Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '07

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
2864
 

Bir trafik kazasının anatomisi

Bir trafik kazasının anatomisi
 

Araç sürmenin aslında ne kadar tehlikeli olduğunu, insanın pamuk ipliğinden bile ince bir iple hayata bağlı olduğunu ve o anda elinizden hiç ama hiç bir şey gelmediğini bugün çok acı bir şekilde tecrübe ettim.

Edremit-Balıkesir karayolunun 51. kilometresinde yağmurun kayganlaştırdığı bir virajda aracım kontrolden çıktı. Tüm soğukkanlılığım ile önce sola, sonra sağa savrulan aracı tutmaya çalıştım. Tam başardığımı sanıp derin bir nefes almaya hazırlanırken bir viraj daha çıktı. Sola kayarak karşı şeride savrulan aracı bu sefer tutamadım. Yoldan dışarı çıkarak toprak zeminde taklalar atmaya başladı arabam.

İşte o an herşeyin bittiği, elinizden gelebileceklerin tükendiği ve kendinizi yazgınıza teslim ettiğiniz andı. Taklalar atarken, biraz da itiraz edercesine bağırdığımı hatırlıyorum. Yapabileceklerimi yapmış, tam da herşey yoluna girecek gibiyken durum tersine dönmüş ve ölüme doğru yuvarlanıyordum. Ama asıl yapmam gereken, aracımı daha yavaş sürmekti. Bunun artık bir önemi yoktu. Aklımdan geçen tek şey kurtulmamın mümkün olmadığı ve yazgımın burada ve bu anda sonlanıyor olduğuydu.

Sonra herşey durdu. Çılgınca taklalar atan sevgili uzun yol dostum yine benim için yapabileceğini yapmış ve son nefesinde dört tekeri üzerine inmişti. Yaşıyordum.. Kontağı kapadım, emniyet kemerimi söktüm, kapıyı açtım ve indim. Görünürde birşey yoktu. Yalnız başımı tavana vurduğumu anımsıyorum. Sağolsunlar, arkadan gelen araçlardaki insanlar yardıma koştular.

Saat gece yarısını geçti. Balıkesir Devlet Hastanesi'ndeyim. Film ve tomografiler iyi çıktı ama sabaha kadar müşahede altındayım. Bu hastanenin güleryüzlü ve son derece ilgili personeline teşekkür ediyorum. Ama aynı şeyi kazadan hemen sonra aradığımız 112'nin nöbetçi bayan doktoru için söyleyemiyorum. Bilincim yerinde olduğu, konuşabildiğim ve yürüyebildiğim için ambulans göndermeyeceğini söyledi. Telefonu ben alıp kendisine derdimi anlatmaya çalıştığımda da yüzüme kapadı telefonu. Neyse.. O'nun da canı sağolsun.

Hayatımı bağışlayan Yüce Tanrı'ya şükrediyorum. Emniyet kemerim bağlı olmasaydı bu yazıyı yazabileceğimi hiç zannetmiyorum. Ve son olarak sevgili Millliyet blog okurlarına yalvararak diyorum ki; kazadan kaçınmak için ne ABS, ne tecrübe ne de bir başkası yeterli olmuyor. Yol şartlarına göre mümkün olduğunca yavaş gidin ve hayata bağlanmak için kemerlerinizi mutlaka ama mutlaka takın.

Hepinizi çok seviyorum.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben de Mudanya istikametinde buna benzer bir travma yaşadım geçen ay. Araç hakimiyetim sıfırken karşıdan yoluma ansızın çıkan romörk sürücüsünün kıvrak direksiyonu sayesinde çarpışmaktan kurtularak fren yapabildim. Çarpmadım, yuvarlanmadım ama o günden sonra direksiyona oturamıyorum. geçmiş olsun. NİLGÜN ÇAKICI/Bursa

NİLGÜN BURSA 
 08.06.2007 8:33
Cevap :
Nilgün Hanım geçmiş olsun. Direksiyona oturun lütfen. Ama emniyet kemeriniz mutlaka bağlı, gaz pedalınızda da yumurta olsun.. :)  09.06.2007 11:40
 

Çok geçmiş olsun ucuz atlatmışınız eger emliyet kemeriniz baglı olmasydı belkide suan aramızda olamayacaktınız allah korumuş.Türkiyedeki bütün kazaların nedeni zaten aşırı hız ve sürattır lütfen daha yavaş ve kemerleri takılı birşekilde araba kullanalım kendi hayatınız düşünmüyorsak kaza yaptıgımızda başka birinin ölmesine neden olabiliriz lütfen daha dikkat olalım sizde çok geçmiş olsun sevgi ile kalın...

NeSrİn 
 08.06.2007 8:29
Cevap :
Çok teşekkür ederim. Ancak ABD gibi karayolları ve otoyolların çok gelişkin olduğu bir ülkede dahi, yoldan kaynaklanan kaza oranı %20 iken, ülkemizde bu oranın %1 olması garip değil mi? Hız konusunda çok haklsınız. Bu noktada da iğneyi kendimize batırmalıyız.  09.06.2007 11:36
 

Önceleri deli gibi sevdigim 'hız' zamanla yerini daha güvenli ve yavaş bir sürüş tekniğine bıraktı. Umuyorum sadece 'dakikalık' farklar yaratmak için kimse ne kendi ne de başkalarının hayatını tehlikeye atmasın. Teşekkürler, anlamlı yazınız için...

Someone 
 08.06.2007 8:25
Cevap :
Çok teşekkürler Volkan Bey.. Son derece haklısınız.  09.06.2007 11:38
 

Sevgili Kardeşim sizin ki gerçek anlamda kaza olayın şeklini tam olarak bilmiyorum kendinizi sorgulayın lütfen hatalardan ders alamamız gerekiyor Birde kasti kazalar var kurallara uymama sonuçu benim 4 yaşındaki torunumun bile bildiği kuralları bizler bilmiyormuyuz ? Biliyoruz ama uygulamıyoruz ben Fahri Trafik müfettişiyim daha fazla inceleme durumum var o kadar umursamaz kural tanımaz sürücülerimiz varki mevcut cezalar bile önlemeye yetmiyor. Tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.

Ersen Gürpınar 
 08.06.2007 1:05
Cevap :
Ersen abi çok teşekkürler.. Hatanın büyüğünü kendi haneme yazıyorum. Ama olaydan sonra gelen jandarma ekibinden bir arkadaşın bana dediği şu: 2 senedir buradayım ve bu noktadaki belki 300. kaza. Tek tesellim kendim dışında kimseye zarar vermiş olmamam..  08.06.2007 9:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 11
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 1110
Kayıt tarihi
: 05.07.06
 
 

Tevellüdüm 1970, evliyim ve bir oğlum var. Nedense iflah olmaz bir muhalifim. Doğma büyüme İstanb..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster