Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '11

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Boynuzlanmak

Boynuzlanmak
 

İnsanlar aldatıldığında neden boynuzlanmış olur bir türlü anlam veremem.

Önceki yazımda da söylediğim gibi kelimelerin ve deyimlerin nereden geldiği merakım sürdüğü için internette epey dolaşıyorum.

Nihayet anladım boynuzlanmak değimi nereden geliyor...

Efendim yüzyıllar önce savaşa giden Avrupa Şövalyeleri eşlerine bekaret kemeri takarlardı malumunuz.. Yalnız kilitlemekle de kalmaz kendilerine ait mühürleriyle kapatırlar ve anahtarını yanlarında götürürlerdi.

Birgün bekaret kemeri takılmış kadınlardan biri sefere çıkmayan komşu lortlardan birine gönlünü kaptırır , buluşmalar ve koklaşmaların ardından ateş bacayı sarar ve ne olursa olsun birlikte olmanın bir çaresini aralar. Ancak tek çare kilidi açmaktır.
Tam "ne olursa olsun" deyip kemerin mühürünü söktükleri anda borular çalar, trampetler vurur ve seneler önce savaşa giden koca şatonun önünde görünüverir. Mühürü söken lord hemen balmumumunu aceleyle tekrar eritir kemerin kilidine döker ve üzerinde kendi aile armasının bulunduğu mührü üzerine basıverir .

Ama seferden dönen kocanın mührü de kontrol edeceği tutar. Bakar ki kendi arması yerinde bir başka arma var...

Bir çift boynuz !..

Hemen anlar ki komşusu ile karısı arasında olan olmuştur. Sonrasını bilmiyorum lort ne yapmış ama o günden sonra aldatılanlara " boynulandı" demek adet haline gelmiş hatta deyim olarak dilimizde de kullanılmaya başlamış.

Başka kelime ve deyimlerde görüşmek üzee sevgiler...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..