Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '09

 
Kategori
Bilgisayar
 

Bilgisayar oyunları sadece çocuklar için mi tehlikeli?

Bilgisayar oyunları sadece çocuklar için mi tehlikeli?
 

Haftasonu benim ikiz yeğenleriminden Menderes'i ziyaret ettim. Bilgisayarına sıfırdan XP kurmak istiyordu ama gelin görün ki kurulum esnadında Sata disk görülmediği için işlem başarılı olamıyordu. Ben bir yandan bu problemle uğraşırken diğer yeğenim olan Serdar çıkageldi. Menderes ile Serdar muhabbete koyulunca ben de konuşmalara kulak misafiri oldum.

Haftasonu bir düğünden bahsediyorlardı. Aslında yaşları 15 ve 17 olan bu yeğenlerim birkaç aydır birbirlerini görmüyorlardı. Birbirlerini görür görmez konuşmaya başladıkları bu düğün de neyin nesiydi. Biri diğerine düğünü hangi salonda yapacağını soruyordu: "Bir mi iki mi?" diye.

Aslını söylemek gerekirse bendeniz dayıları olarak bir düğün yaptım ama yaşım 29' du. Belli ki bunlar bana pek benzemiyorlardı. Daha 15 ve 17' de düğün işini halletmişlerdi:)) Şaka bir yana bizimkiler fena halde Metin2 adlı online bir oyuna sarmışlardı ve oyun içinde düğün falan da yapılıyormuş. Gençlerin bu durumunu görünce ben de dayıları olarak oyunun belirli dozlar içinde oynanmasının sakıncalı olmayacağını ve hatta yararlı olacağını, ancak rahatlamak ve kafa dağıtmak amacından uzaklaşıp iyiden iyiye amaca ve saplantıya dönüşürse tehlikeli olacağını vurgulamaya çalıştım.

Gençler beni dinledikten sonra:" Biz neyiz ki dayı, kimler neler yapıyor" diyerek anlatmaya başladılar. Anlattıkları yaşını başını almış yetişkin insanlara ait oyun saplantılarıydı. Sabahlara kadar uyamayıp işe geç giden ve bu yüzden işyeri sahibinden uyarı alandan tutun da kendini kaptırıp bilgisayar masasına yumruk atana, oyundaki karakterlere küfür edene kadar herşey vardı.

Buradan görülen manzara işin kontrolü kaçınca bilgisayar oyunlarının en az çocuklar kadar yetişkinler için de sakıncalı olabileceğidir. Eğer bilgisayar oyunlarından bir şekilde para kazanmıyorsanız hiçbir açıklama bir yetişkinin sabahlara kadar oyun oynayıp işine geç gitmesini izah edemez. Çünkü herşey sanal alemde olup bittiği için elde edilen skorların, üretilen karakterlerin gerçek alemde hiçbir karşılığı yoktur.

Bunu böyle rahat rahat söylerken, şunu ifade etmek gerek. Ben de pek çok gece sabahlara kadar oyun oynadım. Beni oyun dünyasından koparan gecenin bir vakti, artık oyuna dayanamayıp kırılan faremin sol tuşu oldu. O esnada ben kendime şu soruyu sordum:

"Ben ne yapıyorum; yaklaşık 8 saattir oyun oynuyorum. Oysa başlangışta bir saatliğine oturmuştum. Tam tamına 8 saat geçmiş. Zaman çok değerli, bu vakti daha iyi değerlendirebilirdim. Çünkü oyunu bitirdiğimde elime geçen uykusuzluk ve aşırı yorgunluktan başka bir şey olmayacak..!"

Hayatın her anında olduğu gibi bilgisayar dünyasında da herşey denge üzerine kurulu. Belirli zaman diliminde oynanan oyunların hem çocuklar hem de yetişkinler için çok problem olmayacağı ortada.

Saygılarımla.
 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..