Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '07

 
Kategori
Teknoloji
 

Bilgisayarınız durduk yere kilitleniyor mu? 2.Bölüm

Bilgisayarınız durduk yere kilitleniyor mu? 2.Bölüm
 

1.Bölümün Devamı:

* Buraya kadar anlatmaya çalıştığımız herşey normal olduğu halde yine sisteminiz kilitleniyorsa bunun sebep unsurların başında RAM' lar gelir. RAM' lar yani bellek modülleri bir bilgisayar sisteminin en önemli yapı taşlarından biridir. Bana göre kaliteli bir sistemle sıradan bir sistemi birbirinden ayıran en önemli farklıklardan biridir. Bugün Kingston gibi ömür boyu garanti veren RAM üretici olmakla beraber bunun yarı fiyatına aynı işi yaptığını söyleyen başka üreticiler de vardır. Bellek modülleri belirli bir frekans değerinden çalışmak için tasarlanırlar. Kimi üreticilerin bellek modülleri bu hızda yıllarca sorunsuz çalışırken bazı üreticilerin modülleri çok uzun çalışmalar ve artan ortam ısılarında kararlı çalışma özelliklerini kaybedebilirler. Sonuç aniden donan bir sistem. Siz siz olun özellikle anakart ve RAM seçiminde cimri olmayın. Cebinizde kalacak 100$ ileride başınızı çok ağrıtacak bir sistemin sıkıntılarını size unutturamaz.

2-Yazılım kaynaklı olanlar:

* Eğer tüm donanım bileşenleri sorunsuz olduğu halde yine sisteminiz kilitleniyorsa bunun altında artık yazılımla ilgili bir neden aramak gerekir. Sürücüler (driver) bir bilgisayar sisteminde bir donanımı (Ekran kartı, ses kartı, anakart vb..) işletim sistemine nasıl kullanacağını anlatan çok önemli program parçalarıdır. Öyle ki işletim sistemi ilgili cihazı bu programlar üzerinden kullanabilir. Çoğu zaman işletim sistemi içerisine gömülü olarak genel (generic) sürücülerle gelir. İşletim sistemi bu genel sürücülerle pek çok donanımı kullanabilir. Ama adından anlaşıldığı gibi bu sürücüler genel olduğu için donanımın tam performanslı kullanımını sağlayamaz. Bazen de donanımı sağlayan üreticinin hazırladığı sürücülerde problemler olur. Bu durumda işletim sistemi ne zaman ilgili cihaza bir şeyler yaptırmaya kalksa ya mavi ekran (fatal error-ölümcül hata) gelir ya da sistem öylece kalakalır. Bu durumda da yapılacak en iyi şey tüm sisteminize ait en güncel sürücüleri elde etmeniz ve yüklemenizdir. Bu güncellemeler zaten sizler gibi pek çok kullanıcının karşılaştığı sorunları üreticilere dönmesi sonucunda iyileştirme maksadıyla yapılmaktadır.

* En son sürücüleri sisteme kurduğunuz halde yine derdinize derman yoksa artık yapılacak en güzel şey verilerinizi yedekledikten sonra sisteme güzelce bir format atmanız ve işletim sisteminizi yeniden kurmanızdır. Ayrıca işletim sisteminize ilişkin en son yama ve güncellemeleri de yapmayı ihmal etmeyiniz. Ne demişler:

"Tedbil-i işletim sisteminde ferah vardır:)"

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..