Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '11

 
Kategori
Resim
 

Bandırma Yazıları : Ali Dülger Resim Sergisi

Bandırma Yazıları : Ali Dülger Resim Sergisi
 

Ali Dülger resim sergisi


Ali  Dülger, Resim Sergisi 16 Kasım - 26 Kasım 2011 tarihleri arsında açık kaldı.

Ne güzel, Bandırma Belediyesi Kültür ve sanat merkezi’ndeki sergiler birbirini izliyor. Tam Bandırma Atatürkçü Kültür Derneği Başkanı Ressam Melih Çınar ve eşi Münire Çınar’ın yıllık sergilerini kaçırdım diye üzülürken, bu kez Sayın Karacabey’li ressam Ali Dülger’in açılış günü kokteyl’ini kaçırdım … Birkaç kez Galeri’ye uğradıysam da, resimleri görmek kısmet olmadı (ya öğle vakti gitmişim; ya erken kapanmış... Kabahat bende. ) Nice gel git’den sonra, Galeriye girmek kısmet oldu sonunda  fırsat bulup, Sayın Ali Dülger’in resimlerini doya doya seyrettim… Ve buna çok sevindim…

Onun olağanüstü güzel, ustaca resimlerini seyrettikten sonra, ressamın kendisiyle bu zamana kadar tanışmadığımdan dolayı çok hayıflandım… Çünkü, bu sergide  çok yetenek .. çok emek … ve çok güzel resimler var…


Ali Dülger’in bu sergisi de  “Temalı Sergi” özelliğini taşmaktadır. Tanıtma broşüründe verilen bilgilere göre şimdiye kadar 7 kişisel sergi gerçekleştirmiştir ki, bu sayı bile; ressamın eserlerinin ne kadar tutulduğunun ve tecrübesinin  belgesidir.

Neyse ki, Sergide, bir tanıtım broşürü bulabildim, bunun yardımıyla sergi ve sergi sahibi hakkında daha yakın  bilgilere sahip oldum…

Ali Dülger, verilen broşüre göre Karacabey’de doğmuş ve ilk ve ortaokulu Karacabey’de okumuş. 1967 yılında Çanakkale İlköğretmen Okulu’nu Birincilikle bitirmiş…

Ali Dülger 1970 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun olmuş. Bu bilgiye göre Melih Çınar ve ben 1964 yılında Gazi Eğitim’den mezun olduğumuza göre, Sayın Dülger bizden daha genç ama o da artık emekli ve Bandırma’daki Atölyesi’nde halen çalışıyor ve birbiri ardından eserlerini veriyor.

Sanatçı belli ki, geleneksel kültürümüzün zengin motiflerinden geniş ölçüde yararlanmış. Bu yüzden, resimlerinde bolca renk kullanan ve bu renkleri son derece temiz bir şekilde bir araya getiren; tablolarını satışa hazır bir şekilde profesyonelce hazırlayan bir ressam…

Ali Dülger, Gazi Eğitim Resim Bölümü’nden mezun olduktan hemen sonra, Adana-Kozan İmamoğlu Ortaokulu’na atanmış; 1973 yılında ise kendisinin isteğiyle Bandırma şehit Gönenç Lisesi’nde Resim Öğretmenliği görevine başlamış.. O zamandan beri Dülger, yılmaz bir azimle, son derece güzel resimlerini üretmiş, üretmiş, üretmiş…  Ve ürettiği eserler; sanıyorum Türk resim sanatına önemli katkılardır.

Ali Dülger, 25 yıllık öğretmenlik görevi sona erince,1995 yılında emekli olmuş . Yaptığı çalışmalar ve sosyal etkinliklerdeki başarıları nedeniyle kendisine çok sayıda takdir belgeleri verilmiş.

Ali Dülger’in Sergisinin temalı bir sergi olduğunu söylemiştik. Bu sergisinin ana konusu kuşlar; güvercinlerden, leyleklere kadar çok çeşitli kuş çeşitlerinden resimlerinde izler bulmak mümkün.

Dülger genellikle, ana motifini (kuşunu) resminin ortasına yerleştiriyor ve yukarda “Gök” ü kendince zengin renklerle beziyor. Her resminde gök farklı fakat güzel, çekici renklerle resmedilmiş… Dülger’in resminde,  folklorik elemanlar çok fazla… halk ve halkın çeşitli görünümleri resimlerini zenginleştiriyor. Fakat özellikle, folklorik giysileri içinde çeşitli Anadolu kızları öylesine güzel resmedilmişler  ki, insan bakmaya doyamıyor… Her birisinin urbaları, çeşitli ayrıntıları ince ince işlenmiş…

Ali Dülger’in Bandırma manzaralarına insan bakmaya kıyamıyor… Çünkü bu resimlerde Bandırma, adeta basit bir kıyı kenti olmaktan çıkıyor; bir masal kenti haline geliyor. Her bir manzara, adeta yeryüzünde değil, gökyüzüne havalanacakmış gibi duran bir hayal kenti anlatıyor… Çok büyük ustalık…

Sayın Ali Dülger, resimlerini hep büyük boyda; geniş ebatta çalışmış… Kocaman tablolar.. Ve çok temiz çalışılmış… Boyalar gayet kaliteli; renkler çok ustaca vurulmuş… Resimlerin fiyatları 1000 -3000 TL arasında değişiyorsa da bana göre çok  ucuz. Oldukça sayıda da satılmış… Bence, bu resimleri alan kazanır… Resme yatırım yapmak isteyenler Ali öğretmenin resimlerini arasın bulsunlar.

En kısa zamanda kendisiyle tanışmak ümidini taşıyorum. Yalnız anlamadığım… Ali Dülger, öğrenci yetiştirmiyor mu? Ona dair bilgi bulamadım. Kendisine Saygılar Selamlar…

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..