Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bang bang: Hatırla Sevgili’de son sahne

Bang bang: Hatırla Sevgili’de son sahne
 

"Bang bang" ve daha az bilinen adıyla "My Baby Shot Me Down" çalıyor fonda ve Deniz yerde bıçaklanmış yatıyor. Defne’de çığlıkların yerini bir sessizlik ve korku almış sevdiğini yitirme korkusuyla.

Hatırla Sevgili dizisinin sezon finalinin son sahnesiydi bu anlattığım. Tarih 16 Şubat 1969. 6. Filoyu protesto eden gençlere gericiler saldırmış, İstanbul’da ölümler var (1). Deniz’in yaralı yerde yattığı, başında Defne’nin beklediği günün tarihinde olmuş bu olanlar.

"Bang bang" çocukluğumda ve ilk gençlik yıllarında duyduğum bir şarkıdır ama ne adını bildiğim, ne de kimin söylediğini. Benim duyduğumu belki Cher söylüyordu, belki de İngilizce sözlerle Ajda Pekkan (2). O yıllardan tek aklımda kalan “beng beng” tekrarları.

Hatırla Sevgili başladığından bu yana, tarihe günü gününe sadık akışı ile (bir sahne hariç) (3) bir tarih dersi gibi ilerlerken dönemin şarkılarını, filmlerini, sahne sanatlarını izliyoruz. Özellikle dönemin şarkıları o yıllara götürüyor beni. Çay bahçesinin cızırtılı hoparlörlerinden çalan kırkbeşliklerin sesini duyuyorum sanki. Bir de plak takılıverirdi, aynı yer döner dururdu.

Bu akşam tanıdık mekanda geçen bir olay vardı. ODTÜ’de Kommer’in arabasının yakıldığı 6 Ocak 1969 günü... Ben henüz o zamanlarla ilkokulda öğrenciydim ama şimdi hergün o arabanın yakıldığı yerden geçiyorum, günde kimbilir kaç kez. Hatırla Sevgili dizisinde mekanı benzetmeye çalışmışlar: Merdivenler, sağ taraftaki ve arkadaki ağaçlar, arka planda görünen Kütüphane binası oldukça benziyordu ama orası değildi. Keşke gerçek mekanda çekselerdi. Harun’un olduğu sahnelerde çok kullanılan Kantine benzer bir kantin düşünüyorum ODTÜ’de bulamıyorum. Sanki Mimarlık binasının alt katına benzetmeye çalışmışlar. Geçen bölümde ODTÜ’de gördüğümüz çim alanlar da benzetilmeye çalışılmıştı, tam olmasa bile oldukça özenildiği belli. Bu özeni takdir etmek gerekir.

Bir küçük ayrıntı, tam araba yakılırken ayaktayız ve birden evin sarsıldığını hissettik yeğenim Çağla’ya ikimiz. Meğerse bizim heyecanımız değilmiş, saat 22:21’de Ankara’da bize uzak bir semtte 3, 3’lük bir deprem olmuş.

Ben yine “Bang bang” şarkısına takıldım.

Seasons came and changed the time
And I grew up, I called him mine
He would always laugh and say
"Remember when we used to play?"

Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down.

Bu akşam kim söylüyordu, doğrusu bilmiyorum, eskiden de bilmezdim. Ben 78 kuşağıyım, çocuktum o zamanlar, amcam vardı 68 kuşağı ondan duyardım yeni şarkıları. Delilah, Zeyno...

Çocukluğumda gazetelerde gördüklerim, duyduğum şarkılar olduğu için seviyorum bu diziyi.

Ankara 29 Haziran 2007

Fotoğraf: http://www.odtu.edu.tr/50yil/1969.php

(1) Hatırla Sevgili izleme kılavuzu: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=44940

(2) “Bang bang” 1966 yılında çıkmış bir şarkı. Wikipedia’da şarkının 1966’da Sonny Bono.tarafından yazıldığı ve aynı yıl Cher’in bir albümünde yeraldığı yazılmış (http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_Bang_(My_Baby_Shot_Me_Down)).

(3) Hatırla Sevgili dizisinde korsan sahne: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45385

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..