Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '13

 
Kategori
Haber
 

Artık her şirket çalışanlarına "ISG Eğitimi" vermek zorunda

Artık her şirket çalışanlarına "ISG Eğitimi" vermek zorunda
 

ISG Kanunu ile ilgili yönetmelikler geç de olsa bir bir çıkmaya başladı.

Bugünkü resmi gazetede "Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik" yayınlandı. Bu yönetmeliğe göre, istisnasız her şirketin ISG (İş Sağlığı ve Güvenliği) konusunda çalışanlara  eğitim vermesi ve bunları kanıt olarak çalışanın özlük dosyasında tutması gerekiyor.
 
Bundan sonra yeni yeni eğitim firmaları kurulacak, istihdam ve kalite de artacak demektir. Tabii şirketler sorumlu davranır veya denetim görevi de yerine getirilirse.
 
Şirketlerin çalışanlarına vermek zorunda oldukları eğitim konuları ise şu şekilde belirlenmiş.
 
EĞİTİM KONULARI
 
1. Genel konular
a) Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,
b) Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları,
c) İşyeri temizliği ve düzeni,
ç) İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar
 
2. Sağlık konuları
a) Meslek hastalıklarının sebepleri,
b) Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması,
c) Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri,
ç) İlkyardım
 
3. Teknik konular
a) Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri,
b) Elle kaldırma ve taşıma,
c) Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,
ç) İş ekipmanlarının güvenli kullanımı,
d) Ekranlı araçlarla çalışma,
e) Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri,
f)İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması,
g) Güvenlik ve sağlık işaretleri,
ğ) Kişisel koruyucu donanım kullanımı,
h) İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,
ı) Tahliye ve kurtarma
 
Şirketler, az tehlikeli işyerleri kategorisine giriyorlarsa dahi en az 8 saat olarak çalışanlarına işe girişlerinde ve işe devam ederken eğitim vermek zorundalar. Bu eğitimleri de 3 yılda bir en az 1 defa tekrarlamaları gerekiyor. Tabii tehlikeli ve çok tehlikeli işyerlerinde daha detaylı programlar hazırlanması gerekiyor.
 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..