Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '06

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Bir esnaf lokantası mucizesi: Rodop Köftecisi

Bir esnaf lokantası mucizesi: Rodop Köftecisi
 

Üç büyük şehirde uzun yıllar yaşamışlığım, gastronomi konularına olan yoğun ilgim ve hasbelkader gurmelik tarafımla söylüyorum ki böyle bir lezzeti ben başka hiçbir yerde alamadım. Çok güzel köfteler yedim, çok enfes köftecilere gittim ve bazılarını bu sayfalarda sizlerle de paylaştım. Ancak açık yüreklilikle diyebilirim ki bu işin ehli başka bir yer, işletme tanımadım.



Biliyorum esnaf lokantası denildiğinde her birimizin aklına direkt olarak; salaş, hijyenik kuralların çokça dikkate alınmadığı, normalden ucuz ve nerdeyse müşterilerin kendi servislerini kendilerinin yaptığı ikinci, üçüncü sınıf mekanlar gelir. Ancak yazıma konu ettiğim işletme gerçekten de çölde bir vahaya benziyor.



İzmir’de Gıda Çarşısı olarak bilinen ama gıda toptancılarının haricinde de birçok iş kolunun toptancılarının bulunduğu bölgeye, yolu İzmir’e düşen ya da İzmir’de yaşayan herkesin, eminim bir kez olsun işi düşmüştür. İşte bu Gıda Çarşısı’nın Yenişehir tarafındaki ana girişinden girip bir süre devam ettiğinizde sağ kolunuzun üzerinde; dışarıdan bakıldığında tipik bir esnaf lokantası tanımının dışına, imkansız çıkamayan küçük mekanı görebilirsiniz.



Kaldırım üzerine de atılmış üç dört masası, çıkmadığım ama öyle olduğunu tahmin ettiğim asma katı, üçüncü sınıf sandalye-masa takımları, tuzluk ve peçetelikleri ile burası herhangi bir taşra ilçesindeki sıradan esnaf lokantalarından inanın hiç ama hiç farklı değil.



Oturuyorsunuz masanıza ve siparişinizi veriyorsunuz. Üç alternatifiniz var: Acılı köfte, kaşarlı köfte ve İnegöl köftesi. Lütfen her üçünü de tadabileceğiniz karışık köfte tabağı söyleyiniz, yedikten sonra ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.



Bunca yıllık tecrübelerim, üç büyük şehirde uzun yıllar yaşamışlığım, gastronomi konularına olan yoğun ilgim ve hasbelkader gurmelik tarafımla söylüyorum ki böyle bir lezzeti ben başka hiçbir yerde alamadım. Çok güzel köfteler yedim, çok enfes köftecilere gittim ve bazılarını bu sayfalarda sizlerle de paylaştım. Ancak açık yüreklilikle diyebilirim ki İzmir Gıda Çarşısı’ndaki esnaf lokantası “Rodop Köftecisi” kadar bu işin ehli başka bir yer, işletme tanımadım.



Köftelerin sırrı hakkında işletme sahiplerinden biri ile sohbetim oldu. Ancak haklı olarak işin püf noktasını fazlaca paylaşmak istemediler ki paylaştıkları kısmını bile burada anlatmamın etik olacağı kanaatinde değilim, takdir edersiniz. Ancak, kesinlikle bir lezzet devamlılığı olduğunu tüm inancımla söyleyebilirim. Yerinin bana göre çok sapa kalması nedeniyle sık gidebildiğim bir yer değil. Son dokuz senede, dokuz defa gitmemiş bile olabilirim. Ancak benim şahit olduğum dokuz yılda, lezzet damlaları bir nebze olsun eksilmedi.



Köftelerin yanına gelen piyazları; gerek kullandıkları fasulyenin cinsi ile, gerek zeytinyağının kalitesi ile gerekse tatlı ya da tatlandırdıkları soğanları ile köfteler kadar leziz nerdeyse.



Rodop Köftecisi’ne gitmeyi düşünenler için bir küçük uyarım olacak: Öğle yemeği saatini çok fazla geçirmeyiniz. Çünkü belirli bir saatten sonra yok satıyorlar, eliniz ve mideniz boş geri dönebilirsiniz kapısından.



Afiyet olsun efendim, hayata değer verme yolunda...

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..