Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '16

 
Kategori
Blog
 

Ben bir blog yazarıyım !....

Ben bir blog yazarıyım. Bloglarım; tıpkı memleketim gibi. Hepsi de kesif bir hüzün kaplı. Bloglarım; tıpkı ülkem gibi yaralı. Boglarımda, cennet vatanımızı cehenneme çeviren Rauf Tamer’in deyimiyle ‘’O kafa‘’ lara isyan var.

O kafa derken; sormayan, sorgulamayan, körü körüne bir düşüncenin piyonu olmuş hatta kraldan çok kralcı kafayı kastediyorum. O kafa derken, karşısındaki kişileri hoyrat bir dille eleştiren hatta aşağılayan kendini beğenmiş kafayı kastediyorum. O kafa derken, geçmişte dillendirdiği söylemin bugün tam tersini rahatlıkla, hiçbir özeleştiri getirmeden dillendirebilir. Hatta geçmişte kendisine hata yaptığını söyleyenlere bugün ‘’ Siz geçmişte hata yaptığımı söylediniz ama bugün ben hatamı gördüm ‘’ diyeceğine öfke saçmakta hiçbir beis görmez.

Evet her taraf kesif bir hüzün kaplı. Evet umutsuzluk umuda karşı ağır basıyor artık. Siz memleket meselelerini aynı ezberlerle , birbirinizi kırarak dökerek tartışmaya devam ediyorsunuz. Peşin peşin söyleyeyim ;bir arpa boyu yol gidemeyeceksiniz. Apartman içinde merdivenlere, metroların içine bile sigara izmariti atılmışsa, insanlar otobüslere, metrolara inip binerken birbirlerine hiçbir saygı göstermiyorsa yapılan onca tartışmanın hiçbir mantığı yok. Babam umreye yolcu ederken görmüştüm de hayret etmiştim. Umreye gidip sevap kazanmaya çalışan insanlar havaalanında işlemleri yapılırken sıra beklerken birbirilerinin önüne geçmekte hiçbir mahzur görmüyorlardı.

Bir toplumun uygarlık düzeyi, insanların birbirlerine ve yaşadığı çevreye duyduğu saygıyla ölçülür. ‘’Bizi Müslüman olduğumuz için Avrupa Birliğine almıyorlar abi ‘’ deriz değil mi? Almanya’da iki Türk genci yerlerde sigara izmariti arıyorlar, bulamıyorlar. En sonunda bir sigara izmariti buluyorlar. Bir tanıdık Türk sigara markası. Yani o izmariti bir vatandaşımız atmış.

Toplum olarak konuşurken mangalda kül bırakmayız. Annelere karşı ayrı bir saygı ve sevgimiz vardır. Peygamberimizin ‘’Cennet annelerin  ayağı altındadır ‘’ hadisi şerifine sık sık gönderme yaparız. Ama rakip takımın taraftarına bilmem ne çocuğu demekten kendimizi alamayız.

Ben blog yazarıyım. Bugün belki acı var, hüzün var, bıkkınlık var ama yarın mutlaka coşku olacak, güzellik olacak, saygı olacak, sevgi olacak, umut olacak. Ben herkesi birlik olmaya çağırmıyorum. Herkesi önce insaf dairesine buyur ediyorum. Sevgilerimle !...

Facebook : https://www.facebook.com/ibrahimormanci45

Twitter : https://twitter.com/ibrahimormanci

 
Toplam blog
: 81
: 7360
Kayıt tarihi
: 24.04.15
 
 

Türkiye'nin kısa espri konusunda en çok üretken ve tanınmış mizah yazarlarından birisiyim. 30 yıl..