Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '13

 
Kategori
Spor
 

Benim Spor yapmaya ihtiyacım yok zaten bütün gün koşuşturuyorum .

Benim Spor yapmaya ihtiyacım yok zaten bütün gün koşuşturuyorum .
 

Bütün gün koşuşturmak düzenli egzersiz yerine geçmez


Çok sık duyulan bir söylem : “ Benim spor yapmaya ihtiyacım yok. Hiç oturmuyorum. İş yerinde devamlı koşuşturuyorum.” Veya “ bütün gün ev işleri, çarşı, pazar devamlı hareket halindeyim. Spor yapmama gerek yok”. YANLIŞ ! Koşuşturma hiçbir zaman düzenli ve disiplinli yapılan egzersizler yerine geçmez. Özellikle 40 yaşından itibaren kendi haline bırakılırsa insanların kas, kemik kaybı hızlanır ve kalpleri zayıflar. Günlük koşuşturma onları güçlendirmeye yetmez. Kas ve kemikler için düzenli, ritmik ve displinli, sistemli ve çok tekrara dayanan kuvvet hareketleri, germe hareketleri, kalp sağlığı için de kardiyo egzersizlerinin yapılması gerekli. 100 yıl önce tarlada, bahçede çalışan, merdiven çıkan vs. insanların bunları yapmasına gerek yoktu. Günlük yaşam gerekli egzersizi veriyordu. Ama çağımızın koltuk patatesi nesli için bütün gün ayakta olmak, koşuşturmak kesinlikle yeterli değildir. Bel ve karın kas egzersizleri yapmayanların özellikle bel fıtığı olma riskleri yüksektir.


Rasih Bensan 22 Ocak 2012

 
Toplam blog
: 368
: 2280
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..