Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '13

 
Kategori
Blog
 

Blog anayasa taslağı....

Blog anayasa taslağı....
 

ecircle.com


Bilindiği gibi TBMM de milletvekillerimiz canla başla yeni anayasayı hazırlamaya çalışıyorlar. Artık bütün partiler birlikte mi hazırlarlar? Ki bu zor görünüyor. Yoksa iktidar partisi tek başına mı hazırlar? Sonunda bu anayasa taslağı referandum için bizim önümüze gelecek. Biz de ya "Evet" ya da "Hayır" diyeceğiz.

Gerek Anayasa gerekse yasalar günün şartlarına göre değiştirilebilir. Ülkenin anayasası değişirken blogların anayasası neden değişmesin diyerek biz de bir anayasa taslağı hazırlayalım diye düşündüm. Bir kaç yıl önce Milliyet blog Alfa sürümünden Beta sürümüne geçmiş, bu sürüme geçerken MB idaresi bizim de görüşümüzü almıştı. Bunu da unutmayalım. Kurallar da günün şartlarına göre daha da iyileştirilebilir, böylelikle blogların kalitesi yükselir.

Şimdi ben aklıma gelen bazı maddeleri aşağıya yazacağım. Siz de aklınıza gelenleri yorumlarınızla ekleyebilir, benim yazdıklarımı onaylayabilir, değiştirilmesini ve kaldırılmasını da isteyebilirsiniz. Sonunda blog anayasa taslağımız son şeklini aldığında blog yazarlarının oylarına sunulacaktır. Bizim referandum sonucunda kabul ettiğimiz blog anasayasını daha sonra blog yönetimine sunacağız. Bu aşamada onlar bunu kabul eder mi, etmez mi bilemem tabii. "Sizin başka işiniz yok mu? Haydi gidin işinize" de diyebilirler. Olsun...Önümüzde ülkemizin AB ye girme çalışmaları konusunda koskoca bir örnek var. AB nin bizi kendi bünyesine almayacağını bile bile AB ye uyum yasaları hazırlıyoruz. En azından AB kriterlerine uymaya çalışıyoruz. Yönetim bizim anayasamızı kabul etmese bile kendi hazırladığımız anayasaya üyelerimiz uymaya çalışırsa, blogların kalitesi yükselebilir.

Başka bir örnek de yıllar önce şiirlerin bloglara alınıp alınmaması konusunda MB idaresi blog yazarları arasında bir referandum yapmıştı. Belki de bizim hazırlayıp, onayladığımız şartlar MB idaresi tarafından kabul edilebilir de...Bu bakımdan ümidimizi kaybetmeyelim.

Milliyet Blog'un mevcut bir anayasası var. Bu anayasa yani kullanım koşulları 24 madde halinde sıralanmış. Bunlar değişmez maddeler olduğu için bu maddeler üzerine bizim söz söyleme hakkımız yok. Uzun olduğu için buraya yazmıyorum. Aşağıdaki linke tıkladığınızda değişmez maddeleri okuyabilirsiniz.

http://blog.milliyet.com.tr/KullanimKosullari/

Benim aklıma gelen maddeler ise aşağıda sıralanmıştır. Tekrar belirtmek istiyorum. Bunlara herkes ekleme yapabilir ve görüşlerini belirtebilir. Bunun sonucunda maddeler son şeklini alacaktır.

Önerdiğim maddeler:

Madde 1). Her blog yazarı kendi ad ve hesabına sadece bir profil açabilir. Bir İP adresinden sadece bir blog yazarı giriş yapabilir. Ancak ailede birden fazla blog yazarı varsa, bu durumun yönetime bildirilerek özel izin alınması gerekir.

Madde 2.) Bir blog yazarı günde en fazla beş adet blog girişi yapabilir. Bunlardan üçünün eskiden olduğu gibi ana sayfada yayınlanmasına devam edilecektir.

Madde 3.) Başka sitelerden bloglarını MB ye taşıyanlar haber niteliğindeki güncelliği geçmiş bayat haberleri yayınlayamazlar.

Madde 4.) Mahalli haberler "Haber" kategorisinde değil, "Ben bildiriyorum" kategorisinde yayınlanır.

Madde 5) Blog kategorisinde "Ben geldim, gidiyorum, kısa bir ara, tekrar merhaba, gittim, gideceğim, yeni geldim, gibi içeriğinde olan bloglar yayına alınmayacaktır.

Gerekçe: Adam toplam 10 blog yazmış. Daha sonra "Kısa bir ara" başlıklı bir blog yazıyor. Bir hafta sonra "Tekrar merhaba" diye geri gelirken içi boş başka bir blogla bu kategoriyi meşgul ediyor. Eğer bir blog yazarı bir ara vermek istiyorsa, adam gibi yazdığı bir blogunun altına not olarak bunu düşebilir.

Madde 6.) Şiir kategorisinde yazılan şiirler en az iki kıta veya sekiz mısra olmak zorundadır.

Gerekçe: Bazı blog yazarı arkadaşlarımız blog sayfalarına bir satırlık şiir sığdırırken, ben onların yazdığı şiirlerden o blogun yorum kutusuna 20 tane şiir sığdırabiliyorum. Şiirler de şiire benzese bari....

Madde 7). Sağlık ve ilaç konularında blog yazanlar eğer doktor değillerse mutlaka yazdıklarıyla ilgili kaynak göstermek zorundadırlar.

Madde 8). Bloglar, blog yazarlarının meslekleriyle ilgili pazarlama yapacakları yerler değildir. Bu tip yazılara izin verilmeyecektir.

Gerekçe: Kadın, emlak komisyoncusu. Burada ev pazarlamaya çalışıyor. Olacak şey değil...

Madde 9) Blog yazarlarının görüş belirtmediği kopyala-yapıştır türündeki haber yazıları yayına alınmayacaktır.

Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar. Siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..