Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları. 68 : Beşir tendürdiyot içmek suretiyle intihar etmek istemiş,

Bir muallimin hatıraları. 68 : Beşir tendürdiyot içmek suretiyle intihar etmek istemiş,
 

(1942 yılının başında,  II. Saydam Hükümeti Bakanlar Kurulu 12. Hükümet olarak görevdeydi. Bu dönemde İsmet İnönü Cumhurbaşkanı, M. Abdülhalik Renda TBMM Başkanı’dır. Bu hükümet zamanında çıkarılan “Milli Korunma Kanunu” savaş yıllarının ana ekonomi öğelerini oluşturmuştur. Bunun etkileri genç öğretmen adayımızda da görülecektir..)

1. Mart.1942. Pazar
Ekmek 300 gr.a indi ; 300 gr. ekmeği  tam üç öğünde yiyoruz. Bu kayde değer bir hatıradır. Ne günlere kaldık Allahım. Birkaç aydan beri ekseriya sofradan doymadan kalkıyoruz. Şimdi halimiz temelli harap. Herkes ekmek meselesini konuşuyor. İ.Sungur’a bugün kart yazdım.

2. Mart.1942. Pazartesi
Hava yağışlı. Usul’den müzakere oldum. Baş mesul bizden olduğu için bugün karnımız iyice doydu. Akşam yemeğinde fasulyeyi bol yedik. Köyden iki kişi  dün gelip beni aramış. Ben de merak ettim. Ciğerlerim üşüyor sanıyorum.

3. Mart.1942. Salı
Hava açtı. Biraz rüzgar var.  II.A’dan Beşir Tendürdiyot içmek suretiyle intihar etmek istemiş; şimdi hastanede. Ramazan’la akşamüzeri hastaneye giderek köyden  Mahmut oğlu Hüseyin’i ve arkadaşları gördüm. Okul bahçesinde Ramazan’la gezdik. Onlar da vardı.

4. Mart.1942. Çarşamba
Hava soğuk ve kapalı. Ziraat dersinde bahçede çalıştık.
Akşamüzeri çarşıya çıktık.. Köyden kimse gelmedi. Yarın Cebir var. Çok korkuyorum.
Akşam, bulgur pilavı ve patates yemeği vardı. Çok şükür karnımızı doyurduk.

5. Mart.1942. Perşembe
Bugün hava oldukça soğuk. Cebir’den imtihan olduk. Muvaffak olamadım. Kardeşlik  Kolunun piyangosu çekildi; bana bir şey çıkmadı.
Bandırma’dan Efendi Ağabeyim’lerden ve Ablamdan mektup alamıyorum. Bu sebeplerden dolayı müteessirim. M.Sülün’e kart yazdım. Ruhum daralıyor…

6. Mart.1942. Cuma
Bugün hava çok güzeldi. Öğle üzeri sınıf ile mektebin bahçesinde gezinti yaptık. Akşamüzeri duşa girdim. Dr. Konferans verdi. A.Akman baş mesul, bundan dolayı yemeklerimiz yerindeydi.
Yarın müsamere var. Pazar da maç.

7. Mart.1942. Cumartesi
Hava biraz soğuk. Bizim köyden Mahmut oğlu Hüseyin mektebe geldi. Ona mektebimizi tanıttım. Akşam mektepte “Himmetin Oğlu”  piyesini temsil ettik. Ben ihtiyar köylü rolünü almıştım. Saat 12’ye kadar hoş vakit geçirdik. Müsamere salonu talebe arkadaş ve misafir seyircilerle hıncahınç doluydu.
H.Sütgen burada tedavi olamayarak  memleketi olan Eskişehir’e gitti. Evden mektup alamıyorum.

8. Mart.1942.  Pazar
Bugün hayatımın en mesut günlerinden biridir. Çünkü Balıkesir Lisesi ile yaptığımız resmi maçta fevkalade bir oyunla 3-2 galip geldik. Büyük  neşe ve  sevinçle mektebimize döndük.


9. Mart.1942.  Pazartesi
Hava biraz soğuk. Nazariyat’dan yazının tedris usulünü gördük. Bandırma’daki Efendi Ağabeyimle ablamdan mektup alamadığım için merak ediyorum. Coğrafya öğretmenimiz Emirhan bey geldi. Baş  mesul olduğumdan bu gece derslerime çalışamadım. F.Faik’in konferansına da gidemedim. Sabah kahvaltısı’nda süt vardı.

10. Mart.1942. Salı
Hava biraz soğuk. Resim dersinde hasbıhal yaptık. Öğle mütalaasında Müdür Bey’le konuşma yaptık. İkinci yazılı için İmtihan Programı hazırlayıp idareye verdik. Galip’le ikimiz Coğrafya’dan müzakereye kalktık. İyi not aldık. Duşa girdim. İmtihanlar yine yaklaştı.

11. Mart.1942. Çarşamba
Hava güzel. Zıraat dersini bahçede yaptık. Mütalaada ablama mektup yazdım. Akşamüzeri  Rifat’la çarşıya çıktım.
Hayat pahalı; üzüm 70,incir 40, fındık 10,  yenecek şeker 120, 300 gr. ekmek 10, sigaralar da pahalılaştı. Bugün çok pahalılık. Acaba yine eski günleri görebilecek miyiz? Bu da öyle bir hatıradır.

12. Mart.1942. Perşembe
Hava çok güzel. Öğle teneffüsünde Galip ile bahçede hastane yolunda gezdik. Mahpushaneyi de gördük. Bayan arkadaşlar da öğretmenlerimizle voleybol oynuyorlardı.
Akşamüzeri yine Galip’le bakkaldan helva-ekmek alarak mektebin etrafındaki bahçeliklerde gezdik. Kahvaltı yaptık. Allah izin verirse tatilde birlikte vakit geçireceğiz.

13. Mart.1942. Cuma
Havalar artık güzelleşti. Akşamüzeri Akman’la gezdik. Bugün canım sıkılıyor. İçinde bulunduğum mali vaziyeti düşünerek üzülüyorum. Evvela üzerimde elbise, çamaşır, ayağımda ayakkabı kalmadı. Ayni zamanda  harçlık sıkıntısı çekiyorum. Bunca okul hayatımda işte bir çok mahrumiyetlere katlanıyorum. İnşallah muallim olunca bunların acısını çıkaracağım.

(II.Dünya savaşı günleri. 1.Mart.1942: Kızıl ordu Kırım’a girdi.Leningrad önündeki savaşlar devam ediyor. 6.Mart.1942: Japonlar, Yeni Gine’ye çıkartma yaparlar.12.Mart.1942: Amerikan birlikleri Yeni Kaledonya’da Nourmea’ya çıkartma yaptılar.13. Mart.1942: İngiliz Hava Kuvvetleri Almanya , Essen’i bombaladılar. )

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..