Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '13

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Bir Kıbrıslı Kebabı, Şeftali kebap

Bir Kıbrıslı Kebabı, Şeftali kebap
 

Ben, sevmesine seviyorum, şu şeftali kebabını, ama, şimdilerde yapmıyorum. Kolesterol, tansiyon buna izin vermiyor. Çocuklar mangal yaktığında, kaçamak oluyor.

ONSUZ OLMAYAN, Karın yağı (TERP, koyundan  daha lezzetli olur.) Önceden iyice yıkanır, sirkeli suda veya limonlu suda bırakılır.

Annem; DOMATESİN BOL OLDUĞU ZAMANLARDA,' LEZZET VERİR DER', bir domates rendelerdi. Maydanozu da, çok ince kıyar, fazlaca koymazdı. Baharatlardan, kara biber, biraz da kırmızı biber, tabii damak tadına göre, belki de değişik baharatlar da eklenebilir. Aşağıda verilen malzeme, iyice yoğrulur, ve terpler, kare şekinde kesilir, dolma sarar gibi sarılır, çift şişe dizilirdi

BİR PİDEYE; (KÖMÜRDE PİŞİRİLDİKTEN SONRA)

beşer tane Şeftali, maydanozla soğan, salata şekinde kesilmiş,

ne çatal, ne bıçak, paketleyin yiyin. AFİYET OLSUN.

ANNEMİN TARİFİ :

Bir kilo az yağlı kuzu kıyması

çok ince kıyılmış orta boy dört soğan,

Karın yağı, (terp, koyunun olsun)

KARA biber, AZ kırmızı biber.

BU sizlere ilk tarifim, bu konularda, güzel yazdığıma, pek inanmıyorum, ama  bahar geldi, imangallar yanacak, bende sizlere, tam Bahar girişinde, bir sunum yapayım dedim. Bol şeftali kebaplı günler, buyurun, KIBRIS'TA SİZLERE İKRAM EDELİM. SEVGİLER, SAYGILAR. 

 
Toplam blog
: 172
: 228
Kayıt tarihi
: 24.07.11
 
 

1969 İstanbul Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü mezunuyum. 25 yıl İngilizce öğretmenliği ve bölüm..