Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Atatürkçü paşalar sanıldığı kadar masum olmayabilirler

Atatürkçü paşalar sanıldığı kadar masum olmayabilirler
 

Askerseniz, paşaysanız, üstelik Atatürkçüyseniz siz suç işleyemezsiniz; işleseniz de birileri buna inanmaz. Suçu kişilerin beyinleri işler, üniformaları değil. Üniforma yerine/durumuna göre sadece bir elbise bir bez parçasıdır. Yani bir kişi askerse üstelik Atatürkçüyse ülkesi için yanlış şeyler yapmaz diyemeyiz.

Yani şimdi Ergenekon’da, Balyoz’da bazı TSK mensupları yargılandı, hüküm giydi tutukluluk süresini kısaltan (Bu arada Ağaç Hareketi adalet sisteminde tutukluluk süresi 1 yıldır) kanunla tahliye edildiler. Orduya kumpas kurulduğu falan iddia edildi, paşaların masumiyeti vurgulandı.

Kerim Korkut Balyoz ve Ergenekon davalarından ikna olmamıştı; tahliyelerden de olmadı. Ben sadece delillerin sağlam olmadığını söyledim, bunlar suçsuzdur demedim. Bazı kesimler AKP’ye rövanş düşüncesiyle Atatürkçü paşaların masumiyetini dayatmış olsalar da ben Türk yargısı olsam bundan etkilenmez ve bunları dinlemezdim. Ama kendileri de yedikleri naneden köşeye sıkışanlar bir hukuk garabetine imza atarak belki de suçlu olabilecek insanları evlerine yolladılar.

Yani hiç mi bir şey olmadı? Ülkenin durumu, on dört bin faili meçhul iddiası, Cumhuriyet gazetesinin bombalanması, Danıştay saldırısı, Zirve Yayınevi katliamı, orada burada yeraltından çıkan toplu silahlar ve daha birçok Ergenekon örgütünün gerçekleştirdiği/ ya da desteklediği iddia edilen olaylar -tüm bu kişiler suçsuzsa- kim tarafından yapıldı?

Ülkede hükümet olmadığı için muhatap da bulamıyoruz. Ortada olaylar var ama bu olayların sorumlularını yakalayacak emniyet yok. Bugünkü emniyet adeta AKP’nin kolluk kuvveti. Yargı zaten yok. Bilmem kaçıncı ceza dairesi meclisi tanımıyor. Meclis yetkili HSYK diyor ya üyelerini Ak Parti hükümeti kendisi atadı. Yani tarafsızlığı şüpheli. Meclis yok; çünkü kararları dinlenmiyor.

Ama bir taraftan da belki çok ciddi bir adaletsizlik durumu güme gidiyor. Öldürmemişlerse, yaralamamışlarsa, hani elleri silah tutmamışsa AKP’yi devirmek, hükümeti değiştirmek gibi nedenlerle örgüt kurmuş olmaları fazla üzerinde durulacak bir olay değil; herkes hükümeti değiştirmek ister. Lakin durum pek öyle görünmüyor.

Sizin ayakkabı kutularınız beni ilgilendirmez (başınız talaşına düşecekseniz istifa edin evinizde çözün sorununuzu) ve sizlerin de Atatürk’ünüz, lap lap yürüyen askerleriniz beni ilgilendirmez. Ben bu ülkede gerçek adalet istiyorum!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..