Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Ben adayım

Ben adayım
 

Sivil toplum kavramı pek çok düşünür tarafından değişik şekillerde yorumlanmış, bu kavramı Hegel bildiğimiz anlamda ilk defa kullanmıştır.

Sivil toplum; devletin düzenlediği alanların ve toplumsal ilişkilerin dışında kalan, devletin denetiminde olmayan bütün alanların olduğu yerdir. Politik toplum ise, toplumsal düzenlemelerde devlet gücünü kullanabilmeyi ifade eder. , insanların gönüllü bir biçimde katıldığı, amaç açısından karmaşıklık içeren bir örgütlenmedir sivil toplum. Politik toplumun dışında, politik toplum tarafından belirlenmeyen, ancak hareket olarak politik topluma etkide bulunan bir yapılanmadan söz ediyoruz. Politik toplum ve sivil toplumun iç içe girdiği alanlar olduğu gibi , her iki toplumunda bir birlerinden ayrı alanlarının olduğunu da biliyoruz.

Yıllardır çeşitli sivil toplum örgütlerinde çalışıyorum. Yönetimlerinde görev aldıklarım da oldu. Sivil toplum ve politik toplum birbirine karşı iki güç gibi görünse de, demokratik süreçte birbirini tamamlayan iki yapılanmadır. İçinde bulunduğum toplumdan bir diğerine yatay geçiş yapma kararımı vereli uzunca bir süre oldu. Bu kararımı yaşama geçirme süreci ise, bu gün başlıyor.

Lafı çok uzattım biliyorum. Bu gün devletteki görevimden, 22 Temmuz 2007 tarihinde yapılacak Milletvekili genel seçimlerinde, milletvekili adayı olmak için ayrıldım. 6 Şubat tarihli yazısında M. Kemal Öztürk “Aday Olun “ demişti. Ben aday oluyorum. Tüm Milliyet Blog Ailesinin de desteğini bekliyorum.

Atatürk Devrimlerinin tartışıldığı, Cumhuriyet kazanımlarının yok edilmeye çalışıldığı, İkinci Cumhuriyet söylemleri ile halkımızın kafasının karıştırılmak istendiği( ki bunların cumhuriyetle değil. Atatürk ile sorunları var. Atatürk’süz bir cumhuriyet özleminin adıdır ikinci cumhuriyet) bu çok özel günlerde her Türk aydının yapacağı ve yapması gerektiği gibi; ülkemizin üniter yapısından yana ve ulus devlet anlayışına sahip bir partiden aday olacağım.. Dilerim Yüce Türk Ulusu da tercihini, bu yönde kullanır ve bağımsızlıktan yana, ulusalcı, özgürlükçü partilerin seçilmesi yönünde karar alır.

Verdiğim bu kararı 29 Ocak 2007 tarihinden bu yana, havacılık ve sivil toplum alanlarında yazılar yazdığım ve ilgi gördüğüme inandığım Milliyet Blog Ailesi ile de paylaşmak istedim. Hepinizin destek ve yardımlarına gereksinimim var. Seçimin tarihi ne olursa olsun, hepimiz bu seçimin önemini biliyoruz. Sandıklara mutlaka gitmemiz gerektiği konusunu çevremize hatırlatalım. Unutmayalım ki, Nasyonal Sosyalist Parti de Almanya da halkın oyları ile yani seçimle işbaşına geldi ve sadece Almanya’nın değil dünyanın başına bela oldu. Hem de seçimler de aldığı % 30 un biraz üzerinde bir oy oranı ile.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..