Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları. 87 : Hükümet daha buğday vermediği için sıkıntı çekiyoruz

Bir muallimin hatıraları. 87 : Hükümet daha buğday vermediği için sıkıntı çekiyoruz
 

Foto Mehmed Zahid Erkaya


 (Fısırik günleri ne yazık ki sıkıntı günleridir. Daha gelir gelmez kar yağar, yollar kapanır. Çocukları okula getirmekte zorluk çeker. Tek teselli ara ara dostlardan, arkadaşlardan gelen mektuplardır. Beslenmesi kötüdür, buna bağlı olarak vücudunda kan çıbanları çıkmaya başlar. Hala buğday bulamadı. Bu mesele genç muallimi çok endişelendiriyor.)

16. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazartesi
 Fısırik. Okulu esaslı olarak açtım. Derslere başladım. Balıkesir’de hemşehrim Salim Savcı’ya mektup yazıp hazırladım. Kasaba gidenlerle göndereceğim. Hava kapalı. Pek yakınlarımıza kadar kar yağmaya başladı. Okulumla meşgulüm.

17. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Salı
 Fısırik. Hava yağışlı. Kar çamlıkların dibine kadar indi. Bütün gece yağmur yağdı. Okula gelen çocukların adedi az. Ders yapamıyoruz. Orman askerleri geldi. Sobayı yakarak ısındık, muhabbet ettik. Kış başladı.

18. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Çarşamba
 Bugünden itibaren talebelerimin adedi 20’ye çıktığından esaslı olarak ders yapmaya başladık. Sabahleyin İnce Arap adında komşumuz köylü bizim Hako köyü öğretmeni Bandırma’lı İsmail Gür’den mektup getirdi. Çok sevindim.

19. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Perşembe
 Fısırik. Balıkesir’de olan hemşehrim Salim Savcı’ya mektup yazarak postaya yatırmaları için B. Mustafa ile İspir’e gönderdim. Hükümet daha buğday vermediği için sıkıntı çekiyoruz. Kilesi 14 TL.dan mısır ve zof buğday alıp da yiyoruz.

20. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cuma
 Fısırik- Mezire. Hava dumanlı. Pek yakınımızdaki dağlara kar yağıyor; buraya da sepeliyor. Ben de çocuklara hem ders veriyorum. Hem de odamda, sobamın başında oturup kitap okuyorum. İdari işleri yapıyorum. Buğday işini de bir halletsek. Başka sıkıntımız çok şükür yok.

21. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cumartesi
 Fısırik. Saat:13.30. Biraz önce çocukları tatil ettim ve okulu temizlettim. Şimdi odamda masanın başında kalbimle baş başayım. Yanımda sobam yanıyor. Pencereden karşıdaki çamlıkların üzerinden güneşin karları parlatarak battığını görüyorum. Batıya bakarak düşünüyorum. Bu hayat yalnız, eşsiz geçmeyecek.

22. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazar
 Fısırik. Hava kapalı. Mektup meselesi yüzünden, boşu boşuna Danzut köyüne gidip geldim. Yollar pek çamurdu. Arkadaşları ve memleketi düşünüyorum. Geceler de uzun vakit geçmiyor. Şimdi İzmir Öğretmen Okulu’nda olduğunu öğrendiğim Neriman için merak ediyorum.

23.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazartesi
 Fısırik. Hava kapalı kar yağıyor. Çocuklarla okulun önünü temizledik. Öğleden sonra kasabadan Mustafa Efendi 13.11.1942  tarihli Efendi Ağabeyimin, 12.11.1942 tarihli Ahmet  dayımın bir mektubunu getirdi. Okudum ve pek çok sevindim. Okulda soba başındayım.

24. İkinci Teşrin (Kasım) .1942.  Salı
 Fısırik. Bu gece sabaha kadar kar yağdı. Sabahleyin kalktığımda her tarafın karla örtüldüğünü gördüm. Yerde kar olmasına rağmen, hava güneşliydi. Ders yaptık. Jandarmalar geldiler, anlattık… Ağır ağır derslerimiz ilerliyor.

25. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Çarşamba
 Fısırik. Hava bozuk; kar yağıyor. Aynı zamanda havada sis var. 21.Teşrin’den’ beri kış buralarda başladı. Bizim bu vadide, Fısırik dağları arasında biraz gecikti. Ne kadar olsa sakin geçiyor. Şimdi öğretmen odasında çalışıyorum.

27. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cuma
 Fısırik. Birkaç gündür sol bacağımda kan çıbanı çıktı. Bana çok sıkıntı veriyor. Iztırap çekiyorum. Bugün Danzut Köyünden Davut Ağa ve orman erleri geldiler. Pantolonumu ütüledim. Hava açık geçiyor.

28.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cumartesi
 Fısırik. Çocukları erken tatil ettim. Bugün Yusufeli’nden Teğmen B.İdris köyde misafir kaldı. Okulda görüştük. Ayağımdan rahatsız olduğumdan; akşamleyin onların yanlarına gidemedim. Bacağıma merhem bağladık.

29.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazar
 Fısırik. Akşama kadar okulda kaldık. Kar yağıyor. Jandarma Kadir bey geldi. Buğday meselesi beni çok düşündürüyor. Hava da böyle karanlık olduğundan, ruhum daralıyor, düşüncelere dalıyorum.
 (Rusyada Almanlar ile Ruslar arasında çok kanlı savaşlar oluyor. Bütün dünyada öyle, kan ve ateş içinde. 18.Kasım.1942: Hitler “Komando Emri” ni vererek yakalanan bütün komandoların hemen idam edilmelerini istedi. 21.Kasım.1942: El-Alamein üzerinde İngiliz Hava Gücünün sıkı etkisi görüldü, defalarca bombalandı. 22.Kasım.1942: İngiltere’de askere alınma yaşı 18’e indirildi. 23.Kasım.1942. Stalingrad’da Almanlara karşı ve Pasifikte Guadalkanal’da Japonlara karşı bir çok zaferler elde edildi. 24.Kasım.1942: Patton’un güçleri Kuzey Afrika’yı kurtarmak için buraya gönderildi. . 25.Kasım .1942: Rommel Almanya’dan hasta yatağından birliklerinin başına geçmek üzere Afrika’ya döndü…. Savaşa devam…)


  

(Fısırik günleri ne yazık ki sıkıntı günleridir. Daha gelir gelmez kar yağar, yollar kapanır. Çocukları okula getirmekte zorluk çeker. Tek teselli ara ara dostlardan, arkadaşlardan gelen mektuplardır. Beslenmesi kötüdür, buna bağlı olarak vücudunda kan çıbanları çıkmaya başlar. Hala buğday bulamadı. Bu mesele genç muallimi çok endişelendiriyor.)

16. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazartesi
Fısırik. Okulu esaslı olarak açtım. Derslere başladım. Balıkesir’de hemşehrim Salim Savcı’ya mektup yazıp hazırladım. Kasaba gidenlerle göndereceğim. Hava kapalı. Pek yakınlarımıza kadar kar yağmaya başladı. Okulumla meşgulüm.

17. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Salı
Fısırik. Hava yağışlı. Kar çamlıkların dibine kadar indi. Bütün gece yağmur yağdı. Okula gelen çocukların adedi az. Ders yapamıyoruz. Orman askerleri geldi. Sobayı yakarak ısındık, muhabbet ettik. Kış başladı.

18. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Çarşamba
Bugünden itibaren talebelerimin adedi 20’ye çıktığından esaslı olarak ders yapmaya başladık. Sabahleyin İnce Arap adında komşumuz köylü bizim Hako köyü öğretmeni Bandırma’lı İsmail Gür’den mektup getirdi. Çok sevindim.

19. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Perşembe
Fısırik. Balıkesir’de olan hemşehrim Salim Savcı’ya mektup yazarak postaya yatırmaları için B. Mustafa ile İspir’e gönderdim. Hükümet daha buğday vermediği için sıkıntı çekiyoruz. Kilesi 14 TL.dan mısır ve zof buğday alıp da yiyoruz.

20. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cuma
Fısırik- Mezire. Hava dumanlı. Pek yakınımızdaki dağlara kar yağıyor; buraya da sepeliyor. Ben de çocuklara hem ders veriyorum. Hem de odamda, sobamın başında oturup kitap okuyorum. İdari işleri yapıyorum. Buğday işini de bir halletsek. Başka sıkıntımız çok şükür yok.

21. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cumartesi
Fısırik. Saat:13.30. Biraz önce çocukları tatil ettim ve okulu temizlettim. Şimdi odamda masanın başında kalbimle baş başayım. Yanımda sobam yanıyor. Pencereden karşıdaki çamlıkların üzerinden güneşin karları parlatarak battığını görüyorum. Batıya bakarak düşünüyorum. Bu hayat yalnız, eşsiz geçmeyecek.

22. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazar
Fısırik. Hava kapalı. Mektup meselesi yüzünden, boşu boşuna Danzut köyüne gidip geldim. Yollar pek çamurdu. Arkadaşları ve memleketi düşünüyorum. Geceler de uzun vakit geçmiyor. Şimdi İzmir Öğretmen Okulu’nda olduğunu öğrendiğim Neriman için merak ediyorum.

23.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazartesi
Fısırik. Hava kapalı kar yağıyor. Çocuklarla okulun önünü temizledik. Öğleden sonra kasabadan Mustafa Efendi 13.11.1942  tarihli Efendi Ağabeyimin, 12.11.1942 tarihli Ahmet  dayımın bir mektubunu getirdi. Okudum ve pek çok sevindim. Okulda soba başındayım.

24. İkinci Teşrin (Kasım) .1942.  Salı
Fısırik. Bu gece sabaha kadar kar yağdı. Sabahleyin kalktığımda her tarafın karla örtüldüğünü gördüm. Yerde kar olmasına rağmen, hava güneşliydi. Ders yaptık. Jandarmalar geldiler, anlattık… Ağır ağır derslerimiz ilerliyor.

25. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Çarşamba
Fısırik. Hava bozuk; kar yağıyor. Aynı zamanda havada sis var. 21.Teşrin’den’ beri kış buralarda başladı. Bizim bu vadide, Fısırik dağları arasında biraz gecikti. Ne kadar olsa sakin geçiyor. Şimdi öğretmen odasında çalışıyorum.

27. İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cuma
Fısırik. Birkaç gündür sol bacağımda kan çıbanı çıktı. Bana çok sıkıntı veriyor. Iztırap çekiyorum. Bugün Danzut Köyünden Davut Ağa ve orman erleri geldiler. Pantolonumu ütüledim. Hava açık geçiyor.

28.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Cumartesi
Fısırik. Çocukları erken tatil ettim. Bugün Yusufeli’nden Teğmen B.İdris köyde misafir kaldı. Okulda görüştük. Ayağımdan rahatsız olduğumdan; akşamleyin onların yanlarına gidemedim. Bacağıma merhem bağladık.

29.İkinci Teşrin (Kasım) .1942. Pazar
Fısırik. Akşama kadar okulda kaldık. Kar yağıyor. Jandarma Kadir bey geldi. Buğday meselesi beni çok düşündürüyor. Hava da böyle karanlık olduğundan, ruhum daralıyor, düşüncelere dalıyorum.

 (Rusya da Almanlar ile Ruslar arasında çok kanlı savaşlar oluyor. Bütün dünyada öyle, kan ve ateş içinde. 18.Kasım.1942: Hitler “Komando Emri” ni vererek yakalanan bütün komandoların hemen idam edilmelerini istedi. 21.Kasım.1942: El-Alamein üzerinde İngiliz Hava Gücünün sıkı etkisi görüldü, defalarca bombalandı. 22.Kasım.1942: İngiltere’de askere alınma yaşı 18’e indirildi. 23.Kasım.1942. Stalingrad’da Almanlara karşı ve Pasifikte Guadalkanal’da Japonlara karşı bir çok zaferler elde edildi. 24.Kasım.1942: Patton’un güçleri Kuzey Afrika’yı kurtarmak için buraya gönderildi. . 25.Kasım .1942: Rommel Almanya’dan hasta yatağından birliklerinin başına geçmek üzere Afrika’ya döndü…. Savaşa devam…)


 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..