Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
Blog
 

Bloglarımıza spot yazarken özen gösterelim

Bloglarımıza spot yazarken özen gösterelim
 

Gazetelerde haberler veya diğer yazılar yayımlanırken başlığın altında kısa alıntılar olur. Biz de o yazıyı okuyup okumamaya o alıntılar sayesinde karar veririz.

Geçtiğimiz günlerde Milliyet Blog yazarlarından da yazdıkları yazıları için "spot" yazmaları istendi. O konuda teknik sorunlar olduğunu yazdığım blogumu dün yayımlamıştım (1). Yayımlandıktan kısa bir süre sonra Milliyet Blog’dan bir mektup aldım ve sorunun düzeltildiğini haber vermişler. Bundan sonra yayına gönderdiğim iki blogumda spotlar sorunsuz yayımlandı. Yani artık spotlarımızı özenle yazmaya başlayabiliriz.

Blogumuz kısa veya uzun olsun, spot için alan 200 karakterle sınırlandırılmış. Bu da birkaç cümleyi geçmememiz anlamına geliyor. Milliyet sayfalarında yayımlanan bloglarda spotlar görünmeye başladı. Blog içinden özenle seçilmiş cümleler veya özenle yazılmış spotlar okudum. Kimi blogların spotlarında ise beklediğim özeni bulamadım.

Blog girerken, spot bölümünü boş geçme şansı bırakılmamış. Bu konuda Milliyet Blog’dan gelen “Spot’un zorunlu alan olmaması çok tercih ettiğimiz bir durum değil.” açıklaması beni ikna etti. Bu bölümün zorunlu olması bloglara katkıda bulunacaktır.

Milliyet Blog’da spot uygulaması çok yerinde bir gelişme oldu. Blog yazarları, yazılarına gösterdikleri özenin daha fazlasını spot yazarken göstermelidirler. Spot yazının aynasıdır.

(1) Bloglarıma “Spot” yazmayı denedim (14-5-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=109587

Ankara, 16 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..