Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '11

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Boşanan kadının yaşadığı önemli bir sorun

Boşanan kadının yaşadığı önemli bir sorun

Eski eşinin kıskançlıkları yüzünden çekmediği kalmayan bir okurumun yaşadıkları:

Eşimle çok mutlu bir evliliğimiz vardı. Bu evlilikten biri kız biri erkek iki çocuğumuz oldu. Daha yedi yıllık evliyken aldatıldım. Bu nedenle eşimle anlaşmalı olarak boşandık. Çocukların velayetini de ben aldım. O da birlikte olduğu kadınla evlendi.

Eski eşim, boşandıktan sonra kıskançlıklarıyla sürekli beni rahatsız etmeye başladı. Daha ilk hafta çocukları almaya geldiğinde ‘Bana bak, sen benim namusumsun. Boşandık, diye kafana göre yaşayamazsın. Senin görevin çocuklarını büyütmek,’ dedi. Bu baskı hep devam etti.

Aldığım nafaka çocukların gereksinimini bile karşılamadığından, ayrıldıktan 6 ay sonra çalışmaya başladım.

Çalışmaya başladıktan bir yıl sonra, işyerimde birlikte çalıştığım bir iş arkadaşımla aramızda bir yakınlık doğdu. Bir akşam birlikte yemeğe çıktık. Orada bizi, iki arkadaşım gördü.

‘Eski eşim duyarsa ne yaparım?’ diye o akşam uyku uyuyamadım.

Bu arkadaşlarım, ‘Beni biriyle gördüklerini’ eski eşime yetiştirmişler. İki gün sonra eski eşim evime geldi. ‘Küfür ve hakaretler,’ ederek, ‘Bana bunu nasıl yaparsın, beni aldatıyor musun?’ diye üzerime yürüdü.

Ben de ‘Sen ne karışıyorsun, senin benim üzerimde hiçbir hakkın kalmadı,’ deyince, bana tekme tokatla vurmaya başladı. ‘Sen çocuklarımın anasısın. Öyle kafana göre yaşayamazsın. Bacağını kır ve evde otur. El alemin içinde beni ne duruma düşürdün,' diye de bağırdı. Çocuklar, ‘Yapma baba!’ diye ayaklarına sarılınca onları da iterek düşürdü. Sonra da evden çıkıp gitti.

Bu durumda haklarımın ne olduğunu öğrenmek istiyorum.

Mahkemeler, bu gibi durumlarda; eşler boşanmış olsalar da, şiddet uygulayan eşin 6 ay süreyle evden uzaklaştırılmasına karar verebiliyor.

Yasalar, uzaklaştırma kararına aykırı davrananlar için hapis cezası da öngörüyor.

Ayrıca hakaret ve şiddet Türk Ceza Kanunu’na göre suç. Sadece hakaretin bile 2 yıla kadar hapis cezası var. Bunların dışında bu tür mağduriyetleri yaşayanlar, uğradıkları şiddet ve hakaretten dolayı manevi tazminat davası da açabilirler.

Değerli okurlarım ne yazık ki çok sayıda kadın aynı sorunu yaşıyor.

Boşanan eşin artık eski eşini kıskanmaya ve hiçbir şekilde rahatsız etmeye hakkı olmadığına inanıyorum.

Bu konuda da değerli yorumlarınızı ve sorularınızı bekliyorum.

****

Bu köşede sizlerle paylaştıklarım sizin katkılarınız ve yönlendirmelerinizle daha da anlam kazanmaya başladı.

Yazacağım konuları sizlerden gelen maillerle oluşturmak toplumdaki gerçek sorunları daha yakından görmemizi sağlıyor.

Yazılarımda gerçek olayları anlatırken kimsenin zarar görmemesi için isim kullanmıyorum. Çünkü önemli olan bu sorunlara çözüm bulmaya çalışmak.

Değerli okurlarım; Okuyarak, yorum yaparak, soru sorarak, yazılarımı dinamikleştirdiğiniz için size yürekten teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..