Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
Mizah
 

Biraz kızıl biraz mavi

Biraz kızıl biraz mavi
 

...ebru gündeş'ten...


Birkaç gündür yine bir şarkı dolandı dilime, Ebru Gündeş söylüyor; "Biraz kızıl, biraz maviiii"... "Yalnızlığın asil rengi"... Her zamanki gibi sadece bu sözleri aklımdaydı.

Bir ara düşündüm:"ne len bu, niye yalnızlığın rengi? Neden asil?" dedim. Komşudan ilkokuldaki kızının suluboya takımını istedim. Biraz kızılla biraz maviyi karıştırdım, mor oldu! "Haaa!.. Anladım, demek ki kız bırakıp gidince, oğlan morarmış! Tamam da mor neden asil? Benim bildiğim siyah asildir. Onu da buldum... Patlıcan siyahtır ve kilosu dörtbuçuk lira olduğundan asildir. Işığa tutarsan aslında mor olduğu meydana çıkar. Bu denkleme göre mor gizli asildir.


<ımg height="480" alt="k_z_lmavi.jpg" src="http://www.mamutistan.com/mynet_resimlerim/k_z_lmavi.jpg" width="495" border="0">

Şarkının sözlerinin tamamını merak edip baktım. Küfteyi pek tutmadım, kendi kafama göre tornistan ettim. Asıl demek istenen de budur zaten belki... İşte bendeniz cennet kuşunun "küfte"si:


BİRAZ KÖMÜR BİRAZ BEYAZ

Bittim
Boynumu büktüm
İşten atıldım, beleş satıldım
Nasıl üzüldüm
Nasıl üzüldüm bilemezsin

Eve geldim
Bir çoluğa döndüm
Bir çocuğa döndüm
Ayazda kalmış bir möte döndüm
Bakamazdım

Posta kutumda sarı bir zarf
Postacı atmış
Üstünde iki kelime
Büyük harflerle
"İcra dairesi"
Sessizce kaçıp gitmiş

Elimde tuttuğum tebligat
Yedi güne kadar
Ya haciz ya mapus
Tek sorun parasızlık
Ayvayı yedik yani

Biraz kömür biraz beyaz
Yoksulluğun rezil rengi
Kavuşacak mıyız bu yaz
Gebermeden gelsen bari

Yandım dedim duymadın mı
Öldüm dedim duymadın mı
Biraz kömür biraz beyaz
Sadakanın diğer dengi

Tornistan: CELÂL (mamutistan.com)

<ımg height="449" alt="icra.jpg" src="http://www.mamutistan.com/mynet_resimlerim/icra.jpg" width="640" border="0">

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..