Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '13

 
Kategori
Deneme
 

Başarı ve başarısızlığın nedenleri

Başarı ve başarısızlığın nedenleri
 

Görsel İnternetten alıntı


Başarı amaçlanan hedefe ulaşabilmektir. Bazı İnsanlarımız nasıl başarılı olacağını tam olarak bilemiyor. İngiliz mareşali Bernard Law Monntgomery henüz tümen komutanı iken. Morali bozulmuş dağılmakta olan Ordu Subaylarına şöyle seslenir.

Ben sizi tanımıyorum. Sizde beni tanımıyorsunuz. Ancak birlikte çalışmak için buradayız. Bu nedenle birbirimizi anlamak ve birbirimize güvenmek mecburiyetindeyiz. Ben birkaç saat buradayım. Size söylemek istediğim şudur. Size itimat etmek istiyorum. Bundan sonra bir bütün olarak, birlikte çalışacağız. Bir yöneticinin başlıca görevlerinden bir tanesi de gerekli çalışma ortamını oluşturmaktır.

Burada gördüğüm atmosferden hoşlanmadım. Bu kararsızlık ve şüphe dolu geriye bakış atmosferidir. Bu tamamen yok edilmelidir. Mutlaka kazanmalıyız. Her kesin kötü zamanların artık bittiğini bilmesini istiyorum, bu durum zaman gittikçe görülecektir. Buradaki herhangi birisi başarı kazanılmayacağını düşünüyorsa buradan derhal ayrılmasını izin verilecektir. Hiçbir şüphe istemiyorum.

Burada önemli sayıda “ Sızlanma “ görüyorum sızlananlardan bazı görevlilerin makul sebepler ortaya koymadan kendilerine verilen görevleri yapmaktan kaçınanları kastediyorum. Eğer herhangi birisi kendisine verilen görevi yapmaktan kaçınıyorsa buradan ayrılabilir.

Şu anda söyleyeceklerim bu kadar bazılarınız benim deli olduğumu düşünebilirsiniz. Ancak benim aklı başında birisi olduğundan emin olabilirsiniz. İşte bu seslenişle morali bozulmuş ve dağılmakta olan ordunun morali yükselir ve O ordu savaşı kazanır. Bernard Law Montgomery İşte bu sözlerle Süper yönetici sıfatını kazanır.

Kişiyi başarısızlığa götüren ana nedenlerden bazıları:

Amaç eksikliği ile yola çıkmak. Eğitim eksikliği, Yetişme tarzı, Geçmişte yaşanan olumsuzluklar,

Karamsarlık, İç dünyadaki arzuların disiplinsizliği, Başkalarını kötüleme alışkanlığı, Sağlık sorunları,

Aşırı kontrolsüz hırs, Cesaretsizlik ve korku, Kibir, Yanlış özeleştiri ve öz değerlendirme, Sağlam ve

muhkem muhakeme yapmama, Misyon ve geniş görüşlülük eksikliği, Unvan arkasına sığınma,

unvanı ön planda tutma. Hatalardan ders almama, Güven ve itimat kaybı. Saygı göstermeyi utanç

sayma, İlgi sevgi ve saygıyı başkalarından bekleme. Kullanılır bilgileri etkin ve ısrarlı şekilde

uygulamama. İşin kısa yolunu seçme, Sabır ve metanet yokluğu, Günlük ve anlık konulara takılma,

Yanlış hitabet, Mazeret üretme, Arızalı araç, noksan alet kullanma, Yetersiz ve noksan üretimle

yetinme. Gerçekleşmesi mümkün olmayan hayaller peşine takılma. Mesuliyet ve sorumluluktan

kaçınma, Ciddiyeti kaybetme, Sözlerinde, söylemlerinde, fiil ve faaliyetlerinde insani değerlere yer

vermeme. Başarısızlığın başlıca nedenleridir.

Önemli bir hatırlatma;

Ayrıca saygı karşıdaki insandan ziyade kişinin kendine verdiği değeri ifade eder.

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..