Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları . 74 : Cereyan verilmediğinden, akşam mütalaalarını yapamıyoruz.

Bir muallimin hatıraları . 74  : Cereyan verilmediğinden, akşam mütalaalarını yapamıyoruz.
 

(Elektrik uzun süreli kesiliyor ve dolayısıyla lavabolarda ve tuvaletlerde su yok… Çocuklar kabak yemeği çıktı diye seviniyorlar. Balıkesir, Savaştepe’de bu sıralarda bir de Köy Enstitüsü var. Hep beraber orayı ziyarete gidiyorlar. Onu en çok mutlu eden bir şey de, iyi yemeklerin çıkması. Çıktığı zaman “. Öğle yemeği bugün yine çok güzeldi. Allah Devlete Millete zeval vermesin.” Diyor. Günler gelip geçiyor ve Necatibey Eğitim Enstitüsü’ndeki son günleri artık. Ondan sonra atanma olacak…)

13. Mayıs.1942 .Çarşamba
Bu gece hava çok sıcaktı. Yarın da Tatbikat imtihanına gireceğimden, saat :11.30 kadar merak ve heyecandan uyuyamadım. Sabahleyin saat sekizde, kuraları çektik. Bana Hacıilbey -1.B ‘ye Jimnastik Dersi çıktı. Okula giderek öğretmenlerle görüştüm.

14.Mayıs.1942. Perşembe
Hava çok sıcaktı. Öğleden sonra saat 14.50-15.30 arasında Hacıilbey ilkokulu 1.B sınıfına Jimnastik dersi vererek imtihan oldum. Metaryal olarak kazma, kürek, bel götürdüm. Böylece bizim de Tatbikat imtihanlarımız bitmiş oldu. Mümeyyizler de Celal, Cevdet, Mahir Beylerdi.

15.Mayıs.1942. Cuma
Hava çok sıcak. Gece geç vakit uyuyabiliyoruz. Cereyan verilmediğinden, akşam mütalaalarını yapamıyoruz. Sonra lavabo ve helalarda sular da kesiliyor. Hocalarımız boyuna müzakere yapıyorlar. Sahada 19.Mayıs Jimnastik provası yapıldı. Faris baş mümessil. Yeni yılın ilk kabak yemeği çıktı. Çoktan beri duş da yapamıyoruz.

16.Mayıs.1942. Cumartesi.
Hava açık geçti. Çarşıya bir defa gidip geldim. Pantolonumu temizleyip grileri ütüledim. Yarın bizim sınıflar, birinci, ikinci sınıflar Savaştepe’ye gideceğiz. Orada eğlenti yapacağız. Bu gece yine geç uyuyabildim. Onun için merak ediyorum.

17.Mayıs.1942 . Pazar
Bugün İkinci Sınıf arkadaşlarımızla Savaştepe’ye gidip geldik. Orada, Köy Enstitüsünü ziyaretten sonra, Çamlık’a çıktık. Sabah 10.30’dan, akşam 5.30’a kadar Çamlık’ta eğlendik. Yemekler de gayet enfesti. Onar kişilik gruplar teşkil ederek, sofralar kurduk … İki övün, arada bir de akşam mektebe dönünce üç övün yemek verdiler. Çok neşeli vakit geçirdik.

18.Mayıs.1942. Pazartesi.
Tatbikat günü olduğundan, ders saatlerinde Usul notu yazdım. Öğle yemeği bugün yine çok güzeldi. Allah Devlete Millete zeval vermesin. Yemekler çok güzel çıkıyor. Akşamüzeri kız arkadaşlarla ve lise ile birlikte prova yaptık. Hava bulutlu, İnşallah yağmur yağacak. Lavabolara da sular veriliyor.

19.Mayıs.1942 . Salı
Ebedi Şefimiz Atatürk’ün vatanımızı kurtarmak üzere Samsun’a ayak basışının 23. Yıldönümünü kutladık. Bugün bol bol çoktan beri beklenen yağmur yağdı. Biz hareketleri yapamadık. Zararı yok! Mahsüller ve yiyecekler bol olsun da… O daha büyük bayram. Yağmur olmasına rağmen yine güzel geçti. İyice ıslandık. Saatlerce ceketler kurumadı. Şu günlerde talebelikten bıktım.

20.Mayıs.1942. Çarşamba
Hava güzel ve serin geçti. Dün yağan yağmurun mahsüllere çok faydası oldu. Bugün şehre çıkmadım. Tatiliz. Yatakhanede kalarak mandolinle Tarih çalıştım. Bu sene de kamp yapılmayacak, deniliyor. Yarın cebir’den yazılı imtihan var. Diğer derslerden de müzakere. Çok nazik bir zamandayız. Hemen hemen hergün imtihandayız.

21.Mayıs.1942 . Perşembe.
Bugün baş Mesullük yaptım. İnşallah bu son Baş Mesullüktür. Müzikçi 25 Mayıs’ta tekrar mandolin çaldıracak. Ziya Bey yine dördüncü defa olarak Sosyoloji’den kaldırdı. İnşallah muvaffak olacağım. Sosyoloji’den geçtik. Son saat Cebir. Müfettiş İsmail Fethi Bey geldi. Şansımıza yemekler çok güzel çıktı.

22.Mayıs.1942 . Cuma
Saat 15.30 . Canım çok sıkılmakta. Bitap bir haldeyim. Çünkü:
1. Dün Müzikçi kaldırdı. İstediğim notu vermedi. “Sözlüye kalıver,” diyor.
2. Bugün de hiç ümit etmezken Coğrafyacı , “Kanaatım yok, müzakere yapacağım, yetiştiremezsem, sözlüye kalırsın..” diyor.
3. Cebir’den zaten sözlü .
4. Tarih’ten de müzakere olacağız.
5. Bugün Zıraat’ten imtihan olduk. Yarın da Hijyen’den olacağız.

23. Mayıs.1942. Cumartesi.
Faris’in yerine Baş mesullük yapıyorum. Derslerden imtihan dolayısıyla canımız sıkılıyor. Ben Yazılı’ya girmedim. Hürrem Bey Hijyen’den, Emirhan Bey de Coğrafya’dan Şifahi olarak odalarında beni imtihan yaptılar. Muvaffak oldum. Şimdi de Tarih, Müzik, ve Edebiyattan olacağım. Mesele yanlış çıktı. İmtihanlardan kurtulamadık.

24. Mayıs.1942 .  Pazar
Öğleden sonra bol bol yağmur yağdı. Bizim H.Yıldırım’ı babasıgil Prevantoryum’a gönderdiler. Çocuk çok bitkin ve zayıf. İnşallah yakında iyileşerek döner. Bugün öğleden sonra şehre çıkacaktım. Yağmur yağdığından çıkamadım. Adresi öğrendim. Yatakhanede istirahat ettik. Ben ve Galip dün kaza geçirdik.

( Dışarıda II.Dünya Savaşı sürüp gidiyor. 14.Mayıs.1942:  Alman orduları Harkov önlerinde Sovyet hücumlarını önlemeye çalışıyorlar. Hitler, Komutanı Richthofen’e hava birlikleriyle Kuzeye yönelmelerini emrediyor. Böylece Almanlar bu Cephede de geçici bir üstünlük sağlıyorlar. Aynı zamanda, General Kleist’a da birliklerini hazırlayarak hücuma geçmesi için talimat verdi. 15.Mayıs.1942 : Amerikan Yardımcı Kadın Ordu Birlikleri kurmak bir kanun kabul edildi. 16. Mayıs.1942: Amerikan 1.Zırhlı Birlikleri Kuzey İrlanda’ya ayak bastı. 20. Mayıs.1942: Japonya’nın Burma’yı fethi tamamlandı. : 23..Mayıs.1942: Alman Generaller  Kleist'ın ve Paulus’un tankları Balakleya’da birleştiler. Böylece Rus 6. ve 9. orduları sarılmış oldu.)

 

 


  

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..