Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '21

 
Kategori
Yolculuk
 

BALİ: TANRILARIN ADASI

 
Yazan: Tugba Cosgun
Tüm Tanrıların okyanusun ortasındaki Bali'yi seçmelerinin mutlaka bir sebebi olmalıydı..
 
 
25 Ocak 2021, Bali, Endonezya
 
Yıllarca herkesin gitmek için hayalini kurduğu, kimileri için muhteşem bir tatil rotası, kimileri için unutulmayacak bir balayı yeri olan tropik rüya ada Bali. Diğer bir deyişle ”Tanrıların adası”. Nedendir bilinmez adaya sanki ilk adım attığınızda sizi karşılayan egzotik bir hava, hindistan cevizleri, rengarenk çiçeklerle dans eden insanlar bekliyorsunuz. Benim de Bali denildiğinde hayalimde canlanan; hep uçsuz bucaksız sahiller, tütsülerin mistik bir hava kattığı tapınaklar, tropik ağaçlar, güler yüzlü ve mutlu insanlar olmuştur.
 
 
Hindu Tanrılarını temsil eden bir heykel, Bali, Ağustos 2020
Korona döneminde Tayland’dan direkt olarak Endonezya’ya geldiğimde, ülkenin başkenti olan Jakarta’dan Lombok adasına gitmeye karar vermiştim. Normalde herkes gibi benim de Endonezya denilince hemen Bali’ye gitmem gerekiyordu, fakat belirsizliklerin hüküm sürdüğü bu dönemde eğer oraya gidersem keyifle gezemeyeceğimin farkındaydım. Ve malumunuz pandemi döneminde aylarca Lombok adasının güneyindeki Kuta şehrinde mahsur kaldım. Tüm ulaşım araçları kaldırılmış, aynı ada içindeki şehirler arası ulaşım dahi büyük sorun haline gelmişti.
 
 
Hindu Tapınağı, Bali, Ağustos 2020
Bali Adasına Nasıl Gidilir?
 
Ne zaman ki yasaklar kalktı ve ülke içinde uçuşlar açılmaya başladı, Bali adasına gitmeye karar verdim. Lombok adasının Praya şehrinde bulunan Lombok Uluslararası Havalimanı’ndan uçakla 30 dakikada Bali’deki Denpasar şehrinde bulunan Ngurah Rai Bali Uluslararası Havalimanı’na ulaşabiliyorsunuz. Garuda Indonesia (https://www.garuda-indonesia.com/id/id/index) , Lion Air, Wings Air (https://www.lionair.co.id/) ve Air Asia (https://www.airasia.com/id/id) gibi havayolları şirketleri ile Endonezya içinde tüm adalar arasında çok rahat ulaşım sağlayabilirsiniz.
 
 
Ulaşımın vazgeçilmezi scooter ve geleneksel bir aile tapınağı, Seminyak, Bali, Ağustos 2020
Bir başka seçenek olarak; Lombok adasının batısındaki Lembar limanından normalde her saat başında hareket eden yavaş feribot ile yaklaşık 4-5 saat Lombok boğazında yolculuk yaparak, Bali adasının doğusundaki Padang Bai limanına ister şahsi yolcu olarak, isterseniz de aracınızla ulaşabilirsiniz. Normalde 24 saat boyunca, her saat başı bulabileceğiniz feribot; pandemi süresince çok fazla bir yerden başka bir yere gitmek isteyen insan olmadığı için, günde birkaç defa olmak suretiyle bulunabiliyordu. Kişi başı 56.000 IDR ve scooter için de 46.000 IDR (1 TL = 2.000 IDR) gibi bir ücret ödemiştim. Buna ek olarak Gili adalarından hızlı botlar ile 400.000 IDR bir fiyatla 1.5-2 saatte Bali adasına ulaşabilirsiniz.
 
Bali Adasında Konaklama
 
Tropik adada olmanın en güzel yanı, her daim sıcak olan bir atmosferin var olması. Bütçenize, zevkinize ve beklentilerinize uygun konaklama seçenekleri bulmanız çok mümkün. Korona virüsünün avantajlarından biri, normal zamanlarda çok pahalı olan villa ve otellerde; normalden çok daha uygun fiyatlarda konaklama şansımızın olması oldu. Ben de elimden geldiğince bu krizi fırsata çevirmeye çalıştım:) Genelde klimalı, içinde kullanabileceğim mutfağı olan, kahvaltı dahil yerlerde konaklamayı tercih ediyorum. Bir çok otel ve villada ek olarak özel yüzme havuzu da bulunuyor. Ve inanın, normalde yılda 4-5 milyon turistin geldiği bu adada, pandemi süresince hiç dışarıdan gelen turist olmadığı için, gerçek Bali’nin keyfine vardım. Hiç kimsenin olmadığı Bali sokaklarında sakince dolaşıp, sahillerinde keyifle anın tadını çıkarıp, okyanusunda yüzdüm. Hiçbir zaman cevabını anlayamadığım bir soru sormak istiyorum; okyanusun ortasında bulunan tropik bir adada iken neden insan el yapımı bir havuzda yüzmek ister ki?
 
 
Pirinç tarlaları arasında, doğa ile iç içe bir bungalov otel, Keramas, Bali, Ağustos 2020
Ben adayı ziyaret ettiğimde adanın batısındaki Keramas ve ardından güneyindeki Seminyak bölgelerinde kaldım. En meşhur olan Kuta, Denpasar, Ubud, Canggu bölgelerine ise günlük geziler ile gidip geldim.
 
 
Sokak sanatı, Seminyak, Bali, Ağustos 2020
Bir de çok küçük ama önemli bir ayrıntıdan bahsetmek istiyorum. Pirinç tarlaları görüntüsü ve etrafında gezmek çok keyif verici, fakat tarlalardaki suyun fazla olmasından dolayı etrafta ister istemez çok fazla sivrisinek olabiliyor. ‘Sivrisinek ısırığı önemli değil, nasıl olsa alışık olduğumuz bir durum!’ diye düşünüyor olabilirsiniz. Fakat bu coğrafyada, özellikle Bali’de ”dengi” (Deng humması – Dengue Fever ; https://tr.wikipedia.org/wiki/Deng_hummas%C4%B1) adı verilen, sivrisinekler vasıtasıyla insana bulaşan ve çok ciddi manada sizi uzun süre yatağa düşüren, ağrılı ve yüksek ateşli bir hastalık var. Bünyeden bünyeye değişliklik göstermesinin yanı sıra, bazı insanlarda hastalık geçmiş olsa bile kalıcı sağlık sorunları ile iz bırakabiliyor. En güçlü olan bünyelerde bile bir insan yaşamında en fazla 3 defa dengi hastalığı kapabilir, ardından yaşamını kaybedecek kadar güçsüzleşebilir. Bu yüzden yanınızda mutlaka sivrisinek koruyucu bulundurmanızı, özellikle güneş battıktan sonra çok fazla pirinç tarlaları veya su birikintileri gibi sivrisineklerin fazlaca yaşadığı yerlerde bulunmamanızı tavsiye ederim.
 
Tanrıların Adası’nda Rüyaların Gerçeğe Dönüşmesi..
 
Yemyeşil doğası, sıcak tropikal iklimi, yanardağı, şelaleleri, siyah kumlu sahilleri, uçurumlardan seyredebileceğiniz muhteşem manzaraları, ulaşabileceğiniz her türlü hizmetin varlığı, alışveriş mekanları, restaurantları, kafeleri, gelişmişliği, sizi bambaşka bir atmosfere sürükleyen hindu kültürü, güler yüzlü insanları ile bambaşka bir ada Bali. Tüm insanların gelmek için hayaller kurduğu ada.. Bütün bunlara rağmen benim beklentilerimi karşılayamadı. Bunun sebebi de sanırım çok fazla turistik olmasıydı.
 
 
Tegenungan Şelalesi, Bali, Ağustos 2020
Küçük bir örnek verecek olursam; bir yerden bir yere gitmek istediğinizde -çok fazla turist gelmemiş ve burada bulunanların da ülkeyi terk etmiş olmasına rağmen- yollarda ciddi bir trafikle başbaşa kalmak zorundasınız. Yerli halk genelde ulaşım aracı olarak scooter ve motor kullanıyor. Ansızın bastıran muson yağmurları da trafiğin bir anda çılgına dönmesini sağlayabiliyor.
 
 
Turistin çok olmadığı pandemi döneminde sıradan bir günde trafikten bir manzara, Bali, Ağustos 2020
Doğanın muhteşem hediyeleri, tabiki turistler tarafından ziyaret edilmek isteniliyor. Mesela bir şelaleye gittiğimde sürekli etrafta inşaat, kafe, fotoğraf çekim alanları gibi sahte yapılar görmek bana hiç cazip gelmedi. Ve doğa adına gerçekten çok üzüldüm. Pirinç tarlaları manzaraları eşliğinde dolaşmak muhteşem bir duygu olsa da, her şeyin tamamen maddesel olduğunu görmek benim tercih ettiğim bir yaşam stili değildi.
 
 
Tegenungan Şelalesi, Bali, Ağustos 2020
Sahillerine gelecek olursak da, Bali’de bulunan iki adet aktif volkanik dağın geçmişte zaman zaman patlamasından ve coğrafi özelliğinden kaynaklı olarak sahilleri siyah kumlarla kaplı. Okyanus her ne kadar masmavi olsa da, siyah kumlar ile çok da ilgi çekici görünmüyordu benim için..
 
 
Tegenungan Şelalesi, Bali, Ağustos 2020
Okyanusun ortasında neler yapılır?
 
Bali adasının mistik atmosferinin yanı sıra, okyanus sevenler için de bir çok seçenek bulunuyor. Sörf yapanlar için Endonezya adaları tam bir cennet köşesi diyebiliriz. Sörf yapanlar için açık okyanusun en dalgalı bölgeleri, yani Bali adasının güney sahilleri vazgeçilmez olurken; scuba diving yapanlar için, daha sakin suların bulunduğu adanın kuzeydoğusundaki Amed şehri vazgeçilmezler arasında yer alıyor. Ayrıca pirinç tarlaları ve huzurun yer aldığı adanın ortasındaki Ubud şehri, yoga ve meditasyon yapmak isteyenler için tek adres diyebiliriz.
 
 
Uluwatu Sahili, Bali, Ağustos 2020
Hayatımda yaptığım bu radikal değişimin bendeki etkilerini saymakla bitiremeyebilirim. Ama kendimi nerede mutlu ve huzurlu hissediyorsam, orada nefes almayı kendime bir borç bildiğimi sizlerle paylaşabilirim. Dünya haritasını açıp, bir gün kesinlikle gideceğime kendimi inandırdığım Bali adasında olmak; bu havayı solumak, kültürünü yakından izleme fırsatı bulmak, tropikal meyvelerin tadına bakıp, Endonezya yemeklerini yemek, yerel insanlarla tanışıp, el sanatlarını hayranlıkla izlemek gerçekten tarif edilemez bir haz veriyor bana.. Fakat yine de bana sorarsanız, turistik bir yer değil benim aradığım, sanırım o yüzden tertemiz turkuaz sahillerin, doğal güzelliklerin daha fazla yer aldığı Lombok adasına geri dönmek için can attım.
 
 
Nyang Nyang Sahili, Uluwatu, Bali, Ağustos 2020
Endonezya’da iken, yani 18 Mart 2020 tarihinden bugüne kadar (25 Ocak 2021) tam 10 ayda 3 defa Bali adasına gitme fırsatı oluşturdum. Hayallerimi süsleyen adanın ise artık Bali adası olmadığını biliyorum. Merak ettiğiniz, sormak istediğiniz veya gerçekten gelmeyi planladığınız için herhangi bir sorunuz olursa, hiç çekinmeden cevaplayabileceğimi sizlere bildirmek isterim.
 
Dünyanın taa öbür ucundan, ”Tanrıların Adası Bali”den herkese sevgilerimle..
 
Toplam blog
: 13
: 99
Kayıt tarihi
: 24.03.21
 
 

Fizikçi olarak başladığım hayatıma, sırt çantası ile dünyanın öbür ucunda minimal olarak kurduğum..