Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '20

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
39
 

BAYRAM DÖNEMİ BESLENME

     Bayramın ilk günü saat 17:30 – 18:00 a kadar biraz daha serbest bir beslenme şekli olabilir. ( sağlık durumunuza göre ; 2-3 dilim kadar baklava , et , biraz sarma v.b ) Fakat bayramın 1. gününden sonra sağlık problemi olanların sağlıklarında olumsuz yönde ilerleme olmaması ve sağlıklı kişilerde de sağlıklarını koruyabilmek adına ; yeme-içmelerinde dikkat etmeleri gereken bazı durumlar vardır.

 

*içmeleri gereken miktarlarda , sağlıklı içme suyu tüketimlerine dikkat etmeleri ( pH 7,5 – 8,5 aralığı ) ,

*sulu yemeklerin suyunu yememek ,

*akşam yemekte pilav-makarna yememek,

*yemeklerde ekmek miktarlarını olabildiğince azaltmak ve öncelikle kızarmış ekmek yemek ,

*bütün yiyecek-içecek miktarlarını önceye göre biraz azaltmak ( su hariç ) ,

*hiç yemedikleri sağlıklı besinleri az da olsa beslenmelerine dahil etmek ,

*ekstra acıkmalarda; abur cubur veya yemek arttırmak yerine ev yapımı tuzsuz ayran , cacık , salata, ev yoğurdu tüketimine özen göstermek ,

*haftada en az 2-3 gün normal tempolu yürüyüş yapmak (kişiye göre 20-40 dk arası ) ,

*akşam yemek sonrası sağlıksız besin ve meyve tüketimi yapmamak ..

 

Bütün bu kurallara olabildiğince dikkat edersek , zaman içinde vücut ideal ağırlığına kendisini getirecektir .

 

Herkese sağlıklı , mutlu bayramlar..

Nurcan Koşan bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 28
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 96
Kayıt tarihi
: 03.12.14
 
 

Sağlıklı beslenme ve kişisel gelişimle ilgileniyorum ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster