Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Dilbilim
 

Atıyorum

Atıyorum
 

"atıyorum" sözcüğü gereksiz yerlerde kullanılıyor.


Argo sözcüklerle süslenmiş bir arkadaş sohbetinden söz etmiyorum. Bu sözcüğü, ciddi ciddi bir sunum yapılırken, radyoda veya televizyonda konuşmalar içinde duyuyorum. Bunu yapanlar, yalnızca SMS, MSN kültürüyle dilimizi öğrenen yeni gençlik değil, yetişkin insanlardan da duyuyorum...

“Atıyorum” sözcüğünü değişik sözcüklerin yerine kullanıyorlar.

- örneğin
- varsayalım
- diyelim ki
- yaklaşık olarak
- şöyle olsaydı
- hani

ya da eskilerin sözcükleriyle

- farzı mahal
- mesela

sözcükleriyle ifade etmeleri olanaklıyken “atıyorum” diyorlar. Ben o sözcüğü duyduğumda anlattıklarına neden inanayım ki.

Dilimiz “atıyorum” dedikleri yerde kullanacakları çok sayıda sözcük sunuyor. “Atıyorum” dediklerinde hem ifadeleri zayıflıyor hem de güvensizlik yaratıyor. Bu sözcüğü kullanmak kimileri için bir alışkanlık olmuş, yani dillerine dolanmış. Bir an önce bu alışkanlıklarından vazgeçseler, güzel konuşmaları adına iyi olur.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..