Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları .65: Ekmek vesikaya bindi

Bir muallimin hatıraları .65: Ekmek vesikaya bindi
 

(Balıkesir 3.Sınıfı’ndaki öğretmen adayı hem okulun hem de hayatın zorluklarıyla boğuşmaktadır. Notlar istediği gibi iyi değildir. Hava soğuktur. Tarih öğretmeni Kanuni devrini anlatırken, hepsi de gülmekten katılıyorlar!.. Daha sonra çocuklarında da görülecek olan başağrısı (migren) genci fena halde üzüyor. Ve ekmek vesikaya biniyor. Çocuklar doymuyorlar.)

13. İkinci kanun(Ocak).1942. Salı

Hava yağışlı geçmekte.Öğle mütalaasında ekmek vesikalarını yazdık. Erdek’li Mustafa ile görüştük. Nezleyim. Galip’le dış bahçede kahvaltı yaptık.

14. İkinci kanun(Ocak).1942. Çarşamba
Hava kapalı geçiyor. Bugün yarın Birinci Karne Okunacağı için merak ediyorum.
4-6 arasında çarşıya çıktım. Kol saatime yeni bir kayış aldım. Canım derse çalışmak istemiyor.

15. İkinci kanun(Ocak).1942. Perşembe
Akşam mütalaasında notlar okundu.
Edebiyat:5
Pedagoji:6
P.Tarihi :3
Usul       :7
Sosyoloji:5
Tarih      :6
Ceb.-Koz:5
Tarım      :8
İjiyen      :9
Resim     :6
Müzik     :5
İdman     :5
Askerlik  :8
Coğrafya :8
Bundan dolayı çok seviniyorum. İnşallah bu yıl muvaffak olacağız.

16. İkinci kanun(Ocak).1942. Cuma
Nezlem biraz geçti. Fakat bu defada boynum ağrıyor. Ramazan’la usul notu çekmekteyiz. Tarih Öğretmeni Nurettin Ormancı derste Kanuni devrini anlatırken güle güle bizi katılttı. Hava kapalı geçiyor.

17. İkinci kanun(Ocak).1942. Cumartesi
Hava oldukça güzel. Fakat çarşıya çıkmadım mektepte kalarak ütü yaptım. Bilahare çarşıdan Galip geldi. Onunla en üst kattaki koridorda hem gezdik, hem anlattık.

18. İkinci kanun(Ocak).1942.  Pazar
Soğuk algınlığı dolayısıyla sabahleyin müthiş bir şekilde başım ağrıdı. Sonra Gripin alarak yatakhanede yattım ve terledim. Ekmek vesikaya bindi.Öğleden sonra Fikret’lere gittik.

19. İkinci kanun(Ocak).1942.  Pazartesi
Balıkesir’in  tanınmış 6 Eylül İlkokulu’na tatbikata gittik. Öğleye kadar öğretmenimiz, Celal Bey numune dersler verdi. Öğleden sonra serbest dinledik.
Hava kapalı. Günde 375 Gr. Ekmek çıkıyor.

20. İkinci kanun(Ocak).1942.  Salı
Beş günden beri, olduğu gibi bu günde sabah 7-11 arasında başımın sol tarafı yine müthiş miktarda ağrıdı. Hastanede muayene oldum. Dr. Reçete yazdı, üç gün istirahat verdi.

21. İkinci kanun(Ocak).1942. Çarşamba
Dün akşam baş ağrısından dolayı revire geldim.
Sabahleyin kalktığımda dışarıda her tarafın karla örtüldüğünü gördük. Doktorun verdiği ilacın tesirini gördüm. Başımın ağrısı azaldı.

22. İkinci kanun(Ocak).1942. Perşembe
Revirdeyim. Artık iyileştim. Baş ağrısı Elhamdülillah kalmadı. Revirde M.Bal; K.Çetin beraberiz. Akşama kadar şaka yaparak eğleniyoruz. Kar yağmakta devam ediyor. Evdekileri düşünüyorum.

23. İkinci kanun(Ocak).1942. Cuma
Bugün öğle revirden çıktım. Yemekten sonra da askerlik şubesine giderek yoklamayı yaptırdık. Hayat pahalılaştı. Günde bize 375 Gr. Ekmek veriyorlar. Bu 12 Krş. , şeker de 140 Krş. A çıkmış.

24. İkinci kanun(Ocak).1942. Cumartesi
Kar yağmakta devam ediyor.  Öğleden sonra çarşıya çıkarak malzeme aldık. Usul dersinde plan numuneleri yaptık. Pazartesi tatbikat yapacağız.

25. İkinci kanun(Ocak).1942. Pazar
Galip’le yarınki tatbikat için materyal hazırladık. Öğleden sonra Fikret’lere gittim. Yerde kar var. Hava sakin. Yarınki ilk vereceğim ders için sonsuz bir heyecan duyuyorum.
İmla dersi yapacağım.

26. İkinci kanun(Ocak).1942. Pazartesi
Bugün Ali Şuuri İlkokulu III.B sınıfına “İmla” dersi verdim.
İmla’da çocuklara Miğde, kan, Damar, Barsak ve Ciğer kelimelerini kavrattım. İlk dersim iyi geçti.

27. İkinci kanun(Ocak).1942. Salı
Yemekte  karnımız adamakıllı doymuyor.
670,673,677,678,679,682 gurubumuzdan birimiz önümüzdeki tatbikat gününde Dumlupınar Okulu, II.Sınıfına Hayat Bilgisi dersi verecek.
Karlar eridi. Havalar yarı kapalı geçiyor.

28. İkinci kanun(Ocak).1942. Çarşamba
Askerlik Şubesi7ne giderek nüfus hüviyet cüzdanımı imzalattım.
Hava soğuk, gece  kar yağmış. Eve kart gönderdim. Gece, mesele için merak ediyorum. Öğretmenler vazifeler verdiler.
(Savaşta, 13.Ocak.1942: Kızıl Ordu Kirov’u alır. Diğer yandan Alman orduları ilerlemektedir. 15.Ocak.1942: Almanlar “Lodz” daki Yahudileri  Konsantrasyon Kamplarına gönderirler. 19.Ocak.1942: Japonlar Singapur’un Kuzeyinde bir çok İngiliz Birliğini esir alırlar.24.Ocak.1942: Amerikan birlikleri Japonları durdurmak için Samoa adasına çıkartma yapar. 25.Ocak.1942: Tayland, ABD’ye ve İngiltere’ye savaş ilan eder. 26.Ocak.1942: İlk Amerikan Birlikleri Avrupa’da Kuzey İrlanda’ya inerler.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..