Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '18

 
Kategori
Güncel
 

Asker Dayağı

Asker Dayağı
 

Öylesine soğuk gelirdi ki bana asker ocağı, sıcak yaz ayında bile üşür gibi hisseder, yemekhaneye bile girmez o kalabalık arasında olmak istemezdim. Sürekli olarak kantin'den tost-ekmek yer ve bu yüzden hastalanıp garnizon'a yatırılıp tedavi edildiğimi  hiç unutmam..

Kendimi asker psikolojisi içine sokmamak için istihkakımız olan askeri botlarımın ikisinin boyunu keserek ayakkabı formatına dönüştürdüğümü de unutmuyorum.

Beni kantin muhasipliğine isteyen binbaşı, alay komutanı'nın emriyle tahakkuk bölümüne geçtiğimden dolayı sopa ile kol saatimi kırarcasına yemiş olduğum dayağı da unutmadım.

Tam otuzaltı yıl önce devlet memuru'yken çavuş talimgahına teslim olmuş,16 gün eğitim aldıktan sonra 19 Mayıs gösterileri için provalar dolayisiyle eğitime ara vermiş, 20 Mayis ile birlikte yaklaşık 10 gün daha eğitim alarak İstanbul'a tertip edilmiştim, merhum emekli general müdür'ümün sayesinde. Toplam 20-25 gün silah eğitimi almış oldum.

Gündemde olan bedelli askerlik için 28 günlük zorunlu eğitimi uygun buluyorum.

Vay efendim bizler geçmişte 20 ay askerlik görevini yerine getirmişiz de, bugün 15 bin lira karşılığında bedelli askerlik uygulamaya konulmuş muş da. Yok efendim bu uygulama haksızlık mış mış da..

Hayır efendim gayet iyi bir uygulama. Geçmiş dönemlerde ülke koşulları farklıydı, bugünkü koşullar farklı.

Yaklaşık bir aylık askeri eğitim herkese yetiyor. Kalan sürenin ülke ekonomisine yük getirmekte.

Bedelli askerliğin bedeli olan 15 bin lira da makul, ancak ödeyebilmek için eşeğini bile satlığa çıkaran olmuş Ankara'da.

Gerçekten  durumu iyi olmayan ve bedelli askerlikten yararlanmak isteyenlere biraz haksızlık oluyor diye düşünüyorum.

Yok!

Gerçekten satacak eşeği bile yoktur ama yararlanmak onun da hakkı

Bir formül da onlara düşünülmeli. Bu durumda olanlar için (tüm araştırmalar yapılarak) para ödemeden askerlik sürelerini kısaltma yoluna gidilebilir mesela.

Amaç haksızlık olmasın.

Amaç adil olsun.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..