Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Ben Avrasya’yım.

Ben Avrasya’yım.
 

Bir ayağım Anadolu'da bir ayağım Avrupa'da.

Nicedir bendeki zenginlik. Nicedir şöhretim. İki yakamı bir araya getiren köprülerim, boğazım, yemyeşil ağaçlarla bezenmiş sahillerim vardır benim. Ben Avrasya’yım, fethim zor, tektir fatihim. Hem Avrupalı hem Asyalı, öz üvey ne fark eder, boy boy sıra sıra çocuklarım vardır benim. Kültürlere kucak açar daima anaç ellerim.

Kimi zaman, al yanaklı köylü kızıyımdır ben, kimi zamansa tayyörlü bir hanımefendi. Bakışlarımda hep bir anlam gizlidir. Esrarım çözülmez benim. Her köşe başında bambaşka bir siluet, her bir evin penceresinde kimi zaman ağlayan ve kimi zaman gülen bir çift yüreğim... Elim hem kalem tutar benim, hem de süpürge. Başaramayacağım iş yoktur benim. Trafiğim de çoktur, sokaklarımdaki çamurum da. Bitmez tükenmez benim işlerim. Süse zevke de pek bir düşkünüm. Şarkılardayım, manilerdeyim. Ben Avrasya’yım. Kültürler geçit’iyim. Her dil vardır lûgatımda. Fransızlara taş çıkartır asaletim, aman ha sakın ters düşmeyin bir depremle de taş taş üstünde bırakmam, delidir şiddetim benim. Bir kusur işlersem de hemencecik pembeleşir yanaklarım. Sürç-i lisan ettiysem de affedin, bakmayın bu kibar halime kimi zaman avamdan da avamım.

Ben Avrasyayım. Bir gün bu yakada gezerim bir gün diğer yakada. Ateşlidir dudaklarım, küçük bir sır vereyim, aslında kepçedir kulaklarım. Gören âşık görmeyen bin meraktadır neyleyeyim. Lakin gönlümün sultanı tektir benim. Geldi mi aklıma hele o cesaret, o aşk, bir benden giderim bir benden geçerim. Ama yinede uyarayım; ben ele avuca sığmam Avrasya’yım. Esiverirse balkanlardan rüzgâr bir anda tersine, huyuma giden yoldan dönme derim.

Ben Avrasya’yım. Ne gönül çektiysem alenidir benim, yüzyıllar geçse hep olacaktır izlerim. Mazide kalmaz anılarım. Saklayamam ben Avrasya’yım. Dağım taşım özel günlerimde aldığım altınlarımla doludur benim. Yaklaş yamacıma bak, tarih kokar nefesim. Ben Avrasya'yım, zaman zaman bende ağlarım. Gemilerim vardır yaktığım. Bir duble rakıyla karışık ızgara balığa tabiî ki bende hemen tavım. Ben Avrasya'yım. Her rengin, her süsün, her medeniyetin izleriyle bütünleşmiş afet-i deryayım.

 
Toplam blog
: 93
: 1475
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Elektrik mühendisiyim. Eğitimci bir ailenin kızıyım. Kelimeler ve rakamlarla geçen serüven dolu b..