Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Beni de Tekel İşçisi Yapın

Beni de Tekel İşçisi Yapın
 

Bugün İzmir’deki bir PTT bürosuna gittim. Amacım, geçtiğimiz mart ayında zorunlu izinli olduğum günlere ait hak etmiş olduğum kısa çalışma izni ücretimi almaktı. İçeride benden önce işlem yaptıracak, orta yaşlarını geçkince bir karı-kocadan başka kimse yoktu. Ben de sıradaki ikinci kişi olarak biraz arkalarında beklemeye başladım.

PTT görevlisi memur ne işlem yapmak istediklerini sordu. Bayan da kısa çalışma uygulamasında imiş ve ücretini almak istediğini söyledi. Memur, bayandan kimliğini istedi. Hemen yanında beklemekte olan kocası kendi cebinden kadının kimliğini çıkardı ve memura uzattı. İşlem kısa sürede yapıldı ve bankonun üzerine 1.043 lira ve bilmem kaç kuruş para sayıldı. Adam bankodaki paraları hızlıca çekip aldı ve cebine indirdi. Karısının kimliğini de yine kendi cebine atmayı unutmadı.

Sonra ben bankoya yaklaştım. “Buyurun Beyefendi” dedi orta yaşlı erkek memur. “Ben de kısa çalışma ödeneği alacağım” dedim gülümseyerek, biraz da sıkılarak. Hala alışamadım bu işlere maalesef. Kimliğimi uzattım ve kısa sürede 160 liralık ödemem yapıldı.

PTT memuru başını sallayıp, cık cık yapıp, acı acı gülümsüyordu:

“Adalet mi şimdi bu Beyefendi?” dedi, imzalamam için alındı dekontunu önüme uzatırken.

“Ne oldu ki?” dedim.

“Sizden önce ödeme yaptığım kadın Tekel işçisi idi. Daha kendi kimliğini kendisinin taşıma hakkı bile yok, paraya elini dahi süremedi. Muhtemelen ilkokul mezunu bile değil. Ama 1.043 lira para alıyor. Siz, büyük olasılıkla üniversite mezunu, okumuş-yazmış, belli bazı sorumluluklar almış gepegenç insansınız aldığınız paraya bak. Adalet mi bu şimdi?”

“Yok benim ki zaten bir aylık değildi…” falan diyecek oldum ama mevzuu gayet net, olay gayet dramatik, yaşadıklarımız içler acısı değil de neydi ki Allahaşkına?

Aklıma, gözlerimin önüne Tekel işçilerinin eylemleri geldi. Helal olsun dedim içimden. Adamların kısa çalışması bile bu kadar para ediyorsa varın düşünün siz normal maaşlarını, mesailerini, yan ödemelerini vesaire. Bırakmak isterler mi böyle kurumu, böyle işi yahu.

Başlarım üniversitesine de, başlarım kariyerine de, makamına, mevkiine, amirliğine, memurluğuna da yahu.

Buradan yetkililere sesleniyorum: Bizleri de alın Tekel idaresine, bizleri de alın Tekel idaresine. Biz de eylem koymak, biz de çadırda yatıp-kalkmak, biz de başımıza bant takıp açlık grevi yapmak istiyoruz.

Abiciğim baksana, kısasına bak uzununu al…

Ne Müttefik Belli, Ne Sığınakların Yeri

Malumatımı Arz Ediyorum

Forbes "En Zengin 100 Türk" Listesine Girdim

“Blog Ödülleri 2010” organizasyonunda finalist olan bu blog için bana destek vermek isterseniz, oylama için aşağıdaki linki tıklayabilir, oy kullanabilirsiniz:

http://2010.blogodulleri.com/frame/show/aydin-lik-ve-sevinc-e-dair-531

Ayrıca görüş ve bilgi alışverişinde bulunmak isteyen dostlarımız için elektronik posta adresim sevinc35.5@hotmail.com şeklinde.

Şimdiden teşekkürler ediyorum.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..