Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '20

 
Kategori
Anılar
 

BİR TURGAY AYDIN VARDI

Aydın’da bir Turgay Aydın vardı. Vefatının 14. yılında anmak istiyorum.  Dostları anmak bir vefa borcudur. Ben İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde çalıştığım günlerde ( 1985 -  1993)  o da Aydın Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nde Müdür Yardımcısı olarak  görev yapıyordu.  Bundan  dolayı  zaman  zaman  bir araya geliyorduk. Çayı, kahvesi içilir, kalender bir insandı. Aynı zamanda sanatımıza, kültürümüze   değer verir, şair ve yazar olarak da çalışmaları vardı. Dostluğumuz ölümüne kadar devam etti.

Birgün beni telefonla aradı”Aydın’da bir Şairler ve Yazarlar Derneğini  kuralım”  diyordu.  Bunun üzerine  ilçemizden  Mustafa  Özcanyüz ve Hüseyin Yıldız ile birlikte Aydın’a gittik. Aydın’a vardığımızda onun yanında  Şükrü Öksüz, Davazlı Süleyman ve yanında başka arkadaşlar da vardı. Dernek kuruldu. Ben de yönetimde yer almıştım. Daha sonra  bizim Sökeli Şair ve Yazarlar da bir araya gelip, Şöke Şairler ve Yazarlar Derneği de kurulmuş oldu.   Yönetimde Mustafa Özcanyüz, SelimSaebit Püyten, Hüseyin Yıldız,  Abdülkadir Güler,  Hasan Bildirk  ve Suat Tutak  vardı.   Zaman su gibi akıyor, şimdi Mustafa Özcanyüz, Selim Sabit Pülten, Fahri Sevil, Hüseyin Yıldız ve Metin Akdeniz’de yok aramızda. Onları da rahmetle anıyorum. Mekanlmarı cennet olsun...

Nerden nereye geldik. Bakıyorum da arayan, soran da yok. Sanatımıza, kültürümüze   düşkün ve Aydın’la  ilgili birçok eserlere  imza atan, bir eserler kazandıran  araştırmacı, şair ve yazar Turgay Aydın  unutulmamalıdır diye düşünüyorum. Bu satırları onun için yazıyorum.

Eski Aydın Milletvekili, eğitimci şair- yazar  M.Kemal  Yılmaz bir sözünde aynen şöyle diyordu:  Turgay Aydın, hepimizden daha fazla Aydınlıdır, çünkü Aydınla ıilgili birçok eserler  kaleme almış ve Aydın’ın adının tüm Anadolu’ya tanıtmıştır  “ diyordu.

Araştırmacı-yazar Turgay   Aydın, 11 Haziran 1961, Torul / Gümüşhane, 24 Şubat 2006  yılında  45 yaşında iken     aramızdan aydrıldı. İlk, orta ve lise öğrenimini Trabzon’da tamamladı. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi (1985) mezunu. 1986’dan itibaren uzun yıllar Milli Eğitim Bakanlığının değişik birimlerinde görev yaptıktan sonra Trabzon İli Halk Kütüphanesine müdür yardımcısı olarak atandı. Burada daha sonra müdürlük yaptı. Bir süre de Gördes Halk Kütüphanesi müdürlüğünde bulundu. Aydın İl Kültür müdür yardımcısı olarak görev yaptı. Daha sonra  Kuşadası   Halk   Kütüphanesi Müdürnlüğüne  atandı.  Bu arada bazı ailevi sorunları oldu.   Aydın Yazarlar ve Şairler Derneğinin (kurucu) başkanı,Folklor Araştırmaları Kurumu, Egeli Araştırmacı ve Yazarlar Birliği, Edebiyatçılar Derneği, İLESAM ve Karadeniz Yazarlar Birliği üyesi idi.  Daha genç yaşta 45 yaşında iken (24  Şubat 2006 yılında)  aramızdan ayrıldı.  

Turgay Aydın, vefatından 3 yıl önce benim için bir şiir yazmıştı,”Sen insansın insanlığı unutman / Senlik benlikbilmen, asla kin tutman “ işte bundan dolayı  ben de Turgay Aydın’ı   unutmam ve nasıl untabilirim. İşte benim için   yazdığı yazdığı şiirini  sizlerle  paylaşmak istiyorum:          

 

           ABDÜLKADİR GÜLER

Söke kültürünün temel taşısın

Cahiller kazmayla sökemez seni

Aydın sevdasının aşk tohumusun

Kıymet bilmeyenler ekemez seni

 

Beşparmak’ın boranısın, karısın

Kültür peteğinde gezen arısın

Erguvan dalının has yaprağısın

Yaban rüzgârları dökemez seni

 

Sen insansın insanlığı unutman

Senlik benlik bilmen, asla kin tutman

Sen GÜLER’sin, yine insan incitmen

Hiç kimse hesaba çekemez seni…

                            Turgay AYDIN

                      08 Ocak 2003- AYDIN

  

Yazıları Trabzon EkspresTrabzon Karadeniz, Aydın Denge, Aydın HürsözAydın Mücadele gibi on beş kadar gazete ve dergide yayımlandı. Motif Dergisi ve Derneğinin 2000 yılında ülke genelinde düzenlediği Halk Bilim Araştırmaları dalında Türkiye birincisi oldu. 2001 yılı Folklor Araştırmaları Kurumu Ödülünü aldı. 2000 yılında Gazete Hürsöz tarafından Aydın ilinin en başarılı kültür adamı seçildi. Çeşitli kuruluşlardan yirmi beş civarında ödül aldı. Birçok yerel radyo ve televizyon kanalının programına konuk oldu.

 

ESERLERİ:

Halk Kütüphanelerinin Kültürel Kalkınmadaki Fonksiyonları (1996), Bilgi Toplumu ve Demokrasi (1997), Kara Avcılığı Teknikleri (1999), Aydın Güzellemesi (1999), Aydın Sofrası – The Table of Aydın (2000), Türk Kültüründe Manilerin Yeri (2000), Aydın Gülmeceleri (2001), Aydın İl Bibliyografyası (2001), Aydın Seyahatnamesi (2003). Hakkında: Gazete Hürsöz Şairler Antolojisi (2003)  Aydın.

   Turgay Aydın  vefalı bir dostttu. Unutulmamalıdır.  Bir kez daha  ölümünün  14 yılında   rahmetle  anıyor, mekanı cennet olsun...

 

     Abdülkadir GÜLER

   17 Ekim 2020-  SÖKE

-----------------------------------------------------

NOT: Ünlü yazar   Bekir COŞKUN'u da kaybettik  aziz okuyucularım., bizim  gideceğimiz Aşık Veysel'in "  Benim sadık dostum  kara topraktır"  dediği    Kara  toprağa  o da kavuştu.   Bundan sonra  11.  köyde  huzur içinde   kalacağına inanıyorum.  Çünkü  kalemini hiç bir  kimseye  satmadı, dik   bir duruşu  vardı,   Mekanı cennet olsun.  Onu sevenlere ve basın dünyasına   baş sağlığı  diliyorum.  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..