Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Arabesk müzik dinlemek vatan hainliği midir?

Arabesk müzik dinlemek vatan hainliği midir?
 

Bu sabah gazetelerde okuduğum ve beni çok etkileyen bir konu hakkında yazacağım bu akşam.

Dünyaca tanınmış piyanistimiz Fazıl Say dün bir cümle sarf etmiş. 'Arabesk müzik dinleyen vatan hainidir'. demiş. Ben Fazıl Say gibi  değerli bir müzik adamımızın bir anlık öfke neticesinde böyle söylediğine inanıyorum. Hiçbir müzik insanın böyle düşünebileceğine ihtimal vermiyorum.

Uzun yıllardır küçük kızım Burcu Göker'in müzik eğitimi için onunla birlikte  dünyanın birçok ülkesini dolaştım. Ne Avrupa ülkelerinde, ne A.B.D de ne de Kanada'da bu düşüncede bir müzik adamına rastladım. Zira müzik bir bütündür. O müzik ,bu müzik değil sadece iyi  müzik ve kötü müzik vardır. Güzel bir beste ,iyi yorumlayanın elinde hangi tür müzik olursa olsun dinlenmeye layıktır.

Aynen diğer mesleklerde olduğu gibi müzikde de yetenekli kişiler isteklerine göre ihtisaslaşır ve klasik, pop, caz, halk vs müzik konusunda besteler yapar ve yorumlarlar. Belki bazı müzik dalları daha fazla eğitim ve çalışma gerektirebilir. Ama bu hiç bir müzik dalının bir başka müzik dalını küçümsemesi ve yok sayması için sebep teşkil etmez.

Ayrıca bir klasik müzikçi bazen caz çalabilir veya dünyada bir çok örneği olduğu gibi bir şancı arya yerine arada bir halk ezgisi de söyleyebilir. Müzik insanların duygularını yetenekli kişilerin notalara dökmesi ve başka yetenekli kişilerin onları yorumlaması bence. Resim, heykel, yazım dalllarında olduğu gibi. Herkes kendine en yakın gelen anlatım şeklini secip dinlemek hakkıma sahiptir. Bir klasik müzikçı pop ,arabesk, halk müziklerini yok sayamayacağı gibi bir arabeskçı de caz, halk ,klasik müzikleri aşağılayıp yok sayamaz.

Bence bütün müzik dalları birbirinden besleniyor. Birçok klasik müzik eserinde halk müziği ezgilerine rastlayabiliyoruz. Müziiğin  insanları birleştirici yanını unutmayalım. Dilini hiç bilmediğimiz kişilerin yorumlarını dinlerker onlarla aynı duyguları paylaşmıyormuyuz.

Ne olur müziği de kutuplaştırmyalım. Bütün müzikler hepimizin.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..