yaktı … Seni sevmek,  sana duygulanmak.

Ben lisede okurken erkenden kalktın, ders çalışmam için sobamı yaktın, ısıttın yüreğinle canınla, varlığınla yücelttin, bana ışık yaktın   sana doyamam.

O gençliğin,  geçip giden taze bahar dalı gibi gençliğin,  sevgilerin, ömrün hepsi şimdi fİlm şeridi gibi göz bebeğinin  içinden çıkıyor mu duyabiliyor musun bunları? Duyabiliyor musun o yıllarını?

 Hani anımsar  mısın kekiklik denen yerdeki tarlamızdan kazdığın otları çok severdim, hep onu pişirmeni isterdim. Tadı damağımda kalırdı,  ne lezzetli yemekler yapardın. Ve sac böreği yufkaları açar ekmekten kalan hamuru yepiştirme denir ya,   börek yapardın lezzetine doyamazdım.

Bir de peynir yapardın kışlık o peynirleri  ekmek, lokum gibi yerdim,  tadını bir daha hiç bulmadım.

Ben senin tadını , kokunu başka hiçbir yerde,  hiçbir kişide bulamadım,  canım biricik annem.

Kolay yaşamadın,  hayatın kahrını kolay çekmedin. Yüzünde izleri , ellerinde nasırlı. Yüreğinle dokunduğun  yılların,  hayat ve sen...

Çok acıları,  çok hasretleri yaşadın gönlüne sevgiler, sevinçler  milyonlarca yağmadı çoğu kez. Kim bilir ne çok incindi için,  benim daha çok inciniyor, canım annem....

Hayat işte canım  varlığım. Bu ülkede mutluluk öylesine kolay yaşanmıyor.

Anneler Günün  kutlu , mutlu olsun,  iyi ki annemsin, varsın  bu duygularınla çocuklarını sardın,  sarmaladın seni çok seviyoruz…

Bir ömür hiç incitmeden, kırmadan geçirdiğin o ipeksi yüreğin bir ömrü böyle başarmışsın bu nasıl bir duygudur , seninle çok övgü, gerçek doluyum. Kolay mı bir ömür böylesine hassas yaşayabilmek? İşte sen böylesin canım annem…Seninle mutluyum…

Kalan ömrün, günlerin, acıların neyse canım  annem  sana büyük Allahımdan inanç dolu kalple kolayını diliyorum. Yaptıkların seni koruyacaktır… İnançlarımla yanındayım…

Seni çok seviyor yanındayken, yanında değilken hep  seni çok özlüyorum…

Sen gözlerime;  O yılların,  o anların gençliğin perde perde iniyorsun seni düşlüyorum her bahar,  her kış , her yaz,  her mevsimde seni düşlüyorum, seni yaşıyorum…Hep seni düşleyeceğim,  hep seni yaşayacağım.

 Ömrünün mevsimleri, güzleri, baharları geçti. Ve işte günlerin!!! Şimdi ömrünün en yaşlı mevsimini yaşıyorsun.

 Sağanaklar iniyor bazen hastayım diyorsun. Artık yemeklerin tatları ile ilgilenmiyorsun. Biraz çorba, biraz yoğurt.

Yılların yorgunluğunu bedeninde taşıyorsun. Bir ömür mü geçip gitti!!! Yıllar geçip gitti.

 Sevgini en güzel günlerinde sevgimi,veremedim, vaktimi ayırmadım,   içime düşüyor sancısı, acısı.

 Bir ömür geçiyordu. geride acı, sevinç, üzüntü, heyecan, rüzgar bırakarak. Acılarına değinmeyeceğim bir tanem. Yaşadıkların vardı.

 Hiç uyumadan çalıştığın o yıllar bellerinin büküldüğü, o yıllar. Yaptığın kışa hazırladığın o peynirlerin tadını bir daha hiç bulamadım.Ben senin tadını , kokunu başka hiçbir yerde,  hiçbir kişide bulamadım,  .

 Sızlayan yüreğini canım annem. Biliyorum çok sızladı yüreğin,  yaşamın süresince. Ne acılar yaşadın, ne yorgunluklar, 

 Bir dereden akıp gitti duyguların, düşüncelerin çoğu kez bitkilerin dallarına  takıldı belki, çoğu kez buruk acılara, sevinçlerine, neler duydun o an gözlerinle kim bilir?

 Gözlerin, yüreğin hep içimi yaktı … Seni sevmek,  sana duygulanmak.

Ellerinden, yanaklarından, gözlerinden, güllerinden öperim.

 Kalan ömrün, günlerin  neyse canım  annem  sana  Allah'ımdan inanç dolu kalple kolayını diliyorum. Yaptıkların seni koruyacaktır… İnançlarımla yanındayım…

 Gözlerin mavi, gülüşün pembe seni bir ömür seviyorum. 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..