Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Balık İstifi Yolculuk!

Dün bir işim için Aydın'a gittim. Gitmez olaydım, yaşlı genç otobüsteki vatandaşın halini görünce hem çok üzüldüm, hem de bizi yönetenlere söylendim. Bizim Aydın'da bu sarı yolcu otobüslere "Sarı Civciv", kimileri de Sarı Kanarya der. Bunlardan 15 kişilikten,50 kişiliğe kadar olanları boy boy vardır. Toplu taşıma aracı...

Benim bindiğim orta boy, 30 - 35 kişilikti. Ama içerde oturanlar ve ayaktakilerle neredeyse 60'a yakın  yolcu vardı... Tam bir "Balık İstifi" derler ya, aynen öyle. Genelde yaşlı ve genç öğrenci kesimi biniyor bu sarı vivcivlere...  65 yaş üstü bedava olduğu için yaşlıların tercihi. Herkes toplu taşıma kartı alıyor. Ben de 71 yaşıhda olduğum için binmiştim. Arka tarafta yaşımız nedeniyle gençler sağolsunlar yer veriyorlar. Sarı Civcimiz Germencik'i geçtikten sonra full doldu. Sürücü hafif frene dokunduğunda, zavallı insanlar birbirlerinin üzerine ağaç yaprağı gibi savruluyor. Bu da yetmezmiş gibi duraklarda şoför yerinden kalkıyror yolculara bağırıyor. İlerleyelim arkalara doğru, sıkışalım diye...

Yanımda oturan benim gibi yaşlı bir bey ile dertleştik. Neden iztiap haddi üstünde yolcu alırlar? Daha fazla yolcu için! Sayın Aydın Büyükşehir Belediye başkanı Özlem Çerçioğlu şöforlerine emir mi veriyor, duraklarda hiç yolcu kalmasın diye... Zennetmem. Çözüm otobüs sayısını arttırmak. Yarım saatte bir yerine, 15 dakikada bir yolcu otobüsü sefere koymak. Bu da yatırım işi oluyor.

Ne olacak bu vatandaşın hali? Allah Korusun bir kaza olunca ayaktaki yolcuların yarısı hafif  şekilde yaralanacak, yada bir yerleri kırılacak!. Sizlere soruyorum Avrupa ülkelerinde bu tür "Balık İstifi" yolcu taşımacılığı gören var mı?

Ülke olarak bu tür taşımacılık görmemek için, gerek bizler fert olrak, gerekse bizi yönetenler çok çalışması gereğini yapması lazım.

Sağlıkla kalın... 

Abdurrahman Balcılar

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..