Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '09

 
Kategori
Felsefe
 

Benle gelen eylemler

Benle gelen eylemler
 

Doğduğum ilk anda yüzeme vuran ve gözümü kamaştıran o parlak ışığı hiç mi hiç anımsamıyorum. Önemli değil aslında. İlk tepkimi o ışığa vermiş olmalıyım. Hemen, o anda, kendimi ifade edecek bir çığlık atmışımdır. Ardından sürekli ağlamışımdır. Ağlamayı can yakıcı, küçültücü ve kabul edilemez bir zayıflık göstergesi olarak düşünmüş olabilirsiniz. Kısmen yanılırsınız. Canım yanmıyordu; zayıf değildim, sadece küçüktüm: “Siz oradasınız, ben buradayım. Bu benim, ben geldim, karşınızdayım ve gırtlağımı size gösteriyorum. Dinleyin beni ve takip edin. Uyumlusunuz ve en önemlisi sevimlisiniz.” demek istemiştim.

Hemen şimdi, beni büyütenlere ve çevremde dolanıp duran diğer canlılara şu soruyu sorun: “Doğumumdan az sonra, yürümemden çok daha önceleri, ilk kez sizlere ne söyledim ve ardından durmaksızın ne anlattım?” Diyeceklerdir ki; “O (ben), bize, evrensel bebek dilinde var olan tek bir sözcükle seslendi. Tüm hislerini o sözcükle anlattı. İletişimini sadece o sözcükle kurdu. Biz onu sadece o sözcükle tanıdık. Onun tüm isteklerini o sözcükle anladık, emirlerini bize kusursuzca bildirdi. Biz de özenle yerine getirdik.”

Şimdi ardından onlara şu soruyu sorun: “Sonra, ne oldu da bundan vazgeçtiniz, onu(beni) dinlemediniz”. Söylediklerini neden anlamamazlıktan geldiniz. Ona, “ben” dedirtiniz, “sen” dedirtiniz. “Yemeği” yemek, “soğanı” soğan, “kediyi” kedi, “ağlamayı” ağlama olarak ezberlettiniz. “Bağırma”, “sakın yaramazlık” yapma gibi dünyaya geliş nedenine aykırı tüm eylemleri ona yaptırdınız.

Sakın kızmayın. Artık biliyorum; kavramları doğru sözcükler seçerek kusursuzca tanımlamalıyım. Kalem, sandalye, cep telefonu, sevgi, nefret, iyilik, kötülük. Somut ve soyut kavramların hepsi için bunu başarmalıyım. Üşenmeden, algılayabildiğim ne varsa kekelemeden anlatmalıyım. Yeni sözcükler keşfetmeliyim. Bir yolunu bulup sizleri ikna etmeliyim. Böylece, yaramazlık olarak tanımladığınız tüm karşı çıkışlarıma, tüm kızgınlıklarıma, tüm boş verişliliğime, hatalı olarak tanımladığınız tüm kararlarıma,“bence” bir anlam yükleyebilirsiniz. Dünyaya geliş nedenime aykırı bulduğum tüm eylemlerinizden vazgeçebilirsiniz. Sizden ne istesem ona evet diyebilirsiniz. Böylece kendimi kendinizde görürsüz, beni kendiniz yaparsınız.

-
Görsel: Noire Blanche, 1926, Man Ray

 
Toplam blog
: 136
: 1494
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Yaşam ışığını 1968 yılında Bafra’da gördü. İnşaat Mühendisi ve aynı sektörde yazılım geliştiren bir ..