Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bu devirde imam hatipli olmak varmış

Bu devirde imam hatipli olmak varmış
 

Zamanında gazetelerde İETT'ye imam hatipli genel müdür başlıklı haberi okuduk hep beraber. Kaç defadır İETT imam hatip liselilerine özel servis veriyor diye haber çıktı. İETT yetkilileri ya yalanladı, ya da onlar parasıyla gidiyor tarzında açıklama yaptı.

Saat 6.30'da kalktım. 9'da sınavım ve acele etmem gerekiyor. Okulda biraz tekrar yapacağım ve malum İstanbul trafiği. Ne lanet bir şeydir bu trafik. Kısacık yolu bile bir saatte gidersiniz. Hem tıka basa da dolu olur o saatte otobüsler. Ek sefer için ararsınız yetkili numaraları, ya ulaşamazsınız görevli kişilere, ya da sizi sadece "dinlerler". 7.10'da gelen otobüse bindim. Tam o sırada karşı şeritten eski bir belediye otobüsü karşımızda durdu. Kırmızı olanlarından. İçi tamamen türbanlı öğrencilerden oluşuyor. İmam hatip lisesi öğrencisi hepsi. Belli çünkü. Ben bu zamana kadar kendi gözümle görmediğim ama sıkça duyduğum bu olaya şahit oluyorum sonunda.

Otobüsten inip sormak istiyorum. Siz para ödüyor musunuz diye. Neden size özel tahsis edilmiş bir otobüs var diye sormak istiyorum. 3 yıllık lise hayatım boyunca bir kez olsun bizim okulda böyle bir şey olmadı. 2 sene boyunca servisle gittim okula. Parasıyla tabi.

Hareket ediyoruz o sırada. Keşke makinem yanımda olsaydı da çekseydim diye düşünüyorum.

Otobüs Topkapı'ya geldiği zaman bu belediye otobüslerinden birini daha görüyorum. Etti mi sana 2. İçerisinde yine imam hatip öğrencileri var. Erkek öğrenciye özel bir otobüs yok ama hiç bir yerde.

Sınavdan sonra eve gelip sormak için İETT'yi arıyorum. Görevliye bağlıyor telesekreter. Bugün bunları gördüm. Nedir bu olay diye soruyorum. Görevli öyle bir hizmetin olmadığını, varsa bile kendisinin haberi olmadığını söylüyor. Kendi gözlerimle gördüm vardı diyorum; nafile. Parasıyla biniyorlardır diyor bu seferde.

E o zaman ben de sorarım size;

    Diyelim ki parasıyla biniyorlar. Yine özel hizmet sayılmaz mı? Sadece imam hatipli kız öğrenciler vardı o otobüste çünkü. Neden düz lise, ya da Anadolu lisesinde okuyan öğrenciler içinde böyle özel servis yok? Onlar öğrenci değil mi? İnsanları ulaşım için araçlara en çok ihtiyaçları olduğu bir saatte ek sefer koymak yerine neden böyle bir uygulama yapıyor bu kurum? Zaten o okullarda anlaşmalı servis şirketleri yok mu? Onlar bu işi layıkıyla yerine getiriyordur ben eminim buna.

Karşımda hiç bir şey bilmeyen bir görevli ve tatmin edici bir cevap almak isteyen bendeniz. Başlıkta da dediğim gibi. Bu devirde imam hatipli olmak varmış. Ayrıcalıklı insan olmak istiyorsanız imam hatip diploması size bu dönemde birçok kapıyı açıyor. Ülkemin hali işte.

Eğer sizde bu durum hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız işte iletişim bilgileri:

İETT İŞLETMELERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı

İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü

Şahkulu Mah. Erkan-ı Harp Sok. No:2 Tünel
34420 Beyoğlu / İSTANBUL

e-mail: iett@iett.gov.tr

İETT ile ilgili tüm konularda başvuru telefonu:
0212 444 1871 - 0800 211 1871

Genel Müdürlük:
Tel: 0212 245 07 20 /20 hat

Faks: 0212 243 08 83

 
Toplam blog
: 50
: 2353
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğrencisiyim. Yazılarımla, paylaşımlarım..