Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Beyaz yalanlar

Beyaz yalanlar
 

Sevdiklerimiz üzülmesin diye, bazen onlara, onların duymak istediği yalanlar söyleriz.. Beyaz yalanlar.. Durum kurtarma adına yaparız bazen kıvırıveririz.. Hatta olayı kendi lehimize çevirebiliriz de çok zor durumda isek:) Bu yola baş koymayan da yok gibidir neredeyse..

Kadın kadına yapılan sohbetlerde daha çok başımıza gelir bu durum.. Zor durumda bırakıldıysak.. Çok bir soruyla karşılaştıysak ilk başvurdugumuz bir yöntemdir..

Mağazaya beraber alışverişe gitmişizdir.. Kıyafetler giyilir, çıkarılır.. ve sorulur.. ''nasıl oldu?' 'ilk soruda olmadı dersin.. İkinci ve üçüncü de de olmadıysa,e artık yapılacak bir şey yok.. Doğruyu söylesen üzülecek.. Olmadı da üzerindeki.. Cevap:'' hah.. tamam bu oldu bak '' gibi..

Zaman zaman benim de başvurdugum bir yöntemdir pek tabii.. Bu yaşıma kadar çok ciddi bir yalanım asla olmadı inanın.. Durum kurtarma, ya da ara bulma adına pek çok olmuştur.. Ve iki arkadaşımı barıştırmışımdır bu yöntemle.. Şu an hala görüşüyorlar..

Küçüklüğüme ait bir beyaz yalanım var ki hiç unutamam.. Babama itiraf etmiştim uzun yıllar sonra.. Yalan söylediğimi anladıĞını söylemişti.

9-10 yaşlarındayım.. Çanakkale'de oturuyoruz.. Müthiş bir kıştı.. Çok kar yağmıştı o yıl.. Elektrik verilememişti evlere uzun bir süre.. Gaz lambası yakıyoruz aydınlanmak için.. Evde de gaz bitmiş.. Baba'cım elime para verdi, bir de şişe. . '' gaz al.. gel.. '' dedi.. ''tamam'' dedim.. Her taraf da buz. tam kayılacak gibi. Gittim gazı aldım.. Eve dönüyorum, mahallemize gelince uzun bir beton yol vardı.. Ee yerler de kar.. Buz.. Şeytan dürttü beni.. Hoplayıp zıplamaya başladım.. Bir taraftan da elimdeki gaz şişesini de, aşağı-yukarı sallıyorum... Çok eğlenceliydi.. Fakat birden.. Şişe elimden uçtuu gitti..

Öööyle arkasından baktıım kaldım. Şişe paat dedi patladı... Ne olacak şimdi baba çok sert.. Eve gittim korka korka.. ''Hani gaz'' dedi babam.. ''Baba valla gazı aldım da.. Çocuğun biri geldi bana çarptı'' dedim.. de kendimi kurtardım.. Yazık babam da kendisi tekrar gaz almaya gitti naapsın.

Eee buradan ne anlıyoruz.. Gençlerimizi yalan söylemeye alıştırmamak adına, geniiş bir hoşgörüye sahip olmak gerektiğini anlıyoruz.. Bize kendilerini ifade ederlerken, sert bir tavır takınmamamız gerektiğini anlıyoruz.. Bu konudaki tavrımız açık ve net olmalıdır.. '' ne olursa olsun.. Bana yalan söyleme''...

Büyüklere söylenen yalanlar zaten beyaz yalanlar.. Yani benim yalanlarım beyaz.. Mutlu etme adına.. Durum kurtarma adına.. Diğeri gibi etrafıma zarar veren bir yalanım hiç olmadı Allah'a şükür..

Allah da söyletmesin zaten:))

Sevgi'yle..

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..