Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '11

 
Kategori
Dilbilim
 

Arkadaş

Arkadaş
 

Ne yazayım diye düşünürken, kelimelerin nasıl türemiş ve dilimize yerleşmiş olduğu merakı sardı beni.

Aslında bu merak uzun zamandır var. Sanırım bu “Haydi bil bakalım” sitesine girmemle başladı.

Hafızamı güçlendirmek için sık sık bu siteyi ziyaret ediyorum. Çok eğlenceli ,adeta bir yarışma havasında geçiyor. Tabii yalnızca kelimeleri bilmek değil hızlı yazmak da ayrı bir beceri istiyor.

Ancak konu bu değil, dedim dedim ya merak ediyordum kelimeler nasıl ortaya çıkmış…

Tabi başladım araştırmaya ama bu hiç de kolay değil. İlk bulduğum kelimenin hikayesini paylaşmak istiyorum. Hiç merak ettiniz mi bilmem “arkadaş” kelimesi nereden gelmiş.

İşte cevabı ; Eskiden savaşlarn ok ve yay ile yapıldığı zamanlarda yani henüz bugünkü silahlar icat edilip mertlik bozulmadan önce, Türk savaşçılar arkalarından gelebilecek saldırıları önlemek maksadıyla sırtlarını bir ağaca veya kayaya dayarlar öyle oklarını atarlarmış. Yıllar içinde bu sırtlarını dayadıkları taşların ismi de “ arka-taş” olarak isimlendirilmiş.

Zaman içinde de sırtımızı güvene alma ve bizi kötülüklerden koruma fikrinden yola çıkarak dost kabul ettiklerine “ arka-taş adını vermeye başlamışlar. Bu sözcük Azeraycan’da arka-daş olarak kullanılmaya başlanmış ve dilimize arkadaş olarak girip kullanılmaya başlamış…

Başka sözcüklerde görüşmek üzere sevgiler…

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..