Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '11

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar gününde de, ölüm insanı düşündürüp, derinden sorgulatıyor

Babalar gününde de, ölüm insanı düşündürüp, derinden sorgulatıyor
 

“Her ölüm erken gelen bir ölüm gibidir.” sözü gerçekçi bir ifadedir.

Nedense, bu babalar gününde bu söz geldi aklıma.

Ölüm hiç olmayacakmış yaşıyoruz, sonra aniden ölüm gelebiliyor.

Babam bu dünyadan 2,5 yıl önce göçtü ve ben hiçbir zaman onun babalar gününü bir hediye vererek kutlamadım. Sadece telefon açardım. Şimdi "keşke kutlasaydım" diyorum. Ama babam vefakardı ölmeden önceki anneler gününde anneme altın yüzük almış.

Babamdan iki yıl kadar sonra annemi de kaybettim. Babamın kaybından sonra o da çok kötü oldu. İki yılda çok yaşlandı.

Ve de annenin ölümü daha çok koyuyor insana.

Ölüm hep insanı düşündürtür ve derinden sorgulatır.

Annemde 76 yaşında olmasına rağmen ölmeyecekmiş gibi, çalışırdı. Kilim dokurdu. Bunun için ayarladığı ipler ölünce kaldı.

Anne ve babamın ölümleri beni bir kez daha düşündürttü.

Önce babam sonra annemin ölümü gerçekten çok üzücü idi.

Ölüm insanın çaresiz olduğu andır.

Yapacak bir şey kalmıyor.

Bir gün önce telefonla konuştuğum annem, bir anda artık yok oluyor. Ev boş kalıyor. Yıllarca anneler gününde hiç susmayan ev telefonu, anneler gününde artık çalmaz oluyor. Bir zaman sonra da hat kapatılıyor.

Açıkçası gerçeği bilmekle birlikte insan kabullenmekte zorlanıyor.

Evet, "hepimiz ölümü tadacağız", böyle bir ayet var. Ancak halen yapacak işi olan bir babanın, annenin hazırlıksız ölümü insanı sarsıyor.

Bu dünyada mal mülk peşinde koşan, küçük çıkar ilişkileri için bütün değerleri yıkan, aç gözlülüğün hiçbir anlamının olmadığını bir kez daha ölüm bilinci ile yaşıyor insan.

Ölümün zamanı, mekânı ve mevsimi yoktur.

Ölüm yapılacak işin gücün var demez, evlenecek çocuğun, torunun var demez. Aniden gelir.

Bugün varsın, yarın yoksun.

Ölüme alışmak gerekiyor.

Behçet Necatigil'in bir dizesinde "Ölüm, sen beni aldatamasın, Aklımda!" diyor. Evet, aklımdan çıkmıyor babalar gününde vefat eden babam ve de annem.

Annem beklenmedik bir anda hazırlıksız gitti. Ölümünden birkaç saat önce ağzında tüp olduğu için el işaretleri ile bir şeyler anlatmaya çalıştı. Ama ağzındaki hortum engeldi konuşmasına. “Hortum çıktığı zaman anlatırsın dedik. Aniden gitti. Ne demek istediğini anlayamadık. Sonsuza kadar, hiçbir zaman da anlayamacağız artık. Geride bıraktıklarına söyleyeceği varken söyleyemeden gitti. Hepimiz şoke olduk.

Hayatta iken annenizin, babanızın kıymetini bilin, babalar gününü kutlayın.

Tüm babaların babalar günü kutlu olsun

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..