Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '10

 
Kategori
Resim
 

Atatürk'ün sigarası

Atatürk'ün sigarası
 

Sigaranın zararlı olduğunu bilenlerdenim. Ayrıca sigarayı da içmiyor ve içenleri de pek hoş karşılamıyorum.2008 ‘den bu yana kapalı yerlerde sigaranın içilmesi yasak edildi. Bu da iyi oldu. Çünkü sigaranın sağlığa zararlı olduğunu artık herkes çok iyi biliyor. Bunu tartışacak değilim.

Sigaranın yasağı ile birlikte Atatürk’ün elindeki sigaranın silinmesini isteyenlerde oldu. Yine hazırlanan belgesel filmlerde sigara yasağı tartışılırken, Atatürk’ün sigara içtiğini ve bu görüntülerin yer aldığı belgesel filmlerle ilgili uygulamanın ne olacağı konusu medyada bir hayli tartışıldı.

Ancak benim katılmadığım bir konu vardır. Son zamanlarda özellikle yılbaşlarında hazırlanan yeni duvar takvimlerinde sıklıkla Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün yandaki resimde gördüğünüz gibi elindeki sigarayı bilgisayar tekniği ile silenler vardır. İşte ben buna bir anlam veremiyorum.

Atatürk’ün sigarasız birçok fotoğrafları vardır bunları kullansanız daha iyi olmaz mı? Yahu siz kim oluyorsunuz da Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün elindeki sigarayı alıyorsunuz? Onun döneminde olsaydınız bunu yapabilir miydiniz? Elbette yapamazdınız...

Atatürk'ün şapkasını değiştiremezsiniz, Atatürk’ün kravatını değiştiremezsiniz, yine Atatürk’ün cebindeki beyaz küçük mendilini de alamazsınız. Yine Atatürk'ün sol ellinde bulunan meşin eldivenlerini veya elindeki bastonunu da alamazsınız, değiştiremezsiniz.. .. Yine bir başka resminde Atatürk’ün elindeki kehribar tespihini de alıp değiştiremezsiniz. Ama elindeki sigarasını nasıl alıyorsunuz ? Bir vatandaş olarak bunu kabul edemiyor ve asla hoş karşılamıyorum.

Geçmişte bu konu da basında birçok tartışmalar da oldu. Örneğin CHP. Başkan yardımcısı Onur Öymen: “Bu tarihe karşı yapılan bir müdahaledir “diye niteledi. Yine İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Toktamış Ateş’te bunu hoş görmedi, O da bunu tarihe karşı yapılan bir müdahale olarak kabul etti. Şunu vurgulamak istiyorum. Beyler Atatürk’ün bu duruşuna karşı saygılı olalım. Çocuklara karşı kötü örnek olmuyor. Ben buna asla katılmıyorum ve bir anlam da veremiyorum. “Siz kimsiniz, Atatürk’ün elindeki sigarasını silip alıyorsunuz? İçimden diyeceğim geliyor…

Ben de bunu tarihe karşı yapılmış bir müdahale olarak görüyorum. Hem de
ayıp ve saygısızlıktır diyorum. Atatürk’ün elindeki sigarasını bir bilgisayar yöntemi ile silinmesine asla gönlüm razı olmuyor. Gazi Mustafa
Kemal Atatürk, hangi şartlarda sigara içtiğini biliyor musunuz?
Anadolu dört bir yandan işgal edilmişti, içte ve içte düşmanları vardı.

Osmanlı Devletinin son günlerinde Anadolu halkı çok zor günler yaşıyordu. Ancak Atatürk’e inanmışlardı. Anadolu dört biryandan düşmanlar tarafından
işgal edilirken fakir de düşmüştü. Silahı da yoktu. Bu şartlar altında Atatürk çok üzülüyordu. Ve ondan dolayı sigarayı da içmek zorunda kalıyordu.

Atatürk durup dururken keyfinden sigara içmiyordu… Atatürk arkadaşlarıyla gece gündüz memleket meselelerini görüşürken yorgun argın evine dönüyordu. Ayrıca Annesi de hasta idi. Atatürk ‘ün yaşadığı o günleri de bilmek zorundayız. Onun için diyorum ki, Atatürk’ün resimlerine lütfen karışmayınız…

Tek kelime ile bu tarihe karşı yapılan bir müdahaledir diyorum...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..