Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '11

 
Kategori
Kitap
 

Aşkın Gözyaşları 1

Aşkın Gözyaşları 1
 

Aşkın Gözyaşları 1 ve 2 olarak numaralandırılmış, iki cilt halinde bizlere sunulan bir baş ucu kitabı. Önce 2 numaralı kitabı okudum daha sonra 1 numaralı kitabı. İkiside hem birbirine bağlı hem birbirinden bağımsız. Akıllarda kalacak cümleler ile anlatılmış, Şems- Mevlana aşkını anlamak isteyenlere akıcı bir dil ile rehberlik eden Sinan Yağmur'un tarifsiz kitabı. Okurken bu kez Şems anlattı ben dinledim adeta. Sohbet eder gibi merak ettiğim, kafamda oluşan her soruya akabinde cevap bulabildim. Seviyorum okuru düşünerek yazılan kitapları ve bu büyük emeğe sonsuz saygı duyuyorum. 

 

2. kitabı anlatırken Ramazan Ay'ında okumuş olmamın ayrıca tesiri olduğunu ifade etmiştim. 1. kitap bu tesiri tetikleyerek, hafızama kazındı diyebilirim. Şems'e neden "Tebrizli Şems" dendiği, asıl adının ne olduğu, ailesi ve merak ettiğim birçok cevabı bu 2 kitapta buldum. Kitabın ilk sayfasında Şems'in; "beni bugüne kadar doğru yazmayan kalemlere sesleniyorum!" cümlesi ile irkiliyor insan ve bir daha da elinden düşürmüyor bu hazineyi. 

Kitabı okumaya başladığımda paylaşacak olduğum satırlarla büyülendim. 

"Tasavvufun tozunu yutmayanlar, Konya'nın yolunu tutmayanlar ne derece doğru anlayabilirler beni. Beni anlamayanlar, bana ait olmayan sahte düşüncelerini benim üzerimden taşıma cüretini nasıl bulabildiler? Yediğim bıçak darbelerinden daha derin acılar verir ruhuma beni olduğum gibi görmeyen yazılar. Ben ki kuralları yıkmaya gelmiş Şems, ben ki dünya nimetlerini elinin tersiyle itmiş Şems, nasıl olurda beni yanlış anlatırlar Neden kendi entrikalarının ortasına yerleştirirler beni?" 

 

Sevdiğim ve paylaşmak istediğim yine bir kaç cümleyi not ettim: 

 

"Kendine sadık olmayan kime sadakat gösterebilir?" 

 

"Bir kağıt düşün ki, bir yüzü sana, öteki yüzü de sevgiliye dönüktür. Yahut her yüzü bir başkasına çevrilmiştir. Kağıdın sana dönük olan yüzünü okuyabilirsin ama asıl dosta ve sevgiliye dönük olan yüzünü okumak gerekir." 

 

"Günahları terk etmekten daha güzel dua mı var? Sen dünyayı ahirete götüremeyeceğine göre, bırak dünya seni ahirete götürsün." 

 

"Düzgünün sözü karışıyor ve gizli sırrını işfa ediyorsa sarhoş demektir." 

 

"Dilsiz dudaksız sözler söyleyeceğim sana! Birşeyler anlatacağım. Bütün kulaklardan gizli, herkesin ortasında konuşacağım. Ama senden başka duyan olmayacak söylediklerimi." 

 

"Aynada gördüğün fiziğindir. Kalbinde gördüğün nefsindir." 

 

"Bilinçsiz yaşanan ahlak erdem değildir. Olsa olsa güdüsel taklitçiliktir." 

 

"Dün dün ile gitti, şimdi yeni şeyler söylemek lazım." 

 

"Sen bana bir ömür uzak olsanda, ben sana bir nefes kadar yakınım."  

 

"Kimsenin ne dediğini duymak istemiyorum. Sadece yaşamak ve görmek istiyorum. Hiçbir hayale sığdıramadığım tek gerçeğimsin." 

 

"İnsanlar maşuk aramıyor! Bencil duygularına köle arıyor. Köleyide buluyor, lakin aşkı bulamıyor." 

 

 

Keyifli okumalar dilerim... 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..