Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '12

 
Kategori
Haber
 

Biliyor musunuz ilkokullar derse 07:20'de başlıyorlar?

Biliyor musunuz ilkokullar derse 07:20'de başlıyorlar?
 

Temel eğitimde yeni eğitim-öğretim yılı başladı. Ancak sorunlara gereği gibi çözüm bulunamadığı anlaşılıyor.

Maalesef okulların mevcut imkanları, altyapıları iyi hazırlanmadan önemli bir sistem değişikliğine gidildi.
 
Çünkü televizyonlarda haber de oldu, Okul tuvaletlerindeki pisuvarlar, çocukların göğüs hizasına geliyordu. Bu yıl 66 aylık çocuklar okula alındığı için bu küçük çocuklara uygun düzenlemelerin yapılmadığı görülüyor.
 
Bir de bazı okullar 07:20'de ders başı yapmaya başladılar. El kadar çocukları bu saatlerde okula derse göndermek ne kadar faydalı olacak gerçekten merak ediyorum. Sabahçılar böyle, öğlenciler ise akşam 18:30-19:00'a kadar ders yapıyorlar. Dün akşam eve geldiğimde balkondan baktım bu saatlerde çocuklar evlerine gidiyorlardı. Olacak iş değil. Bu çocuklar bir de ileride seçmeli dersler alacaklar. O derslere de zaman kalmıyormuş. Cumartesi günleri de çocukların okula gelmesi gerekebilirmiş.
 
Bu konuda daha önce okullarda ders saati 30 dakikaya iniyor diye bir blog yazmıştım. Derslerin o zaman 30 dakika olacağına sevinmiştim. Ancak demek ki yapılmak istenilen düzenlemeler yeni döneme yetişmemiş.
 
 
Çocukları sabah erken ve akşam geç saatlerde okullarda bulundurmak çok riskli ve anlamsız. Dersler 30 dakika yapılabilir, bu çocukların daha iyi anlaması için de makul bir süre. Eğer ders saatleri 45-40 dakikadan 30 dakikaya düşürülürse okula erken gelme ve geç çıkma konusuna da bir nebze çözüm bulunmuş olacaktır diye düşünüyorum.
 
Bir de ders kitaplarını inceleme fırsatı bulabildim. Gerçekten artık ders kitapları gereksiz bilgilerden arındırılmış. Pratik bilgiler, resimli somut bilgiler, hayattan bolca örnekler var. Bu konuda güzel bir ilerleme kaydedildiğine gerçekten sevindim. Öğrenciliğimizde ders kitaplarından korkardık, zira çok detay bilgiler vardı ve fazla öğrenme imkanı da bulamazdık. Ama şimdi, renkli resimler, şemalar, tablolar, özet bilgiler öğrenmeyi hem teşvik ediyor hem de kolaylaştırıyor. Türkiye'nin eğitim bilimleri alanında da ilerlemesi sevindirici.
 
 
 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..