Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

Bir bilmecem var arkadaşlar...

Bir bilmecem var arkadaşlar...
 

Sevgili Blok okuyucuları,
Uzun zaman oldu ben blok yazmayalı. Ben muhasebeciyim. Malum yıl sonu yoğunluğu var . Fakat bu şu anlama gelmesin; hayattan koptuğumu düşünmeyin. Bende her gün günlük gazetelerimi okur yaşamı yakından takip etmeye devam ederim.

Fakat yazmak çok farklı. Yazmak beynindekileri kağıda dökmek inanın bana o kadar kolay değil. Çünkü kağıda dökerken kırmak var ve sonunca kırılmak da var. İncitmek var. Yazdığın eleştirdiğin yada beğendiğin bir olayı yada kişiyi yazıya dökerken ister istemez, bazen sessiz düşündüklerin parmaklarının arasından tek tek dökülüyor kağıda.. … ve işte dostlar işte o an yaşandığında, düşüncenin beyninin ortasından çatlatmak var insanı. Ve bugün artık dayanamadığım kırılacaksa bir insan kalbi kırılsın artık dediğim düşüncelerim aktı gecenin bu vaktinde beyaz sayfalara…..

Şimdi yazacağım bu yazımı, hikayemi, bilmecemi…… siz ne derseniz diyebilirsiniz sonuna kadar okuyun lütfen …..

Bulmaca sizindir. Cevabını bulmakta size aittir. ülkemize ait bir hikaye, üstelik en bilinen hayatımızdaki en meşhurların hayatından güncel empoze edilmiş bir hikaye. Yorumlayın yeter.

İKİ ADAMIN HİKAYESİ

Bir ülkenin iki ayrı şehrinde yaşayan iki farklı düşüncede ki, iki ayrı adam farklı yollardan yürürken nasıl olurda bir yerde yolları birleşir. Hiç düşündünüz mü? İki ayrı zıt hayat. Yaşları yaklaşık aynı ikisinin de .

Dedim ya bu iki insan ap ayrı kişilik taşıyan şahsiyet. Yaklaşık aynı dönemin çocuklarıymış. Biri farklı biri farklı. İkisi de ünlü. İkisi de göz önünde. Biri ataerkil aileden biri uzay erkilden gelme:) o kadar ayrılar yani anlayacağınız. Yıllar geçmiş büyümüşler. Tesadüf onları aynı şehirde ünlü yapmış. Bir tanesi birilerin pompalamasıyla çıkmış zirveye. Diğeri de birilerinin zırvalamasıyla çıkmış zirveye…. İkisinin tek ortak yönü oluşmuş birden …..

İkisinin hayatı da kendisinin değil. İkisi de birilerine maşa ve ikisinin de yol ortasında dayandıkları sopa bir dokunuşa bakarmış düşmeleri için…… bu dayanılan sopalar ve maşa oldukları düşünceler onlara bir ortak yön daha getirmiş….. ikisi de zengin.

Bir tanesi hep geçmişini düşünürmüş çünkü hep çocukluk günlerini özlermiş. O saf o masum ve tertemiz olduğu çocukluk günleri hep hayaldeymiş. Ama düzen bu ya uyarmış hayata. Biri de hiç geriye bakmazmış. Bütün düşüncesi kendisini pof pof layanlara layık olmakmış. Birileri sen en büyüksün demiş. Alkışlamış… bu saf da inanıp evet en büyük benim demiş. Ama önceki inandığı yaradan ı unutmuş. Birileri sen teksin demiş. Evet ben tekim bu alemde benden başka yok demiş. (fakat ne anlamda tek olduğunu hiç düşünmemiş azıcık akıllı geçinip geri zekalı olanlardanmış :) ) bu durum onlara bir ortak özellik daha katmış ikisinin de kendilerine benzeyen bir taraftar sürüsü olmuş.. ikisi de arkasında ki kalabalığı kendisinin dostları sanmış.. .

Dikkatinizi çekmek istediğim bir husus da şudur. İkisi de kendi beyinlerini kullanamaz olmuşlar.

İşte dananın kuyruğunun koptuğu en büyük ip ucunu veriyorum arkadaşlar. Bu adamlar gün gelmiş bir birlerinin gücünden ve varlığından haberdar olmuşlar . Ve bir birlerine muhtaç olmuşlar. Biri demiş ki; ben çok ünlüyüm, diğeri de demiş ki sen ünlüsün ama ben hem ünlü hemde hükümdarım ve senden daha ünlüyüm. Bakmışlar olacak gibi değil bir birlerine muhtaçlar hadi gel gücümüzü birleştirelim. Sen taraftarını bana inandır. Bende taraftarıma seni tanıtayım demiş. Tabii ikisi de uyanık geçindiklerini sanıyorlar. İkisi de okeylemiş. Yani anlaşmışlar. Ve taraftarlarının karşısına çıkıp bak şu ünlü var ya beni destekliyor demiş. Diğeri de bak orda ki ünlü var ya benimle aynı düşüncede beni destekliyor demiş. Ve taraftarlar ilk başta şaşa kalmışlar. Ne oluyor be demişler kendi kendilerine …. Bu ne amansız bilmece demişler. Kimi taraftar hadi be demiş. Kimisi de muhtaç ya liderine tutunup kalmış zavallılar..

Sonra bu iki ünlü aynı gece rüyalarında birbirlerini görmüşler. İkisi de birbirinin yüzüne bir yumruk atıp arkasından bir birlerinin yüzüne tükürüyorlarmış. Tabi insanın aklındaki neyse fikrindeki de o olur ya …. Bilinç altında ki düşünceleri aynı gece ikisinin de rüyasına girmiş. Oysa ikisi de birbirlerinden korkuyorlarmış. Tabii taraftarları kendilerine destek çıksınlar , kendilerini bırakmasınlar diye her ikisi de sahnede söyledikleri sözleri inkar edemez olmuşlar. . Sabah olduğunda hemen bir birlerini aramışlar . iyi misin diye ikisi de birbirine sormuş. Biri ben iyiyim de sen iyi misin gece gözünü morarttım bütün hıncımı aldım demiş. Diğeri altda kalacak değil ya ; ay ayol benim gözüm morarmış çok mu? Ben senin ve bütün taraftarlarının aklını aldım be demiş. J

Şimdi arkadaşlar soruyorum size bu ünlüler kim? Bilen bana mail atsın lütfen ….. bu bilmeceyi yada şöyle diyeyim bu hikayeyi en iyi yorumlayan okur arkadaşımıza bir kitap hediye edeceğim…..

Doğru yorumlayacak olanları şimdiden tebrik ediyorum.


SAYGILARIMLA


GÜLCAN BİLA

NOT: BU HİKAYEYİ YAZMAMA SEBEP OLAN ŞEY , SON GÜNLERDEKİ GÖRSEL VE YAZILI BASINDAKİ BAZI HABERLERİN SİNİRLERİMİ FAZLASIYLA ZORLAMASIDIR. ÇIKAR DÜNYASINA DALMIŞ MAYMUN GİBİ SAHNEDE OYNAYANLAR KIRILACAK OLANLAR VE ÜZÜLECEK OLANLAR ŞİMDİDEN KUSURA BAKMAYIN.
(Umarım bu defa Türk dili kurallarına uygun yazmıştırım :))) )

 
Toplam blog
: 30
: 659
Kayıt tarihi
: 20.06.07
 
 

1978 yılında doğdum. 1994 yılından bu güne istanbulda yaşıyorum. İş ve ünüversite hayatım birlikt..