Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '13

 
Kategori
Sağlık
 

Ayaklarda şişme

Ayaklarda şişme
 

ayak şişmesi(görsel netten alıntı)


Ankara’da ayaklarımda şişme yanma oldu, doktora gittim. Bir dizi tetkiklerden sonra, tansiyon hastası olduğum için kullandığım 3 ilaçtan birisinin bu şişmelere neden olduğu belirtildi. Neticede o ilacım değiştirildi. İlacı alıp kullanmaya başladım bir müddet şişmeler yol oldu. Ama Fethiye’ye geldikten sonra şişmeler tekrar başladı. Doktora gittim. Konuyu hikâye ettim ve kullandığım ilaçları gösterdim. Bu konuda çok hassas olduğum için doktorumdan konu ile ilgili bilgi aldım. Şişlikler bilimsel olarak ödem olarak nitelendirilir ve bu ödem sonucu o bölgedeki organ, olduğundan daha büyük görülür. Bazı ödemlerde ateş, ağrı, sızı görülür, bazılarında ağrı olmaz. Ayak şişmelerine bazen kalp yetmezliği ve böbrek yetmezliğinin de neden olduğu belirtiliyor. Kalp yetmezliğinde varislerin yani toplar damarların genişlemesine bağlı bir toplar damar ağında kan göllenmesini gösteren bir belirtidir. Muhakkak bir uzman doktorun görmesi gerekir. Buraya geldiğimden beri gerek evde ve gerekse bahçemde çok çalıştım yoruldum, ayakta fazla kaldım. Doktor tüm bu nedenlerin de ayak şişmelerine neden olabileceğini belirtti. Travma ve zedelenmeler, kiriş iltihaplanmaları, aşırı alkol kullanılması, selim veya habis tümörler, şişmanlık, gebelik hormonları, kan pıhtıları, kolesterol birikimi gibi nedenler ile, arter duvarlarında damarların daralması sonucu kan akışının sınırlanması, kan pıhtıları gibi olgular da neden olabiliyor. Ayak şişmelerini önlemek için şu tavsiyeleri yerine getirmek gerekir: Özellikle sıcak havalarda bu şişmeler artacağından sırtüstü yatıp bacakları yukarı kaldırmak altına yastık veya minder koymak. Ayakları soğuk suya koymak, bacak jimnastiği yapmak, yürümek, özellikle varisten kaynaklanan şişmelere iyi gelir. Kilo vermek, tuzu azaltmak. Tüm bunlardan daha önemlisi uzman bir doktora görünüp onun tavsiyelerini yerine getirmek.

Sağlıklı ve mutlu yaşam dileklerimle.

 

 

NAHİDE ÇELEBİ

  

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..